Sezóna 2025 mistrovství České republiky v ecoRally pro nás byla plná emocí, zvratů a nakonec i velkých úspěchů. S vozem Kia EV3 jsme v sestavě Marek Tomíšek – Miroslav Tomíšek vstoupili do šampionátu vítězstvím v hodnocení spotřeby na první soutěži, kterou byla Czech New Energies Rallye v Českém Krumlově, což pro nás byl skvělý začátek sezóny, protože body z Krumlova se násobí koeficientem 1,5 kvůli zařazení do světového šampionátu a tedy větší konkurenci. Na Eco Rally Morava jsme si připsali solidní druhé místo, ale pak přišel moment zklamání. Na Eco Rally Beskydy nás stála navigační chyba propad na 8. příčku. Nehodlali jsme se však vzdát a následující tři závody jsme v hodnocení spotřeby všechny vyhráli, čímž jsme si zajistili celkové vítězství ve PHOENIX CONTACT poháru spotřeby!
Bohemia Eco Energy Regularity: Návrat na vítěznou vlnu
Po nepříliš povedených Beskydech jsme se na víkendovou Bohemia Eco Energy Regularity vrátili s odhodláním napravit si reputaci. A podařilo se! V hodnocení Phoenix Contact pohár spotřeby jsme zvítězili s vynikajícím Performance Indexem 0,7053, který vyjadřuje poměr naší dosažené spotřeby vůči normované hodnotě WLTP. Nejnižší spotřebu jsme měli dokonce i absolutně, a to přesto, že na startu se objevily mnohem menší vozy jako Volkswageny e-Up, Mini Cooper nebo Peugeoty e-208. Trasa vedla po legendárních tratích Bohemia Rally mezi Mladou Boleslaví a Libercem a měřila úctyhodných 662 kilometrů.
Většina soutěže probíhala za deště, což byla skvělá příležitost otestovat pneumatiky Hankook iON. Ty se osvědčily nejen z pohledu spotřeby, ale fungovaly výborně i po stránce přilnavosti na mokru. V celkovém pořadí (kombinace spotřeby a pravidelnosti) jsme sice obsadili 11. místo, ale to bylo způsobeno technickým problémem v předposledním měřeném úseku, kdy nám spadla navigační aplikace Rabbit Rally. Než se podařilo ji restartovat, nabrali jsme velkou ztrátu – původně to přitom vypadalo na výsledek kolem 5. místa. Zajímavostí je, že podle procent baterie na startu a v cíli jsme spotřebovali 97 % kapacity, takže bychom teoreticky celou 662 km dlouhou trasu zvládli bez nabíjení i v soutěžním tempu a navíc na mokru.
3. Wettern Classic: Zpět na vedoucí pozici
Na 3. Wettern Classic startovalo celkem 15 elektromobilů v rámci ecoRally, kromě toho se soutěže účastnily i soudobé vozy a historické automobily. Pro nás byla tato rallye klíčová. Potřebovali jsme dobrý výsledek, abychom se vrátili do průběžného vedení PHOENIX CONTACT poháru spotřeby, odkud jsme vypadli po zabloudění v Beskydech. A povedlo se! Dosáhli jsme nejen nejnižšího poměru spotřeby k WLTP vozidla s Performance Indexem 0,6892 (naše spotřeba činila pouhých 11,165 kWh/100 km), ale opět jsme měli absolutně nejnižší spotřebu ze všech posádek. Tímto vítězstvím se Kia EV3 vrátila na čelo průběžného pořadí poháru spotřeby a my jsme mohli s optimismem vyhlížet závěrečný podnik sezóny.






2. Nokian Tyres New Energies Rallye Železné Hory: Start z e-Salonu
Závěrečná soutěž sezóny měla mimořádný formát. Vedla přímo z Prahy Letňan, kde probíhal veletrh e-Salon 2025. Odtud jsme vyrazili přes Heřmanův Městec do malebných Železných Hor, kde nás čekaly náročné úseky plné zatáček a kopců. Poslední den soutěže jsme se pak opět vraceli na e-Salon, kde proběhlo slavnostní vyhlášení vítězů. Lepší kulisu pro završení úspěšné sezóny, než veletrh elektromobility, jsme si nemohli přát.
New Energies Rallye Železné Hory: Korunování šampionů
Na 2. Nokian Tyres New Energies Rallye Železné Hory startovalo celkem 31 elektromobilů v rámci ecoRally, což z ní činilo nejpočetnější závod sezóny. Kromě elektromobilů se opět účastnily i soudobé vozy a historické automobily. Přestože nás čekaly zimní podmínky, dokázali jsme i zde dosáhnout velmi nízké spotřeby. S Performance Indexem 0,732 jsme dosáhli spotřeby pouhých 11,858 kWh/100 km, což byla nejen nejnižší spotřeba vzhledem k WLTP našeho vozu, ale opět i absolutně nejnižší spotřeba ze všech posádek, a to navzdory tomu, že i zde startovalo mnoho vozů menších než je naše Kia EV3. Tímto vítězstvím jsme si definitivně pojistili průběžné vedení v PHOENIX CONTACT poháru spotřeby. Po zabloudění v Beskydech, návratu na vrchol na Wettern Classic a závěrečném triumfu v Železných Horách se Kia EV3 stala vítězným vozem poháru spotřeby za sezónu 2025!











Celá sezóna pro nás byla důkazem, že kombinace efektivní technologie Kia EV3, kvalitních pneumatik pro elektromobily Hankook iON a precizní jízdy dokáže překonat i mnohem menší a teoreticky úspornější vozy. Tři vítězství v řadě po neúspěchu v Beskydech ukázala naši schopnost se poučit z chyb. Děkujeme všem, kdo nás během sezóny podporovali!
