Bezpečnost, bezpečnost a zase ta bezpečnost. Automobilky se předhánějí, kdo nabídne bezpečnější vůz. Praxe je taková, že dostanete přednášky o tom, jaké systémy auto má, ale podívat se na odhalený model, který ukazuje deformační zóny, airbagy a další věci, je prakticky nemožné.
Proč je důležité vždy bourat čelně?
My jsme se však dostali k takto „vykuchané“ Škodě Kodiaq. Konkrétně šlo o verzi s naftovým čtyřválcem o výkonu 140 kW pod kapotou, převodovkou DSG a pohonem všech kol. Ale to zde není ani tak důležité. Kodiaq měl hned několik airbagů. Ty čelní pro řidiče a spolujezdce jsou samozřejmostí. Navíc byl vybaven i kolenním, bočním a hlavovým airbagem. Všechny jsou krásně viditelné.
Zajímavé jsou také sedačky. Zapomeňte na masážní sedadla a také polohování jako v Mercedesu třídy S. I tak v sedadlech najdete poměrně dost elektrických součástek. A abych nezapomněl, podívejte se na shluk kabelů, které se táhnou kolem nástupního prahu. Už i Škoda Kodiaq je počítač.
Říka se, že opakování je matka moudrosti. Doufám, že všichni to znáte. Když bourat, tak čelně! Proč? Však se podívejte na dveře. V nich najdete jen výztuhy, jinak nic. Naopak přední část má deformační zóny. Fialová část se v případě nárazu zmáčkne jak harmonika, díky čemuž absorbuje velkou část energie. V případě velkého nárazu se pak začnou deformovat i další části. Takže pamatujte, nevyhýbat se zvěři a raději bourat čelně. Pořád je lepší mít nabourané auto, než trefit první strom kolem cesty na dveře, to pak nemusíte mít pouze nabourané auto.
Pane Svatoši, k tomu není co dodat! Vy si bourejte jak chcete, třeba čelně, přesně dle vašeho návodu, my ostatní si to jistě odpustíme a rádi se vyhneme takovým individuím, jak jste vy, jenž chtějí bourat, a to zásadně čelně!