Šéf Audi předpokládá, že v budoucnu se prosadí elektromobily s menšími bateriemi

15
Šéf Audi předpokládá, že v budoucnu se prosadí elektromobily s menšími bateriemi
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Současní zákazníci chtějí elektromobily s dlouhým dojezdem
  • Taková auta jsou ale podle Markuse Duesmanna příliš velká, těžká a drahá
  • Budoucnost je podle něj v menších autech s menší baterií

Audi má za sebou úspěšný rok v oblasti elektromobility, protože prodalo bezmála 50 tisíc kusů modelu e-tron, který v počtu registrací skončil na pátém místě mezi elektromobily v Evropě, což je na luxusní SUV prémiové značky velmi pěkný výsledek. Před několika dny ale automobilka udělala další krok k úspěchu, když představila svůj druhý plně elektrický model, e-tron GT. Podle cnet.com ale šéf Audi, Markus Duesmann, vidí budoucnost v jiných elektromobilech, než jsou tato rozměrná auta s velkou baterií.

Tesly mají výhodu v dlouhém dojezdu, budoucnost je jinde

V současné době chce spousta zákazníků elektromobil s dlouhým dojezdem a Duesmann připouští, že toto je oblast, ve které má Tesla výhodu. „Většina automobilového průmyslu začala s mnohem menšími bateriemi. Společnost Tesla začala s obrovskými bateriemi a my vidíme, jak důležitý je pro naše zákazníky dojezd. Proto jsme investovali do jeho prodloužení. Jsou to ale nyní velká, účelově postavená auta, ve kterých je více prostoru pro velkou baterii,“ říká šéf Audi.

Duesmann naopak věří, že elektromobily budoucnosti budou mít ve skutečnosti menší dojezd, nikoliv větší. „Nejsem si jistý, zda používání obrovských baterií na tisíce kilometrů, je trend, který bude pokračovat. Později se velikost baterií bude snižovat, protože nabíjecí infrastruktura bude hustší a také zákazníci budou mít více zkušeností.“ Duesmann je přesvědčený, že současní majitelé Audi budou potřebovat trochu času, aby se přizpůsobili novému paradigmatu elektromobilů. „Dnes přirozeně jedete na benzínovou pumpu, abyste doplnili energii na další cestu. U elektromobilů to funguje trochu jinak, musíte trochu změnit své chování. Ale jakmile si lidé zvyknou, myslím, že velikosti baterií zase klesnou, protože auta jsou takto zbytečně těžká a drahá. A také samozřejmě zbytečně velká.

Budoucností jsou tedy menší a lehčí elektromobily, ale prozatím vkládá Audi velké naděje do modelu e-tron GT, což zdaleka není malé auto s malou baterií.

Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Pan šéf má celkem pravdu, tak proč Audi vyrábí takové předělávky Q8 a prodává to jako elektromobil, proč nemá odvahu říct že to není cesta k úsporám a ekologii dopravy? Vždyť takový mamut pro 5 osob je pomalejší než auto s baterií 60 kWh a nabíjením 50 až 100 kW, zvláště když není k dispozici nabíjení 150 kW bez kterého potřebné kWh na svou spotřebu nabíjí velmi dlouho.
Danny Czech
Danny Czech
Tohle je jen zbožné přání pana šéfa. Baterie rozhodně nepůjdou s kapacitou/dojezdem dolů. Právě naopak. Jediné, co má hlavu a patu v tom jeho názoru je, že eTron je strašně velká kráva. To se v budoucnu změní, ale nebude to tím, že kapacita baterie půjde dolů. Dolů půjde její váha, naopak kapacita bude stoupat. Viz. např. solid state, kde se mluví o dvojnásobné kapacitě při zachováni stejné velikosti baterie.
Eva Wildova
Eva Wildova
Pan šéf je mimo. Tedy chci ev auto, které ujede v při rychlosti 130km/h a 10st mrazu 400az 500km.
Ivan Hoe
Ivan Hoe
velkou baterii e-tron sice má, ale že bych s ním dojel nějak daleko na jedno nabití nemůžu říct... počítejte běžné nabíjení 10-80% když ho nechcete huntovat, to je 30% udávaného dojezdu dolů, pak nechcete mít káru za 2 mega aby jste byli na dálnici nejpomalejší, taky klidně 30% dolů... a co počasí? Ve finále tu velkou baterku potřebujete aby jste nebyl otrokem plánování jezdit od nabíječky k nabíječce... A i méně cyklů znamená že auto/baterie vydrží užitné déle. S malou kapacitou kterou budete muset točit denně máte za pět let po baterkách. Jednoduše větší baterie dávají smysl, ne že ne...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze