Nestává se to příliš často, aby někdo z tak malé republiky jako je ta naše dokázal dominovat v tvrdé konkurenci, ať už jde o jakýkoli sport. Pár vyvolených to však dokázalo a mezi ně se jistě řadí i Petr Fulín, závodní jezdec, mezi jehož záliby patří rodina, sport, lyžování a samozřejmě motorsport.
Petr Fulín nezávodil s žádným elektrickým ani hybridním modelem. Pod kapotou jeho vozu je klasický spalovací motor, kterým se příliš nevěnujeme. Ale tentokrát budeme, a to z vícero důvodů. Ten první jsem již nastínil výše. Na každý úspěch bychom měli být patřičně hrdí. A druhým důvodem je fakt, že Petr Fulín získal svojí závodní licenci až v roce 2006, tedy ve svých 29 letech.
Fulín v letošní sezóně ETTC (Evropský pohár cestovních vozů) bojoval o nejcennější trofej na domácí půdě, tedy na okruhu v Mostě, kde dokonce stál na startovním roštu se svým synem Petrem. Koneckonců daného závodu jsme se zúčastnili a měli tam možnost vyzpovídat jednoho z techniků. Vše klaplo na výbornou, a tak Petr Fulín mohl slavit titul. Oslava proběhla před pár dny v Jihlavě, kde závodník mimo jiné pokřtil svůj kalendář. Odhaleno bylo také jeho auto do dalších sezón. To vše za účasti lidí z Porsche Česká Republika, který je výhradním importérem vozů SEAT, Audi a Volkswagen. Není mnoho takových společností, které by podobným způsobem podporovaly motorsport.
Na večírku Petr Fulín povyprávěl o náročné přípravě a utvrdil nás v tom, že postavit se na startovní rošt je až ta malá špička ledovce. Kromě křtu kalendáře a odhalení vozu pro další sezóny došlo také k předání jednoho sériového auta právě Petrovi. Poprvé jsme se tak v České republice mohli podívat na SEAT Leon Cupra R s benzinovým čtyřválcovým dvoulitrem, který produkuje výkon 310 koní. Petr si ho zvolil s manuální šestistupňovou převodovkou. V interiéru je nádherný volant potažený alcantarou, reprosoustava Beats nebo emblém před řadicí pákou, který vám připomíná, že vůz vznikl v limitované edici 799 kusů.
Leon Cupra R je ukázkou pokroku techniky. 310 koní je výkon, za který by se nemusel stydět ani kdejaký šestiválec. Ono se ostatně proslýchá, že prakticky všechny automobilky budou při honbě za výkonem muset přistoupit k elektrifikaci. Taková Škoda Octavia RS 245 nabízí výkon 245 koní, ale SEAT šel dále a výkon zvedl o nemalých 65 koní.