Renault se pouští do nových vod. Chce být prvním evropským recyklátorem baterií

Renault se pouští do nových vod. Chce být prvním evropským recyklátorem baterií
Fotografie: Renault
  • Francouzský výrobce chce bojovat s nadvládou Číny
  • Je to součástí nové ekologické evropské strategie

Francouzská automobilka Renault spolupracuje se společnostmi na těžbě a recyklaci lithia a dalších kovů z baterií vysloužilých elektromobilů, jak uvádí electrek.co. Výrobce tím vytváří oběhové hospodářství, které mu může přinést další miliardy eur. Současně by se mohlo podařit snížit závislost na Číně, která je aktuálně hlavním producentem baterií. „V Evropě v současnosti není nikdo, kdo by mohl tvrdit, že recykluje použité baterie v uzavřené smyčce za účelem reprodukce niklu, kobaltu a lithia, což by umožnilo výrobu nových baterií,“ řekl Jean-Philippe Bahuaud, generální ředitel Renaultu pro životní prostředí.

Renault zatím jedná se specializovanými společnostmi, což mu může významně pomoci v cíli stát se prvním evropským recyklátorem baterií. Loni v říjnu Stellantis oznámil, že podepsal memorandum o porozumění s odborníkem na hydrometalurgické získávání kovů, skupinou Orano. Současně si koncern dal za úkol založit společný podnik zaměřený na recyklaci baterií elektromobilů a výrobních odpadních materiálů ze svých závodů po celém světě. To vše je součástí evropské strategie, jak se stát méně závislým na Číně, pokud jde o kovy používané v bateriích. Většina z nich je totiž těžená a zpracovávaná mimo Evropu.

Použití recyklovaných kovů by samozřejmě mohlo pomoci snížit výrobní náklady, protože právě ty představují 70 % ceny baterie. Baterie se pak následně ze 40 % podílí na ceně vozu. Již v dubnu Renault zastaví výrobu svých vozidel v továrně Flins v Aubergenville ve Francii a přejde v ní na výrobu částečně recyklovaných dílů. Renault dokonce již dnes prodává repasované elektromotory a nabíječky.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze