Rimac Nevera se postavil nejrychlejší Tesle Model S a děsivě rychlému Bugatti

5
Rimac Nevera se postavil nejrychlejší Tesle Model S a děsivě rychlému Bugatti
Fotografie: Rimac
  • Každý z vozů měl výkon přes 1 000 koní
  • Závodu jasně dominoval Rimac Nevera
  • Tesla Model S Plaid byla z celé trojice nejpomalejší

Co se stane, když se vedle sebe na letištní dráhu postaví nejrychlejší Tesla Model S, extrémně rychlý Rimac Nevera a benzinové Bugatti Chiron v nejvyšší verzi? O tom informuje electrek.co a dopředu je potřeba říci, že ačkoliv je Tesla Model S Plaid skoro až brutálně rychlý elektromobil, vedle Rimacu to neměla vůbec lehké. Bugatti pak z Chironu SS dokázalo vydolovat výkon 1 577 koní. Tesla tak byla papírově nejslabší, což vyvolávalo otazníky, jak vlastně souboj ve sprintu na 400 metrů dopadne.

Rimac Nevera naopak bodoval svým výkonem 1 914 koní, čtyřmi nezávislými elektromotory s uhlíkovými pouzdry a čtyřmi nezávislými měniči a převodovkami. Ačkoliv se do jeho kabiny vejdou jen dva cestující, rozdíl v dynamice oproti zbylým dvěma vozům byl poměrně zdrcující. Po pár prvních metrech po startu se Rimac Nevera začal Bugatti vzdalovat a na cílové čáře byl náskok okolo 17 metrů. Následoval sprint vedle Tesly, které Rimac taktéž nedaroval vůbec nic a od počátku ukázal jasnou dominanci. Ostatně, podívejte se sami na přiložené video, které mají na svědomí testeři z YouTube kanálu The Triple F Collection. Hlavně souboj Tesly a Rimacu ukázal, jak moc velký rozdíl dokáže propracovaná technika a pohon.

Technické parametry Tesla Model S (2021) Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 1 987 × 1 431 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon760 kW, 1 034 koní
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,6 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od2 679 900 Kč

Technické parametry Rimac Nevera

Kompletní specifikace
Konstrukcekupé, 4 745 × 1 986 × 1 240 mm, 2 300 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon1 407 kW, 1 914 koní, točivý moment: 2 340 Nm
Baterie120 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 500 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 30 kWh / 100 km, dojezd: 490 km
Cena od50 800 000 Kč
Diskuze ke článku
Martin
Martin
Jsem rád, že spalovací technologie minulého století byla pokořena. Prostě se bude jezdit na elektřinu. Má s tím někdo problém ? Já osobně už jezdím.
Petr Mára
Petr Mára
Hloupost, ten závod je čistě o fyzice a matematice. Stačí se podívat na skutečně top rychlé závodní monstrum jako je dragster americké závodnice Leah Pritchett, která v Arizoně zdolala čtvrt míli (402 metrů) za 3,658 sekundy. V cíli jí pak naměřili rychlost 530,02 km/h! Ano existuí i hračky na baterku, ale na tohle se nechytají viz Hammerdown. Prostě elektro má v globálu nějaké výhody a spoustu nevýhod. Již jednou svůj souboj se "spalovákem" prohrálo, když to bylo auto pro ženy z hlediska snažší údržby a řízení. Zatím je to jen dotovaná hloupost a pořád se čeká na přijatelně lehkou baterii, která nebude hořlavá, rychle se nabije a bude mít dostatečnou životnost i akumulaci energie v porovnání s tím, co je v nádrži dnešního vozu. Ale pro hračky je elektřina dobrá :-).

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze