Proč patří už nyní elektromobil Enyaq iV podle Škoda Auto do muzea k veteránům?

Proč patří už nyní elektromobil Enyaq iV podle Škoda Auto do muzea k veteránům?
Fotografie: Škoda Auto
  • První plně elektrický vůz Škoda vyrobený v Česku je součástí sbírek Národního technického muzea v Praze
  • Je totiž historickým milníkem na cestě mladoboleslavské automobilky k mobilitě budoucnosti
  • Již Václav Klement, spoluzakladatel společnosti Laurin & Klement, daroval muzeu cenná historická vozidla a archivní materiály

Škoda Auto slavnostně předala do sbírek Národního technického muzea v Praze první plně elektrický automobil Škoda vyrobený v České republice. Předsériový vůz škoda Enyaq iV doplňuje v expozici NTM další milníky české značky, jako je vůz Laurin & Klement VOITURETTE B z roku 1906, darovaný před 86 lety spoluzakladatelem a vizionářem podniku Václavem Klementem.

Škoda Enyaq (2020) ve sbírce Národního technického muzea

Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast výroby a logistiky, vysvětluje: „Jako první čistě bateriový sériový model značky Škoda na bázi MEB udává Enyaq iV směr, kterým se budeme v budoucnu ubírat. Nyní jdeme odhodlaně kupředu: v nadcházejících letech vytvoříme z České republiky centrum elektromobility a do roku 2030 chceme vyrábět komponenty pro elektromobily nebo samotné elektrické vozy ve všech třech našich českých závodech. Enyaq iV tak stojí na počátku proměny celého automobilového odvětví v České republice a je jedním z nejvýznamnějších modelů ve 126leté historii společnosti Škoda Auto. Vůbec první model vyrobený v mladoboleslavské centrále skvěle doplňuje sbírku vozů Škoda v Národním technickém muzeu v Praze.

Karel Ksandr, generální ředitel Národního technického muzea v Praze, uvádí: „V roce 1935, kdy tehdejší Technické muzeum československé ještě sídlilo ve Schwarzenberském paláci na Hradčanech, stál u zrodu muzejní sbírky silniční dopravy velkorysý dar Václava Klementa, spoluzakladatele mladoboleslavského podniku, který tehdy působil i jako generální rada automobilky Škoda. Václav Klement od svých bývalých zákazníků vykoupil, nechal upravit pro výstavní účely a následně muzeu daroval mimo jiné vůz Laurin & Klement VOITURETTE B vyrobený v roce 1906, dále první tři motocykly v našich sbírkách, mimořádně cenné archivní materiály a další předměty. Nezanedbatelně také přispěl na stavbu muzejní budovy na Letné. NTM si uvědomuje historický význam nové akvizice, prvního vyrobeného vozu Škoda Enyaq iV. V naší expozici, kde je k vidění již od léta, vhodně doplňuje klasické produkty z Mladé Boleslavi. Je to úžasný doklad letité tradice spolupráce mezi Národním technickým muzeem a firmou Škoda Auto.

Škoda Enyaq (2020) 60 iV

Rozměry4 649 × 1 879 × 1 616 mm, 1 998 kg
Výkon132 kW
Baterie62 kWh, CCS Combo, Mennekes
Dojezd404 km (WLTP)
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze