Na území České republiky je aktuálně téměř 800 veřejných dobíjecí stanic pro elektromobily. U více než třech čtvrtin z nich registrovaní zákazníci v systému E.ON Drive nebudou muset hledat další čip nebo kartu a řešit další registrace. „Po společném projektu roamingových služeb, který jsme zprostředkovali našim zákazníkům společně se společností Pražská energetika v první polovině tohoto roku, je tohle další důležitý krok k tomu, aby měli elektromobilisté v Česku jednodušší možnosti, jak dobít svůj elektromobil,“ vysvětluje Martin Klíma, vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.
Zatímco se společností Pražská energetika se E.ON dohodl na oboustranném roamingu, nová možnost dobíjení v síti ČEZ funguje na trochu jiné bázi, než jsou zákazníci E.ON Drive zvyklí u dobíjení v síti PREpoint. Tím největším rozdílem je fakt, že je jednostranná. Zatímco zákazníci registrovaní v systému E.ON Drive u stanic sítě ČEZ dobijí, opačně to zatím nefunguje. „Se sítí PREpoint jsme roamingové služby realizovali napřímo, u stanic ČEZ mohou naši zákazníci dobíjet díky propojení přes platformu Hubject, ve které obě společnosti aktuálně působí,“ popisuje Jakub Kott z oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie.
E.ON je součástí platformy Hubject už rok a půl
E.ON v rámci celoevropské platformy Hubject otevřel už na začátku léta minulého roku své stanice pro uživatele dalších sítí – především zahraničních – jako jsou Plugsurfing či Digital Charging Solutions, do které patří například Audi e-tron charging services nebo Mercedes Me Charge. Dosavadní zkušenosti ukázaly, že elektromobilisté mají díky platformě o dobíjecí stanice E.ONu zájem a využívají je. „Naše zkušenost s touto službou je pozitivní. Když se teď objevila možnost nabídnout naopak našim zákazníkům využití dalších stanic v rámci Česka, neváhali jsme, rozhodli jsme se ji využít, rozšířit možnosti dobíjení s naším čipem, a zvýšit tak pro naše zákazníky komfort dobíjení,“ dodává Martin Klíma.
Plány do budoucna
Velkou snahou společnosti E.ON je zpřístupnění nejen národního, ale také mezinárodního roamingu pro své registrované zákazníky tak, aby mohli využívat na 13 tisíc dobíjecích bodů, kterými disponuje síť E.ON Drive po celé Evropě. „Plně si uvědomujeme, že mezinárodní roaming je jednou z priorit pro elektromobilisty. Na tomto projektu pracujeme již delší dobu, a i přes značně komplikované legislativní překážky se nám podařilo najít cestu, jak vše zrealizovat. Nyní intenzivně pracujeme na úpravě našich IT systémů a rádi bychom během roku 2022 konečně spustili i tuto možnost,“ vysvětluje Martin Klíma.
Ceny
Cena za AC dobíjení pak činí 7 korun za kWh bez DPH. U DC dobíjení je to 9 korun za kWh bez DPH.
Naštěstí v DE už to pochopily a nové nabíjecí stanice budou zanedlouho fungovat i na platební karty.
Kdyby radeji staveli misto vymejsleni jak lidi jeste vic podojit.