Nissan Leaf se nebojím označit jako elektromobil, který odstartoval popularitu dnešních elektrických aut. O vzhledu prvních generací se nebudu zmiňovat. Snad si jen řekněme, že se s velkým úspěchem, alespoň v České republice, nepotkal.
Aktuální generace už přeci jen vypadá o poznání lépe a hlavně pracuje s větší kapacitou baterie, která slibuje i zajímavý dojezd. Momentálně si Nissan Leaf můžete na českém trhu koupit za 950 tisíc korun. Zajímalo nás, jak se bude Nissan Leaf chovat po více jak 24 tisících najetých kilometrech.
Elektromobil od japonské automobilky má dle cyklu WTLP zvládnout až 378 kilometrů. Realita je samozřejmě poněkud odlišná. Testovaný kus, který měl najeto lehce přes 24 tisíc kilometrů, nám při 100procentním nabití baterie neukázal větší dojezd než 270 kilometrů. Po celou dobu testování panovaly vysoké teploty, takže klimatizace byla samozřejmostí. Jednoduše řečeno jsme se v autě neomezovali.
Po najetí 733 kilometrů palubní počítač ukázal průměrnou spotřebu 16,1 kWh / 100 kilometrů.
Z Prahy jsme hned Nissan Leaf vytáhli na dálnici D1, kde naší první zastávkou byl Vystrkov u Humpolce, kde přišla řada na poněkud delší svačinu. A samozřejmě též první nabíjení, které nám zabralo zhruba 50 minut. Naše další cesta vedla směr Svitavy a několik desítek, možná i stovek kilometrů jsme najeli v okolí Litomyšle. Poslední cesta vedla zpátky do Prahy. Za celý týden tedy přišla na řadu jak dálnice a rychlostní komunikace, tak i město. A nás nejvíce zajímalo, jakou spotřebu bude po testování ukazovat palubní počítač.
Jak jste si mohli všimnout výše na fotce, tak cesta dlouhá necelých 100 kilometrů, která vedla po rychlostní komunikaci, znamená spotřebu 14 kWh / 100 kilometrů a rozhodně se nemusíte loudat. Po celém týdnu, kdy jsme s Leafem najezdili 733 kilometrů, nám palubní počítač ukázal průměrnou spotřebu 16,1 kWh / 100 kilometrů.
Když se na to podíváme čistě z hlediska výdajů za elektřinu, tak je na tom Nissan Leaf dobře. Ano, nejde o tak velké auto jako Tesla Model S nebo Audi e-tron. Samozřejmě záleží, kde budete auto nabíjet. My jsme ho s výjimkou jedné zastávky ve Vystrkově nabíjeli primárně z domácí zásuvky.
Průměrné ceny elektřiny | Náklady na 100 km | Náklady na 733 km |
---|---|---|
2 Kč / nabitá kWh | 32,2 Kč | 239 Kč |
3 Kč / nabitá kWh | 48,3 Kč | 354 Kč |
4 Kč / nabitá kWh | 64,4 Kč | 472 Kč |
Nissan Leaf
Technické parametry Nissan Leaf (2018)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 480 × 1 790 × 1 535 mm, 1 535 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 110 kW, 150 koní, točivý moment: 320 Nm |
Baterie | 40 kWh (38 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 46 kW, palubní: 4 kW, konektory: CHAdeMO, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 378 km |
Cena od | 850 000 Kč |