Audi má za sebou úspěšný rok v oblasti elektromobility, protože prodalo bezmála 50 tisíc kusů modelu e-tron, který v počtu registrací skončil na pátém místě mezi elektromobily v Evropě, což je na luxusní SUV prémiové značky velmi pěkný výsledek. Před několika dny ale automobilka udělala další krok k úspěchu, když představila svůj druhý plně elektrický model, e-tron GT. Podle cnet.com ale šéf Audi, Markus Duesmann, vidí budoucnost v jiných elektromobilech, než jsou tato rozměrná auta s velkou baterií.
Tesly mají výhodu v dlouhém dojezdu, budoucnost je jinde
V současné době chce spousta zákazníků elektromobil s dlouhým dojezdem a Duesmann připouští, že toto je oblast, ve které má Tesla výhodu. „Většina automobilového průmyslu začala s mnohem menšími bateriemi. Společnost Tesla začala s obrovskými bateriemi a my vidíme, jak důležitý je pro naše zákazníky dojezd. Proto jsme investovali do jeho prodloužení. Jsou to ale nyní velká, účelově postavená auta, ve kterých je více prostoru pro velkou baterii,“ říká šéf Audi.
Duesmann naopak věří, že elektromobily budoucnosti budou mít ve skutečnosti menší dojezd, nikoliv větší. „Nejsem si jistý, zda používání obrovských baterií na tisíce kilometrů, je trend, který bude pokračovat. Později se velikost baterií bude snižovat, protože nabíjecí infrastruktura bude hustší a také zákazníci budou mít více zkušeností.“ Duesmann je přesvědčený, že současní majitelé Audi budou potřebovat trochu času, aby se přizpůsobili novému paradigmatu elektromobilů. „Dnes přirozeně jedete na benzínovou pumpu, abyste doplnili energii na další cestu. U elektromobilů to funguje trochu jinak, musíte trochu změnit své chování. Ale jakmile si lidé zvyknou, myslím, že velikosti baterií zase klesnou, protože auta jsou takto zbytečně těžká a drahá. A také samozřejmě zbytečně velká.“
Budoucností jsou tedy menší a lehčí elektromobily, ale prozatím vkládá Audi velké naděje do modelu e-tron GT, což zdaleka není malé auto s malou baterií.