Renault bude během tenisového svátku Roland Garros doslova všudypřítomný. Celkem 187 elektrifikovaných vozů této značky bude sloužit v roli oficiálních vozidel, diváky budou dokonce vozit dva autonomní elektromobily. V centru všeho dění se objeví tři hvězdy; Renault 5 Electric Roland Garros, předprodukční elektrický hot hatch Renault 5 Turbo 3E a do třetice zcela nový koncept Renault 4 Savane. Tedy klasická předokolka, zadokolka a... čtyřkolka! Novodobá „er-čtyřka“ totiž dotáhla k dokonalosti myšlenku své stejnojmenné předchůdkyně, určené k brázdění písčitých pist. Té totiž k dokonalosti chyběl právě pohon všech kol. Bude tedy nový nový Renault 5 Electric dokonalý?












Pokud se odpověď na tuto záludnou otázku skrývá právě v nabídce pohonu všech kol, tak odpovědět bohužel zatím nedokážeme. Nicméně v technologických možnostech platformy AmpR Small to zjevně je a tak můžeme jen doufat, že se francouzský marketing rozhodne zariskovat. Podobné auto by si své zájemce, třeba v roli univerzální horské kozy, jakou svého času sehrál třeba legendární Fiat Panda 4×4, v kopcovitých oblastech jistě našlo.
K dramaticky lepší průchodnosti totiž konceptu pomáhá nejen druhý elektromotor na zadní nápravě, ale také o 15 mm zvýšená světlá výška a o 10 mm rozšířený rozchod všech kol díky velkým kolům 255/55 R18 na specifických diskách Savane. Nezapomnělo se však ani na styl; nefritově zelený lak doplňuje potah střechy z tištěné textilie, sada leskle černých ochranných prvků a prostorové ochranné segmenty obou nárazníků. Dojem dobrodružství podtrhuje i logotyp Savane a označení 4×4, vtipně využívající samotného jména modelu.
Uvnitř pak tvoří atmosféru specifické hnědé čalounění sedadel s prošíváním se vzorem stylizovaných čtyřek. To bude prokládáno tkaným pepita vzorem. Jinak se interiér prakticky neliší od běžného Renaultu 4 Electric, což dává jistou naději, že by snad jednou...



