První zkušenosti s plug-in hybridem aneb jak se mi líbil Hyundai Ioniq

První zkušenosti s plug-in hybridem aneb jak se mi líbil Hyundai Ioniq
5
  • Hyundai Ioniq má dojezd až 50 kilometrů na jedno nabití
  • Osobně se mi velmi líbí interiér
  • Z auta jsem měl dobrý celkový dojem
  • Jde o jeden z těch lepších plug-in hybridních modelů, které si můžete koupit

Už od mala mám rád auta. Vždy mě bavilo studovat, načítat i sledovat vše okolo nich. Už v 18 letech se mi zadařilo stát se součástí redakčního týmu a měl jsem k nim ještě blíže. V posledním roce se mi poštěstilo dostat se blíže i k hybridním a elektrickým autům. Rok zpátky jsem si na krátkou chvilku sedl za volant Toyoty Prius. Nijak velký dojem na mě neudělal a tato zkušenost mne utvrdila v mé skepsi vůči elektrifikovaným automobilům. Tento postoj se ovšem otočil o 180° při mé první zkušenosti s Teslou. Ano, je to trošku jiný segment, ale i tak jsem si říkal, že bych elektromobilům měl dát šanci. Tesla na mě zapůsobila ohromně. Od té doby jsem s různými modely Tesly najezdil okolo 3 000 kilometrů a líbí se mi víc a víc. Nyní po vyzkoušení plug-in hybridního Hyundai Ioniq jsem si nicméně oblíbil i tuto kategorii vozů.

Dostal jsem za úkol odvést Hyundai Ioniq plug-in hybrid na letošní autoshow, kde portál fDrive.cz ve spolupráci s Asociací pro elektromoblitu ČR dal dohromady stánek s elektromobily. Ioniqa jsem tedy měl pár hodin k dispozici, a tak jsem se rozhodl sepsat své první dojmy.

Jakmile jsem si sedl do auta, ocenil jsem dojezd na jednu nádrž přes 1 000 kilometrů, dobrý displej infotainmentu a tak podobně. Chvíli jsem se seznamovali, zkoušel všelijaká „hejblátka“ a knoflíky, testoval intuitivnost propojení s telefonem a všechno šlo jako po másle, a to ještě nemluvím o pocitu z jízdy.

Jakožto milovník ostré a sportovní jízdy jsem byl plný očekávání, co ze sebe ten elektromotůrek vydá. Nic. A to i přes výpomoc benzinové 1,6tky přepnuté do sportovního režimu. Byl jsem zklamaný. Odvezl jsem Ioniq na výstaviště a jel jsem vyzvednout ještě výstavní Teslu. Pak jsem se s Ioniqem vydal k domovu a stále jsem si říkal, že vevnitř parádička a pohodlíčko, ale jízdní vlastnosti jsou takové nijaké a kazilo mi to celkový dojem. Den nato se na výstavě Ioniq z nepochopitelných důvodů vybil (asi světla nebo klimatizace) a nebýt otevřených okének, tak bychom se do něj už nikdo nedostal. Díky velmi milým a vstřícným asistentům na telefonní lince Hyundaie jsme byli instruováni k manuálnímu otevření kufru a následně k baterce. Kdyby bylo potřeba, z Hyundaie nám chtěli poslat i asistenční tým, ale naštěstí stačilo nastartovat přes jinou baterku a další asistence nebyla potřeba. V týmu jsme si říkali, že „ten Ioniq je nějakej divnej, že je to taková plechovka a že se nám nijak zvlášť nelíbí.“

Jenže já jsem si tak nějak uvědomil, že jsem k Ioniqu přistupoval špatně. Tohle auto není o trhání asfaltu, ale jeho klady jsou někde zcela jinde. Najezdil jsem s novým přístupem slušných pár kilometrů městským provozem a uvědomil jsem si, že to auto se mi vlastně líbí. Samo bez jakéhokoli násilí mne naučilo jezdit plynule a s lehkou nohou. Byl jsem za něj v tom městě nakonec rád. A konečně mi došlo, že není jako bestie, co se přes noc v garáži těší, až ji ráno vypustíte, aby se mohla konečně vyběhat, ale že je to prostý mazlík připravený vám být po boku v jakoukoli denní dobu a za každých okolností. Že není pro ty uspěchané a impulzivní, ale pro rozvážné a vyrovnané, což se mi moc líbilo. Ocenil jsem nejen systémy držení v pruzích a tempomat, co si hlídal rozestupy. Po ránu bylo příjemné vyhřívání volantu a sedadel a přes den naopak chlazení sedaček. Měl jsem košili a sako a stejně se mi nezpotila záda. Největší vychytávka ovšem byla přihrádka na mobil, která ho automaticky nabíjela i přes absenci kabelu. Za 4 dny s autem jsem ho jen 2× nabíjel a při odevzdávání měl stejně dojezd ještě přes 900 km. Na dovolenou bych se s ním asi nevydal, ale hlavně mě za ty 4 dny naučil užívat si jízdu městem.

Technické parametry Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 470 × 1 820 × 1 495 mm, ? kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon141 (105) koní, toč. moment: 147 Nm
Baterie8,9 kWh, konektory: Mennekes
Spotřeba?
Infotainment8" dotykový displej
Cena889 990 Kč
Diskuze ke článku
David
Mě se ty jejich vozy prostě líbí. Fakt umí dělat pěkná auta a hlavně cenově dostupná pro všechny. Těším se na Nexo snad bude možnost vyzkoušení.
Alešek
Elektromobilům dost fandím, jelikož to je zelená pro naš svět a celkově pro budoucnost našich potomků, korejská automobilka odvádí dobře svou práci.
Milan
Pecka, jen tak dál, auta na vodík a elektromobily za mě palec nahoru,fakt se hynudai překonává což je super.
Viktor
Na pohodu auto. Tyhle elektromobily nebo auta na vodík jsou vstupní vozy budoucnosti za zlepšení životního prostředí. Opravdu fandím.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze