Dokud elektromobil bude tak drahý, ujede jen 200 kilometrů a nabíjecí stanice nebude na každém rohu, pak si ho nekoupím. Pravděpodobně tak nějak zní stanovisko velké části Čechů. Do jisté míry s nimi souhlasíme. Dojezd elektromobilů je do jisté míry na hraně, ale i takové BMW i3 s reálným dojezdem 200 kilometrů už někomu může dávat smysl. Každopádně na jeden argument máme odpověď. Přesněji vlastně ne my, ale Volkswagen.
Německá automobilka tvrdí, že cena elektrických automobilů se dostane na stejnou cenu jako dieselové agregáty v roce 2025. Dnes svůj elektromobil nabízí skoro každá automobilka, ale zda elektrickému pohonu věří či ne, je otázkou. Automobilky musí plnit přísné emisní normy, a to dnes bez čistě elektrického modelu skoro ani nejde. A pokud takový model nemají, tak na něm alespoň usilovně pracují. Druhý pohled je takový, že Tesla má jednoznačný náskok a nikdo nechce zaspat. Co kdyby za pár let opravdu byl elektrický pohon tím nejrozšířenějším? Nikdo vám to říci nedokáže, ale jistě by to automobilku, která by teď pospávala, zruinovalo.
Zpátky k roku 2025. Nepůjde o razantní pád cen u elektromobilů, ale o vzrůst cen u dieselových automobilů. „V roce 2023 až 2025 stoupnou pořizovací náklady na dieselové auto kvůli plnění přísných emisních norem,“ řekl v interview pro Green Car Congress na Auto Show v Los Angeles Dr. Matthias Erb, viceprezident skupiny Volkswagen pro Ameriku. A že o dieselových motorech a emisích ví Volkswagen své…
Volkswagen elektromobily poměrně tlačí. Od roku 2025 chce prodávat jeden milion elektromobilů ročně. Svojí nejbližší budoucnost automobilka ukázala i na pařížském autosalonu. Řeč je o konceptu I.D., který se má na trh dostat již za čtyři roky.
Zdroj: greencarreports.com