Šéf BMW Oliver Zipse poskytl merkur.de rozhovor, v němž okomentoval aktuální situaci v zavádění elektromobility. Koncern po dlouhém odmítání elektromobilů v roce 2020 nabízel jen tři čistě bateriové elektromobily, vzniklé navíc konverzí spalovacích modelů. Teprve loni přišel čas hned dvou nových modelů, postavených tentokrát na dedikované elektrické platformě. Oba se díky svým nadstandardním parametrům staly velice rychle hitem a na BMW i4 i BMW iX si aktuálně počkáte řadu měsíců. Podle Zipseho je to optimální situace ke „stabilizaci“ cen, navíc bude automobilka nabírat letos dalších šest tisíc pracovníků.
Dalším elektromobilem s modro-bílou vrtulí a elektropohonem BMW páté generace bude reprezentativní sedan i7, který už prochází náročnými posledními testy při extrémních klimatických podmínkách. Následovat bude plně elektrická verze řady 5 a také malé SUV X1. S ním bude úzce souviset i příchod nového, plně elektrického MINI se stejnou technikou. Dočkáme se i dalších karosářských verzí modelu střední třídy, odvozeného od i4.
Ohledně čipové krize jsme se nedozvěděli nic zásadního kromě zajímavého faktu, že pro automobilku není problém ani tak samotný výpadek některých konkrétních čipů jako spíš příliš krátký předstih, s nímž přicházejí zprávy o docházejících zásobách. Automobilka se o nich totiž zpravidla dozvídá s předstihem jednotek dní, zatímco k adekvátní reakci by potřebovala spíše měsíce. BMW v posledních letech vyvinulo značné úsilí k posílení flexibility výrobních procesů, přesto mají subdodavatelé své limity. A jedním z nich jsou lhůty, které potřebují výrobci polovodičů k posílení výrobních kapacit. A ty se pohybují mezi 18 a 36 měsíci. Šéf BMW nicméně očekává, že od druhého čtvrtletí 2022 by se měla situace začít stabilizovat a koncem roku už bude téměř normální.