Nissan nedávno zvýšil kapacitu baterie ve svém Leafu z 24 na 30 kWh. I takto malé zlepšení mělo význam, jak dokázal náš srovnávací test. Japonská automobilka však ví, že jí takovéto zlepšení nevystačí na dlouho. V další generaci se ale můžeme těšit na radikální změnu. Není tomu dlouho, kdy Nissan ukázal koncept IDS s 60kWh baterií. Kazuo Yajima, šéf pro elektrické a hybridní pohony v automobilce Nissan, potvrdil, že stejná baterie se objeví v další generaci Nissanu Leaf. S takovou zásobárnou energie v podlaze by elektrický hatchback mohl ujet až 400 kilometrů na jedno nabití. Kdy se další generace Leafu objeví, není jasné.
Éra elektromobilů s dojezdem 200 kilometrů tak pomalu končí. Většině výrobců začíná docházet, že jestli má být elektromobil u zákazníků úspěšný, musí mít dojezd minimálně 400 kilometrů. Audi nám v e-tronu quattro slibuje více než 500 kilometrů, podobný dojezd má mít SUV Škoda, jehož výroba se má spustit roce 2020. Je otázkou, kde v roce 2020 bude automobilka Tesla. Ta má zatím v oblasti elektromobility náskok, evropské nebo japonské značky mají ale dlouholeté zkušenosti s výrobou automobilů jako celku. V oblasti kvality zpracování, interiéru nebo spolehlivosti se má Tesla ještě stále co učit.
Zdroj: insideevs.com