😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Prodlužovač dojezdu od Tesly nakonec nebude tak efektivní, jak se původně čekalo

Prodlužovač dojezdu od Tesly nakonec nebude tak efektivní, jak se původně čekalo
Fotografie: Tesla
  • Výroba prodlužovače dojezdu se lehce zpozdí
  • Přidaný dojezd nakonec nebude tak velký, jak se původně očekávalo
  • Omezujícím faktorem bude počet elektromotorů a typ pneumatik

Už je to nějaká doba od chvíle, kdy se automobilce Tesla povedlo naposledy zklamat své zákazníky. Skoro by se dalo říci, že americký výrobce elektromobilů se snaží v pravidelných časových intervalech o to, aby si jeho klienti čas od času vzali prášek na nervy. Poslední ukázkou planých slibů je nedávno představený prodlužovač dojezdu. Ten je určen pro model Cybertruck a podle původních dat měl vozidlu přidat v průměru 190 km dodatečného dojezdu. Jenže jak ukazuje konfigurátor automobilky, Range Extender nakonec nabídne menší dojezd, a to hlavně u verze Cyberbeast. Aktuální data tak hovoří o tom, že Cybertuck Dual Motor s prodlužovačem dojezdu ujede maximálně 450 mil (724 km). V případě třímotorové verze je to pak dokonce jen 415 mil (668 km), což je 40 km méně, než původně uváděl výrobce.

Rozdíl bude taktéž v případě, že Cybertruck nazuje terénní pneumatiky. I v tomto případě dojezd poklesne a je otázkou, zda Range Extender vlastně někdy začne dávat smysl. Aby toho nebylo málo, Tesla navíc posunula začátek jeho výroby z počátku příštího roku na jeho první polovinu. Další nevýhodou je jeho velikost, kdy zabere 33 % objemu nákladové plochy. Současně se nedávno objevila informace přímo od Tesly, že i když si majitel takový prvek výbavy objedná, bude s ním muset zajet do autorizovaného servisu. Původně to přitom vypadalo, že stačí obří kufr s baterií jednoduše objednat a následně zapojit na korbu vozu. Dodatečná baterie ale potřebuje odbornou instalaci, za čímž stojí důraz na co největší bezpečnost v případě nehody.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze