Prodlužovač dojezdu od Tesly nakonec nebude tak efektivní, jak se původně čekalo

Prodlužovač dojezdu od Tesly nakonec nebude tak efektivní, jak se původně čekalo
Fotografie: Tesla
  • Výroba prodlužovače dojezdu se lehce zpozdí
  • Přidaný dojezd nakonec nebude tak velký, jak se původně očekávalo
  • Omezujícím faktorem bude počet elektromotorů a typ pneumatik

Už je to nějaká doba od chvíle, kdy se automobilce Tesla povedlo naposledy zklamat své zákazníky. Skoro by se dalo říci, že americký výrobce elektromobilů se snaží v pravidelných časových intervalech o to, aby si jeho klienti čas od času vzali prášek na nervy. Poslední ukázkou planých slibů je nedávno představený prodlužovač dojezdu. Ten je určen pro model Cybertruck a podle původních dat měl vozidlu přidat v průměru 190 km dodatečného dojezdu. Jenže jak ukazuje konfigurátor automobilky, Range Extender nakonec nabídne menší dojezd, a to hlavně u verze Cyberbeast. Aktuální data tak hovoří o tom, že Cybertuck Dual Motor s prodlužovačem dojezdu ujede maximálně 450 mil (724 km). V případě třímotorové verze je to pak dokonce jen 415 mil (668 km), což je 40 km méně, než původně uváděl výrobce.

Rozdíl bude taktéž v případě, že Cybertruck nazuje terénní pneumatiky. I v tomto případě dojezd poklesne a je otázkou, zda Range Extender vlastně někdy začne dávat smysl. Aby toho nebylo málo, Tesla navíc posunula začátek jeho výroby z počátku příštího roku na jeho první polovinu. Další nevýhodou je jeho velikost, kdy zabere 33 % objemu nákladové plochy. Současně se nedávno objevila informace přímo od Tesly, že i když si majitel takový prvek výbavy objedná, bude s ním muset zajet do autorizovaného servisu. Původně to přitom vypadalo, že stačí obří kufr s baterií jednoduše objednat a následně zapojit na korbu vozu. Dodatečná baterie ale potřebuje odbornou instalaci, za čímž stojí důraz na co největší bezpečnost v případě nehody.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze