Co se stane, když se vedle sebe na letištní dráhu postaví nejrychlejší Tesla Model S, extrémně rychlý Rimac Nevera a benzinové Bugatti Chiron v nejvyšší verzi? O tom informuje electrek.co a dopředu je potřeba říci, že ačkoliv je Tesla Model S Plaid skoro až brutálně rychlý elektromobil, vedle Rimacu to neměla vůbec lehké. Bugatti pak z Chironu SS dokázalo vydolovat výkon 1 577 koní. Tesla tak byla papírově nejslabší, což vyvolávalo otazníky, jak vlastně souboj ve sprintu na 400 metrů dopadne.
Rimac Nevera naopak bodoval svým výkonem 1 914 koní, čtyřmi nezávislými elektromotory s uhlíkovými pouzdry a čtyřmi nezávislými měniči a převodovkami. Ačkoliv se do jeho kabiny vejdou jen dva cestující, rozdíl v dynamice oproti zbylým dvěma vozům byl poměrně zdrcující. Po pár prvních metrech po startu se Rimac Nevera začal Bugatti vzdalovat a na cílové čáře byl náskok okolo 17 metrů. Následoval sprint vedle Tesly, které Rimac taktéž nedaroval vůbec nic a od počátku ukázal jasnou dominanci. Ostatně, podívejte se sami na přiložené video, které mají na svědomí testeři z YouTube kanálu The Triple F Collection. Hlavně souboj Tesly a Rimacu ukázal, jak moc velký rozdíl dokáže propracovaná technika a pohon.
Technické parametry Tesla Model S (2021) Plaid
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 5 021 × 1 987 × 1 431 mm, 2 265 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 760 kW, 1 034 koní |
Baterie | 100 kWh (95 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,6 kWh / 100 km, dojezd: 600 km |
Cena od | 2 679 900 Kč |
Technické parametry Rimac Nevera
Kompletní specifikaceKonstrukce | kupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm |
Baterie | 120 kWh |
Nabíjení | rychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km |
Cena od | 50 800 000 Kč |