Na Eco Rally Beskydy jsme s vozem Kia EV3 jeli úsporně, ale penalizace udělala své

Na Eco Rally Beskydy jsme s vozem Kia EV3 jeli úsporně, ale penalizace udělala své
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Třetí soutěží letošního šampionátu MČR ecoRally byla ta v Beskydech
  • Jeli jsme ji opět vozem Kia EV3, se kterým startujeme od začátku sezóny
  • Se spotřebou jsme byli spokojeni, ale dostali jsme velkou penalizaci

V malebném prostředí Beskyd jsme se jako posádka Kia Czech fDrive.cz zúčastnili soutěže Nokian Eco Rally Beskydy 2025. Tato eco rally vyniká nejen nádhernými scenériemi, ale i technicky náročnými tratěmi, které znají fanoušci motorsportu například z Barum Rally nebo Valašské rally. A právě těmito silnicemi jsme projížděli s dlouhodobě testovanou Kia EV3, se kterou se účastníme letošního ročníku Mistrovství ČR v ecoRally.

Jelikož se zaměřujeme více na spotřebu než pravidelnost, snažili jsme se opět jet co nejúsporněji a využít tak skvělého základu v podobě úsporného vozu Kia EV3. Na trase dlouhé 213 kilometrů jsme spotřebovali pouze 32 % baterie, což odpovídá průměrné spotřebě 11,7 kWh na 100 kilometrů. To považujeme na (ne zrovna malé) elektrické SUV za velmi solidní výsledek.

Bloudění nám přineslo velkou penalizaci

Nevyhnuly nám ovšem chyby. V úplném závěru etapy došlo v den startu ráno ke změně v měřeném úseku – ten byl rozdělen na dva a při narychlo provedené úpravě zadání průměrných rychlostí do aplikace Rabbit Rally jsme udělali chybu, která nám přinesla výraznější příděl trestných bodů. Navíc jsme následně ve změněné části trasy, naštěstí až na přejezdu do cíle, špatně odbočili.

Že jedeme špatně jsme zjistili až po projetí dvou kyvadlových provozů, které jsme si pak museli dát ještě v opačném směru. Výsledkem byla penalizace 24 % spotřeby (2 % za každou minutu pozdního příjezdu), a do hodnocení pravidelnosti to bylo navíc 2 400 trestných bodů k přídělu, který jsme v posledním měřeném úseku nabrali. Bylo nám jasné, že nás to pravděpodobně připraví o lepší umístění.

Kia EV3 se opět ukázala jako velmi úsporná

Den nato jsme se vydali do druhé etapy, která vedla částečně i přes Slovensko. Startovali jsme z Horní Bečvy a opět o to více jsme sledovali hlavně spotřebu, protože na hezké umístění v pravidelnosti už nebyla šance. Nejprve jsme stoupali do více než 900 metrů nad mořem, ale odpolední klesání o zhruba 200 výškových metrů průběžnou spotřebu opět snížilo. Ta po obědě, tedy během klesání, činila pouze 8,8 kWh/100 km. Celkově ale za celou etapu, včetně stoupání a následného klesání, jsme dosáhli průměrné spotřeby 11,1 kWh/100 km. Opět velmi pěkné číslo.

Dle finálních výsledků hodnocení spotřeby jsme měli nejlepší výsledek, ale velká penalizace kvůli zabloudění nás odsunula na 8. místo. V hodnocení pravidelnosti jsme klesli ještě níže. Celkové hodnocení, kde se trestné body z pravidelnosti násobí koeficientem spotřeby, pak vyšlo na 17. místo z 26 klasifikovaných posádek.

Jelikož v této části sezóny jsou jednotlivé soutěže v rychlém sledu, čeká nás nyní Bohemia Eco Energy Regularity. Na tu jsme vyzbrojeni novými pneumatikami Hankook iON, které jsou určené pro elektromobily a měly by napomáhat nižší spotřebě i delšímu dojezdu.

Technické parametry Kia EV3 (2024) 81,4 kWh FWD

Kompletní specifikace
Konstrukcecrossover, 4 300 × 1 850 × 1 560 mm, 1 810 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 283 Nm
Baterie81,4 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 135 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 605 km
Cena od1 024 980 Kč

ElektroFest 2025 přivezl Cybertruck i fascinující motorky

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze