Prodeje SEATu v roce 2017 zase rostly, meziročně o téměř 15 procent

Prodeje SEATu v roce 2017 zase rostly, meziročně o téměř 15 procent
  • Španělský výrobce automobilů dodal celkem 468 400 vozidel, což je o 14,6 %, resp. téměř 60 tisíc vozů, více než v roce 2016
  • Jde o nejlepší prodejní výsledek od roku 2001 a jeden z nejlepších výsledků v historii značky
  • Letos dorazí i nové sedmimístné SUV a modely s pohonem na CNG

Rok 2017 je definitivně za námi, a tak jednotlivé automobilky počítá a sčítají, jak se jim tedy uplynulý rok povedl. Dnes se podíváme na to, jak se dařilo automobilce SEAT. Není tomu tak dlouho, co SEAT v České republice nepatřil k oblíbeným a celkově se mu zde nedařilo. Jenže čas jde dopředu a SEAT opravdu velmi vyrostl. Přispívá k tomu také modelová ofenzíva, a to především SUV modelů jako Ateca. Spoustu zákazníků osloví také SEAT Leon Cupra, který jde výkonově ještě o kus dále než tolik oblíbená Škoda Octavia RS. Jak se tedy SEATu vedlo?

Španělský výrobce automobilů dodal celkem 468 400 vozidel, což je o 14,6 %, resp. téměř 60 tisíc vozů, více než v roce 2016, kdy SEAT prodal 408 700 vozů. To je nejlepší prodejní výsledek od roku 2001 a jeden z nejlepších výsledků v historii značky. Rok 2017 byl navíc pátým rokem růstu značky SEAT v řadě. Od roku 2012 vzrostly prodeje o 45,9 %. SEAT v prosinci dodal 32 900 vozů, což je nárůst o 12,9 % v porovnání se stejným měsícem předchozího roku, v němž bylo prodáno 29 200 vozů.

K pozitivnímu vývoji prodejů vozů SEAT v roce 2017 významně přispěl model Ateca. Konkrétně na SEAT Ateca jsme se poprvé podívali v Barceloně. V prvním kompletním roce prodeje dodala značka zákazníkům 78 700 nových kompaktních SUV. V loňském roce pokračoval také růst prodeje modelů Leon a Alhambra. Oba modely dosáhly na konci roku 2017 opět svých historicky nejlepších prodejních výsledků. Prodeje modelu Leon, bestselleru značky SEAT, vzrostly o 2,9 % na 170 tisíc dodaných vozidel, zatímco prodeje rodinného MPV značky SEAT se zvýšily o 1,7 % na 31 200 vozů. Prodeje modelu Ibiza, který v loňském roce prošel generační obměnou, dosáhly 152 300 vozů, což je o 0,6 % více než v roce 2016.

Wayne Griffiths, člen představenstva společnosti SEAT zodpovědný za prodej a marketing, hodnotí tyto výsledky velmi pozitivně: „Důvodem našeho prodejního úspěchu je produktová ofenzíva, kterou jsme zahájili v roce 2016 s modelem Ateca. V roce 2017 následoval modernizovaný Leon, po něm pátá generace modelu Ibiza a nakonec nový model Arona. Nejenže jsme dosáhli našeho nejlepšího výsledku od roku 2001, ale stali jsme se také jednou z nejrychleji rostoucích značek v Evropě a ve zvyšování našeho prodeje hodláme pokračovat. Modernizovali a rozšířili jsme naši produktovou řadu. Příchod modelu Arona se zcela projeví v prodejních výsledcích v roce 2018, což přispívá k našemu celkově optimistickému výhledu pro letošní rok.“

A na co se můžeme těšit letos? SEAT chce i v roce 2018 pokračovat ve své produktové ofenzívě, a tak se můžeme těšit nejenom na model Arona, který by se právě tento rok měl zasloužit o dobré prodeje. Dočkáme se také nového SUV pro až sedm cestujících. SEAT navíc představí verzi modelu Arona s pohonem na stlačený zemní plyn, která rozšíří aktuální řadu modelů SEAT s pohonem na CNG tvořenou modely Mii, Ibiza a Leon.

Prodejní úspěch značky SEAT má pozitivní vliv na finanční výsledky společnosti. Během prvních devíti měsíců roku 2017 dosáhl SEAT provozního zisku 154 milionů eur, což je o 12,3 % více než ve stejném období předchozího roku.

Zdroj: tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze