Rimac Nevera vyráží na silnice, Praha chce omezit parkování elektromobilů a další

fNews #180
4
Rimac Nevera vyráží na silnice, Praha chce omezit parkování elektromobilů a další
Fotografie: Rimac Automobili
  • Rimac Nevera může oficiálně na silnice a v GoodWoodu svezl fanynku
  • Praha chystá omezení pro parkování vozů s EL značkami
  • Nové nabíjecí stanice spustily firmy PRE, ČEZ i Ionity

Vítejte u 180. dílu fNews. V tomto pořadu každý týden shrnujeme nejzajímavější novinky z elektromobility. Tentokrát se podíváme na nejrychlejší silniční auto na světě, omezení parkování pro elektromobily v Praze a spoustu nových nabíjecích stanic.

fNews #180 – Rimac Nevera vyráží na silnice, Praha chce omezit parkování elektromobilů a další

Podcast v audio formě

Začneme u nejrychleji akcelerujícího silničního auta na světě. Rimac Nevera totiž dostal homologaci a první kus už má i registrační značky. Následně se poprvé jako auto určené do běžného provozu zúčastnil festivalu rychlosti v GoodWoodu. Zde na sedačku spolujezdce usedla i výherkyně soutěže pro fanoušky, o které jsme také psali. Co myslíte, kdy se dočkáme prvního kusu s registrací v Česku?

Z Velké Británie se přesuneme do Česka, konkrétně naší metropole. Praha totiž chystá změny v oblasti parkování na modrých zónách a jednou z nich je omezení parkování pro vozidla se značkami EL. S těmi by mohli v Praze volně parkovat už jen rezidenti, nebo místní firmy. Co si o tomto návrhu myslíte? Napište nám do komentáře.

Abychom ale zakončili pozitivně, podíváme se na novinky v oblasti nabíjecích stanic. A těch je opravdu hodně. Pražská energetika spustila osm nabíjecích stojanů pro pomalé nabíjení v Praze u Kongresového centra, ČEZ zase velký nabíjecí hub v Plzni u D5, i když je škoda, že jde pouze o stojany s maximálním výkonem 50 kW. Majitele aut s možností rychlejšího nabíjení ale potěší zase nová stanice Ionity na dálnici D2 ve směru z Brna na Bratislavu. Takže nabíjecí stanice opravdu rostou jako houby po dešti. Ale u těch dálničních by bylo dobré, kdyby měly alespoň několik stojanů s vyšším výkonem, než je 50 kW.

Aby vám neunikla žádná novinka, můžete sledovat fDrive.cz na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram, případně odebírat náš kanál novinek v aplikaci Telegram.


Diskuze ke článku
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Dopravu v Praze organizuje banda novodobých "inženýrů", kteří jsou vyškoleni v ničení dopravní obslužnosti. Neustálé zužování silnic, výstavba překážek, malování čar a tím vytváření umělé přesycenosti silnic je jejich cíl. Příkladů by se našlo tisíce. Jsou přesvědčeni, že každý může jezdit a vytvářet pro společnost služby a hodnoty na kole. Kolo je posvátné. Může jezdit kde se mu zlíbí a v jakémkoliv stavu bez postihu. Bohužel neodveze spoustu potřebného nářadí a materiálu, neposkytne cestujícímu potřebnou ochranu a dosah dopravy. Pokud jde o parkování elektromobilů, je to v našich končinách jediný skutečný bonus pro podporu jejich koupě. Tím nemyslím ta auta s 2,5l motory, která neměla značku EL nikdy dostat. Jsou zde zcela viditelné tlaky zákulisních jednání, která prosazují jednostranný zájem nepřipustit elektromobilitu jako něco úspěšnějšího a ekologičtějšiho, než překonaný spalovací motor. Pokud volné parkování zruší, zruší tím jediný podpůrný bonus koupě cenově dražšího elektromobilu. Všechny parkovací zóny jsou i tak jen podvod na tahání peněz z občanů a nic neřeší, jen omezují svobodu pohybu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze