O tom, že Mercedes-Benz zmírnil své záměry rychlé kompletní elektrizace, jsme vás již informovali. Již zazněla konkrétní informace, že automobilka upustila od záměru vyrábět v roce 2030 již pouze elektromobily a připustila, že tou dobou jich bude sjíždět z výrobních linek nejvýš polovina. Nyní ale přišel Autocar s prvním konkrétním dopadem nové, „flexibilní“ strategie (jak ji nazval šéf automobilky Ola Källenius). Plánovači prodloužili život čtvrté generaci malé třídy A, která měla původně opustit výrobní program už letos, ovšem v nabídce nově zůstane přinejmenším do roku 2026. Stylový malý Mercedes, který časem nenápadně dorostl ze segmentu A až do nižší střední třídy, tak bude i se svou PHEV verzí A 250 e ještě nějakou koexistovat vedle čistě bateriového modelu EQA podobné velikosti, ale rodinnějšího zaměření.
Hlavním důvodem tohoto opatření je stále nepřicházející cenová parita mezi elektrickými a spalovacími modely kvůli hned několika příčinám. Tou prvotní jsou jen zvolna klesající ceny baterií, jimž rychlejší pád nedovolí veletoče okolo cen vstupních surovin, dále tu máme vleklé ekonomické problémy hned několika dotčených regionů, včetně Číny a pochopitelně i evropskou energetickou krizi, záměrně vyvolanou Ruskem. Automobilka kvůli tomu změnila výrobní linky v Rastattu tak, aby vedle modelů na zbrusu nové platformě MMA (první bude nová generace sedanu CLA) mohly ještě po nějakou dobu souběžně vyrábět i ty starší, postavené na výběhové platformě MFA, jako je právě řada A.