Předchozí generace BMW X4 se především ke konci tak dobře neprodávala. Zvláštně naroubované BMW X3 nepůsobilo zrovna uhlazeně a většina zákazníků se proto rozhodovala spíše pro větší X6. Pořád se ale X4 prodalo více než slušných 200 tisíc kusů. Zcela nová generace tak míří o stupínek výš a v rukách drží nejeden trumf. Dynamičtější proporce navíc přidávají vozu 81 milimetrů na konečných 4 752 milimetrů, místo bude znát ale hlavně díky přídavku 54 mm v oblasti rozvoru. Nová X4 je navíc o 37 milimetrů širší a o 3 milimetry nižší.
Co je možná důležitější, rozložení hmotnosti je dokonale rozděleno v poměru 50:50 mezi přední a zadní nápravou. Právě ono rozdělení hmotnosti se nám hodně líbilo i u BMW X6. Zepředu jasně identifikujete nové BMW X3 a se zadní částí si díkybohu designéři poradili o mnoho lépe. Nyní vypadá X4 zezadu skutečně skvěle a agresivnější vzhled by měl ladit s dynamikou motorů. Na sport to BMW hraje u X4 více než u ostatních SUV modelů. K dispozici máte i „polo-eMkové“ modely BMW X4 M40i a BMW X4 M40d. Výkon motorů se na kola přenáší prostřednictvím osmistupňové sportovní převodovky Steptronic Sport, která je standardně vybavena funkcí Launch Control. V nabídce je také M sportovní diferenciál, který přesně reguluje svorný účinek mezi zadními koly a připravuje vůz na dynamické výjezdy ze zatáček. Na přání si můžete naordinovat až 21palcová kola pro sportovní verze a u klasických motorizací se budete muset smířit s dvacítkami.
Uvnitř se opět hrálo na sportovní notu a pokud budete chtít, najdete zde hodně emblémů M. Uprostřed panuje nejnovější verze ovládacího systému iDrive s displejem v základním provedení s úhlopříčku 6,5 palce. Při zvolení balíčku Professional má úhlopříčku 10,25 palce a je doplněn dotykovou vrstvou. Jde samozřejmě o infotainment se známými dlaždicemi, ve kterých se zorientuje každý, kdo kdy v BMW seděl. Využít můžete i ovládání gesty a hlasem.
Dalším prvkem volitelné výbavy je nová generace průhledového head-up displeje, jehož zobrazovací plocha byla zvětšena o 70 procent. Rozlišení je nyní 400 × 800 bodů a promítá, co si jen zamanete. Před řidičem je k dispozici multifunkční přístrojový panel měnící svůj vzhled v závislosti na zvoleném jízdním režimu.
Asistenty mají klasický výčet začínající adaptivním systémem pro udržování rychlosti s funkcí Stop&Go, systémem rozpoznávání dopravních značek a samozřejmě nabídne i hlídání mrtvých úhlů a varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu Lane Departure Warning. Komplexní poloautonomní asistent pro dálnice umí pracovat až do rychlosti 210 km/h. Parkování pak pomůže kamerový systém s funkcemi Top View, Panorama View a 3D View, které kombinují pohledy z jednotlivých kamer tak, aby dokázaly zobrazit 360° pohled na vozidlo a jeho okolí na kontrolním displeji. Funkce Remote 3D View navíc dodává řidičům možnost sledovat živý 3D obraz vozidla a jeho bezprostředního okolí vzdáleně na displeji chytrého telefonu.
Pokud si rozumíte se svým chytrým telefonem, možná oceníte služby BMW Connected. K dispozici budete mít osobního asistenta mobility, který umožní plánovat cesty z kteréhokoliv kontaktního bodu (Android, iOS a watchOS) s využitím údajů v kalendáři a zohledněním dopravních informací v reálném čase i případného tankování, pokud je nezbytné. Tyto cesty jsou následně přeneseny do navigačního systému vozidla. BMW Connected poté dokáže řidiče pomocí chytrého telefonu nebo jiného zvoleného zařízení upozornit na vhodný čas k odjezdu na další schůzku. Kromě toho může osobní asistent mobility na všech kontaktních bodech vyvolat data o vozidle, jako je stav paliva či dojezd, nebo vozidlo uzamknout pomocí funkcí vzdálené obsluhy Remote Services.
Zdroj: tisková zpráva