Aktuálně nejrychlejším elektromobilem světa je Rimac Nevera a po nedávném sloučení značky s automobilkou Bugatti se nejspíše začnou dít velké věci. Právě tento nadpozemsky rychlý hypersport může zbořit dosavadní svět hypersportovních vozidel, čemuž hodně pomůže i unikátní technika vozu. Té se věnoval Doug DeMuro v níže přiloženém videu. O ambicích značky píše insideevs.com a model Nevera je vlastně moderním ekvivalentem k tehdy přelomovému Bugatti Veyron. Právě to jako první prolomilo hranici výkonu 1 000 koní a ve sprintech nemělo žádnou konkurenci. Čas však plyne a s ním i technický vývoj. Rimac Nevera tak posouvá hranice toho, čeho lze dosáhnout u elektromobilů.
Pokud si chcete udělat představu o tom, jak bude vypadat elektrifikovaná budoucnost Bugatti, je to právě Rimac Nevera. Obří porce výkonu, kusově omezená produkce a dynamika, na kterou už dnes nestačí sériově vyráběný rekordman v podobě Tesly Model S Plaid. V rámci techniky Nevera využívá čtyři elektromotory s celkovým výkonem 1 914 koní a vůz disponuje točivým momentem 2 360 Nm. I díky tomu lze počítat se zrychlením z 0 na 100 km/h v čase 1,97 sekundy, což je hodnota, kterou zatím nikdo nepřekonal. Obří výkon ale není tou hlavní dominantou vozu. Doug DeMuro prozkoumal i palubní systém Nevery, věnoval se displejům a vyzkoušel přehršel nastavení, která si nezadají se závodními okruhovými speciály.
Ačkoliv se jedná o předprodukční kus, sériová verze bude takřka identická. Zajímavou otázkou je také to, jak moc bude spojení firem Bugatti a Rimac prospěšné. Může být svět hyperaut ještě lepší? Aktuálně se zdá být myšlenka něčeho rychlejšího, než je Rimac Nevera, jako čistá utopie. Jenže třeba Tesla stále pracuje na modelu Roadster druhé generace, přičemž právě u něj máme čekat dosud nevídané jízdní výkony a dynamiku. Je tak dost pravděpodobné, že v rámci spolupráce Rimac/Bugatti se v příštích letech dočkáme ještě šílenějších modelů, které si to budou moci ve sprintu rozdat i se stíhacími letouny.
Technické parametry Rimac Nevera
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm |
Baterie | 120 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km |
Cena od | 50 800 000 Kč |