Tesla porovnala síly s pekelně rychlým Bugatti. Výsledek asi nikdo nečekal

5
Tesla porovnala síly s pekelně rychlým Bugatti. Výsledek asi nikdo nečekal
Fotografie: Tesla Motors
  • Bugatti s cenou 88 milionů Kč bylo pokořeno mnohem levnější Teslou
  • Model S Plaid startoval s 93 % SoC
  • Závod obnášel pět pokusů

Ještě před pár lety platilo za nejrychlejší auto planety benzinové Bugatti Chiron, které díky výkonu 1 500 koní a pohonu všech kol stále strčí do kapsy většinu sportovních modelů napříč všemi kouty Země. Jenže doba se mění a elektromobily pomalu začínají svět vozidel plně ovládat, o čemž píše i teslarati.com. Důkazem je kalifornská Tesla, která loni představila šíleně rychlý Model S Plaid. Nyní došlo na setkání těchto dvou velikánů na letištní dráze a dopředu si nemohl být nikdo jistý tím, který ze zmíněné dvojice vyhraje celkem pět závodů. Kalifornský sedan totiž disponuje výkonem 1 020 koní a je o něco lehčí než Bugatti Chiron. Italský supersport dorazil do souboje ve standardní verzi, což mělo bohatě stačit na americký elektromobil.

Jenže jak se hned vzápětí ukázalo, Tesla navzdory mnohem nižšímu výkonu začala ihned dominovat a věhlasný Chiron s cenou 3,6 milionů dolarů (cca 88 milionů Kč) měl velké problémy s tím, aby si před Teslou získal více jak pár metrový náskok. Oba vozy měly nazuté závodní pneumatiky od firmy Michelin, takže v tomto ohledu nebyl nikdo zvýhodněn. Tesla startovala s 93 % SoC a vzhledem k několikanásobně nižší ceně dokázala předvést obdivuhodný výkon jak ve sprintu, tak i v tzv. rolling race. Ten zahrnuje prudké sešlápnutí pedálu akcelerátoru z předem určené rychlosti. Otázkou by bylo, jak by souboj dopadl v případě, že by kapacita baterie Tesly byla třeba jen 50 %. U Bugatti Chiron je jedno, kolik má v nádrži paliva. Pokud nejede zrovna na rezervu, předvede pořád stejný výkon.

Technické parametry Tesla Model S Plaid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 5 021 × 2 037 × 1 431 mm, 2 265 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon750 kW, 1 020 koní, točivý moment: 1 420 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 18,7 kWh / 100 km, dojezd: 600 km
Cena od3 465 900 Kč
Diskuze ke článku
Martin
Martin
Dle mého názoru je Bugatti extrémně hlučné a nesmyslné auto. Jak je vidět, EV není slepá cesta. Ten hluk je nepříjemně obtěžující.
Martin Šafránek
Martin Šafránek
Pár poznámek:
1) Tesla se za hranici 400 km/h nepodívá a i v rychlostech nad 200km/h si ji Bugatti dá ke snídani :-) Bugatti je konstrukčně dimenzováno na to, aby poskytovalo maximální výkon po delší dobu než Tesla.

2) Bugatti není nesmyslné auto. Je to vrchol techniky klasických automobilů, což se o Tesle říci nedá. To by musela mít EL techniku ze závodních speciálů upravenou pro běžné ježdění.

3) Bugatti je kromě technologie také o dokonalé řemeslné práci.

Tak trochu clickbaitové srovnání :-)
Tom ReBlack
Tom ReBlack
Tak Plaid je dobrý na sprinty o tom snad není pochyb, ale i ve videu koukám brzdy nestíhaly + bylo krásně vidět, že to bylo v podstatě o tom, kdo dřív šlápl na plyn = výkon mají tak brutální oba vozy, že při startu se ani nevyužije a rozdíl je pak hlavně ve vysokých rychlostech. Kdyby byla trať delší, tak Plaid dostane na zadek, i kdyby řidič druhého vozu zaspal :D

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze