Oživený Renault 5 je trhák. Aktuálně má na kontě již 50 tisíc rezervací

Oživený Renault 5 je trhák. Aktuálně má na kontě již 50 tisíc rezervací
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • První vyrobené vozy se k rukám majitelů dostanou letos v září
  • Elektrický Renault 5 bude k dostání ve třech verzích
  • Do roku 2030 má přijít další malý elektromobil se slavným jménem

Od premiéry elektrického Renaultu 5 uběhl teprve týden a nyní se výrobce pochlubil tím, že aktuálně na něj eviduje už 50 tisíc objednávek. Renault 5 způsobil při premiéře nemalý rozruch a chystaná sportovní verze Alpine na tom jistě nebude jinak. O úspěchu novinky se podělilo vedení značky, které vše prozradilo v rozhovoru pro europe.autonews.com. První vyrobené vozy by se měly dostat do rukou majitelů počátkem září letošního roku. Sluší se připomenout, že Renault 5 Electric bude k dispozici ve třech různých konfiguracích elektromotoru s výkonem 70, 90 a 110 kW. V základu se objeví zářivé laky karoserie, kdy hlavní roli bude hrát svítivě zelený/žlutý odstín.

Jak je u Renaultu v posledních letech zvykem, všechny verze dostanou stejně velká kola, v tomto případě 195/55 R18. Lišit se bude jen jejich materiál, základní výbava Evolution si vystačí s ocelovými, vyšší pak dostanou litá s originálními vzory. Na výběr budou dvě NMC baterie s kapacitami 40 a 52 kWh, což se odrazí na výsledném dojezdu. Obě baterie se chlubí třífázovou AC nabíječkou, integrovanou v AC/DC měniči. Oproti modelu Zoe však nabídne výkon jen 11 kW. Nový Renault 5 bude vyráběn výhradně ve Francii a již nyní se mluví o tom, že do roku 2030 přijde nástupce modelu Twingo. Původně benzinový malý městský hatchback se v novém vydání stane elektromobilem. Jeho hlavní předností má být velmi nízká cena a kompaktní rozměry.

Technické parametry Renault 5 95 k

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 920 × ? × 1 500 mm, 1 350 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon70 kW, 95 koní
Baterie40 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 80 kW, palubní: 11 kW,
Spotřeba?, dojezd: 300 km
Cena od
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze