První elektrický prototyp MS v rallycrossu je venku, série hlásí další zpoždění

První elektrický prototyp MS v rallycrossu je venku, série hlásí další zpoždění
Fotografie: kreiserelectric.com
  • Prvním prototypem specifikace eWRX pro premiérovou sezónu je Škoda Fabia R5
  • R5 nabídne výkon až 500 kW a rychlé dobití za 10 minut
  • Pohonný systém spolu s dalšími komponenty dodává rakouská firma Kreisel Electric

Elektrifikace prostupuje celou společností, motorsport nevyjímaje. Už od příštího roku, jak již dříve oznámila Mezinárodní automobilová federace FIA, měl odstartovat další elektrický projekt – eWRX aneb mistrovství světa v rallycrossu. Prvoplánově mělo ke spuštění dojít už letos na jaře, nicméně sérii stále brzdí nízký zájem automobilek a naposledy také situace kolem pandemie koronaviru viz electricmotornews.com.

Hlavním dodavatelem pohonných systémů byla oficiálně stanovena rakouská firma Kreisel Electric se sídlem v Reinbachu v Horních Rakousích. Společnost byla založena teprve nedávno, v roce 2015. Přesto si za svou práci a inovativní přístup vysloužila už několik ocenění a privilegium dodávat pohonné systémy šampionátu eWRX, čímž předběhla i mnohem známější značky.

Komponenty Kreisel Electric jsou u zákazníků oblíbené především pro vynikající kompaktnost, v případě baterií dobrým odvodem tepla, rychlým nabíjením nebo dlouhou životností. V souvislosti s eWRX budou vozy vybaveny dvěma elektromotory s pohonem všech kol. Celkový výkon pak činí 500 kW (680 koní), kapacita baterie 52,65 kWh. Na tomto základu si jednotlivé týmy budou moci dovybavit současné vozy, nebo postavit zcela nový speciál za dohledu dodavatele.

Kreisel Electric - prototyp vozu eWRX

Výsledná cena na jedno auto činí 300 tisíc eur plus bude nutné připočíst 100 tisíc eur za čtyřletou podporu dodavatele. To je mimochodem nižší částka, než jakou platí účastníci tradiční verze šampionátu se spalovacími motory. Venku už je první prototyp – Škoda Fabia R5. S tímto vozem budou nyní probíhat letošní testy v rámci kategorie Rally 2. Předností vozu je především rychlé nabíjení. Díky schopnosti přijmout až 250 kW při 900 V činí doba nabíjení pouhých 10 minut. Další devizou je nízká hmotnost – menší než 1,3 tuny.

Prvního ročníku se podle plánů FIA a promotéra šampionátu, firmy IMG, má účastnit až 20 vozů. Nejvýraznější zájem o účast doposud projevil Peugeot.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze