Nissan Leaf po 24 tisících km
test

Nissan Leaf po 24 tisících km

Jak vůz funguje v praxi a jaká je spotřeba?
13
  • Nissan Leaf má dle cyklu WLTP urazit na jedno nabití 378 kilometrů
  • Kapacita baterie činí 40kWh, výkon 150 koní a točivý moment 320 Nm
  • S autem jsme najezdili více jak 700 km na různých typech silnic

Nissan Leaf se nebojím označit jako elektromobil, který odstartoval popularitu dnešních elektrických aut. O vzhledu prvních generací se nebudu zmiňovat. Snad si jen řekněme, že se s velkým úspěchem, alespoň v České republice, nepotkal.

Nissan Leaf

Aktuální generace už přeci jen vypadá o poznání lépe a hlavně pracuje s větší kapacitou baterie, která slibuje i zajímavý dojezd. Momentálně si Nissan Leaf můžete na českém trhu koupit za 950 tisíc korun. Zajímalo nás, jak se bude Nissan Leaf chovat po více jak 24 tisících najetých kilometrech.

Elektromobil od japonské automobilky má dle cyklu WTLP zvládnout až 378 kilometrů. Realita je samozřejmě poněkud odlišná. Testovaný kus, který měl najeto lehce přes 24 tisíc kilometrů, nám při 100procentním nabití baterie neukázal větší dojezd než 270 kilometrů. Po celou dobu testování panovaly vysoké teploty, takže klimatizace byla samozřejmostí. Jednoduše řečeno jsme se v autě neomezovali.

Nissan Leaf
Po najetí 733 kilometrů palubní počítač ukázal průměrnou spotřebu 16,1 kWh / 100 kilometrů.

Z Prahy jsme hned Nissan Leaf vytáhli na dálnici D1, kde naší první zastávkou byl Vystrkov u Humpolce, kde přišla řada na poněkud delší svačinu. A samozřejmě též první nabíjení, které nám zabralo zhruba 50 minut. Naše další cesta vedla směr Svitavy a několik desítek, možná i stovek kilometrů jsme najeli v okolí Litomyšle. Poslední cesta vedla zpátky do Prahy. Za celý týden tedy přišla na řadu jak dálnice a rychlostní komunikace, tak i město. A nás nejvíce zajímalo, jakou spotřebu bude po testování ukazovat palubní počítač.

Jak jste si mohli všimnout výše na fotce, tak cesta dlouhá necelých 100 kilometrů, která vedla po rychlostní komunikaci, znamená spotřebu 14 kWh / 100 kilometrů a rozhodně se nemusíte loudat. Po celém týdnu, kdy jsme s Leafem najezdili 733 kilometrů, nám palubní počítač ukázal průměrnou spotřebu 16,1 kWh / 100 kilometrů.

Nissan Leaf

Když se na to podíváme čistě z hlediska výdajů za elektřinu, tak je na tom Nissan Leaf dobře. Ano, nejde o tak velké auto jako Tesla Model S nebo Audi e-tron. Samozřejmě záleží, kde budete auto nabíjet. My jsme ho s výjimkou jedné zastávky ve Vystrkově nabíjeli primárně z domácí zásuvky.

Průměrné ceny elektřiny Náklady na 100 km Náklady na 733 km
2 Kč / nabitá kWh 32,2 Kč 239 Kč
3 Kč / nabitá kWh 48,3 Kč 354 Kč
4 Kč / nabitá kWh 64,4 Kč 472 Kč

Nissan Leaf

Technické parametry Nissan Leaf (2018)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 480 × 1 790 × 1 535 mm, 1 535 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon110 kW, 150 koní, točivý moment: 320 Nm
Baterie40 kWh (38 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 46 kW, palubní: 4 kW, konektory: CHAdeMO, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14 kWh / 100 km, dojezd: 378 km
Cena od850 000 Kč
Diskuze ke článku
Karel
A dal? Co jsme se měli dozvedet? Průměrnou spotrebu auta? Nebo o cem je tento clanek?
Karel
Teď možná budu za blbca, ale nenacetlo se mi video, proto jsem nechapal, k cemu je takovy clanek dobry????????
trulant
článek o ničem
Cucerak
Ty ceny na nabíjení jsou reálné ???

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze