Technologie a motorsport si jsou tak blízko, až by některé manželské páry mohly závidět. Honba za nejlepším časem na okruhu zdaleka nezačíná vyjetím závodního monopostu z depa, ale už mnohem a mnohem dříve.
Možná jste zaregistrovali, že o víkendu se jel poslední závod seriálu ETCC, kde jsme měli hned několikanásobné české zastoupení. Petr Fulín startoval do závodu jako vedoucí jezdec a bojoval o celkové vítězství v seriálu. Nyní už víme, že se mu to povedlo, čímž mu gratulujeme. Dobře si vedl i jeho syn Petr Fulín junior, ale nyní už půjdeme k našemu tématu.
Vyladit vše tak, aby celek dokonale fungoval, to je práce pro ne zrovna malý tým mechaniků a další lidi. Každá pozice je důležitá a hraje nesmírně důležitou roli, ať už jde o mechanika či člověka, který se stará o diagnostiku. A zde narazilo kladivo na hlavičku.
Poté, co jezdec s autem obkrouží několik okruhů, tak přichází na slovo diagnostika. Tým kolem Petra Fulína dokáže s pomocí diagnostiky vytáhnout hned 55 různých údajů o vozidle prakticky na jakékoli části daného okruhu. Například jde o informace, kdy jaké kolo mělo málo trakce, jaké byly otáčky motoru, na jaký převodový stupeň se jelo, jaká byla teplota oleje a tak dále. Jde o celou řadu informací, které týmu pomáhají dosahovat lepších výsledků.
Technik, který má diagnostiku na starost, poté společně s jezdcem řeší, kde je potřeba změnit jízdní styl, a díky této technologii spolu hledají desetiny vteřiny času, který by se dal z výsledného času ukrojit. Stavebním kamenem jsou pneumatiky, velkým pomocníkem by pro tým bylo měření nejen teploty, ale také tlaku online v reálném čase. Touto technologie však tým kolem Petra Fulín nedisponuje.
Ještě než se jezdec postaví na startovní rošt, tak probíhá spousta testování na virtuálním okruhu na simulátoru. S trochou nadsázky jde o videoherní radovánky, jen finančně řádově náročnější. Tým kolem Petra Fulína využívá platformu rFactor 2. Jak to vypadá se můžete podívat na spoustě videi, která najdete na YouTube.