DS 7 Crossback
test

DS 7 Crossback

Zaostřeno na technologie
  • Jde o první SUV francouzské automobilky DS
  • Designem a technologiemi na palubě má tendenci konkurovat prémiovým značkám
  • Originální řešení naleznete úplně všude

Zkratka dvou písmen DS se poprvé objevila na autosalonu v Paříži v roce 2009, nepočítáme-li tedy legendární modely Citroënu z padesátých a šedesátých let 20. století, které nesly téže označení. Právě v roce 2009 se na stánku Citroënu objevil koncept s názvem DS 3 odkazující právě na legendární modely z poloviny 20. století a značka se začala prezentovat jako odnož automobilky. V půlce života prvních modelů DS 3, DS 4 a DS 5, které ještě nesly název Citroën, nejdřív zmizel nápis Citroën na zádi a později i logo dvojitého šípu vpředu. Poté vznikl samostatný subjekt DS Automobiles. První SUV, které na sobě šípy ani jakoukoliv viditelnou spojitost s automobilkou Citroën nikdy nemělo, je námi testovaný model DS 7 Crossback.

Tento crossover přináší tu správnou dávku extravagance a stylu, jak je u francouzských aut zvykem. Extravagancí doslova překypuje, ať při pohledu z venku, nebo zevnitř. Všude je spousty chromu, který doplňuje velká maska chladiče DS a svislé denní svícení v nárazníku. V rámci denního svícení ale svítí v případě příplatkových Full LED světlometů i diody v hlavních světlech. Když ke Crossbacku přicházíte, připraví vám ony světlomety zajímavou světelnou show. Každý reflektor má tři segmenty připomínající diamanty. Ty se postupně otáčejí. Během otáčení jsou krásně podsvícené fialovým tónem. Něco takového by zaujalo i na voze typu Rolls-Royce a v této třídě je takový důraz na detail výjimečný. Ostatně detail si můžete prohlédnout níže na videu. S předním denním svícením svítí vždy i zadní světlomety, které mají zajímavý 3D efekt.

DS chce šokovat posádku i po usednutí do interiéru. Až se dokoukáte na hodiny B.R.M., které po nastartování vyjíždí z palubní desky, zjistíte, že vše je funkční a má svůj smysl. Z auta je poměrně dobrý výhled do všech stran a velmi potěší prostor, který má posádka k dispozici. Vnitřek je široký a zadní pasažéři mají nadbytek místa pro kolena i hlavu, a to i ti vyšší. Všude najdete symbol kosočtverce. Ten lze nalézt nejen na některých ovladačích, ale zejména v grafice obou displejů multimédií. A to je taky prakticky jediné místo, kde lze vzdáleně poznat podobnost s ostatními modely PSA, protože jinak má kabina zcela originální vzhled.

Co se multimediálních systémů na palubě týče, je tu dvojice obrazovek. Digitální přístrojovka i středová obrazovka mají úhlopříčku dvanáct palců. Ta řidičova si opět graficky hraje s motivem pyramid a kosočtverců, ale můžete si tu zobrazit i mapu navigace a další módy. Středová obrazovka je rozšířenou verzí běžného systému, který s užší obrazovkou najdete ve všech autech od PSA. Vylepšena byla grafika i kvalita zobrazení, stejně jako rychlost odezvy po doteku. Na umístění některých ovladačů je třeba si zvyknout. Nejsou prostě tam, kde byste je čekali. Tak třeba ovladače elektrického otevírání a zavíraní oken nejsou na dveřích, ale podobně jako u tehdejšího Citroënu DS5 na středovém panelu. Stejně tak ovládání vnějších zpětných zrcátek není na dveřích, ale na palubní desce vlevo od volantu.

Kromě nejnižší výbavy Performance Line je DS 7 standardně vybaveno funkcí DS ACTIVE SCAN SUSPENSION. Tato funkce je kombinací kamery za čelním sklem a adaptivních tlumičů, které upravují svoji funkčnost podle aktuální situace před autem. V zásadě to funguje tak, že kamera hlídá cestu před autem na dosah až 25 metrů a dává prostřednictvím řídících jednotek informace tlumičům, aby se připravily na výmol či díru, nebo naopak vystouplý kanál. Tlumiče pak třeba změknou, aby se přes vyvýšeninu přenesly hladce, nebo naopak ztvrdnou, aby se kolo nepropadlo do díry a neozvala se rána. Celý systém funguje do 130 km/h, ale protože jde o kameru, tak nefunguje ve tmě. Kromě sportovního, normálního a ekologického jízdního režimu přidává DS Automobiles i režim komfortní.

Zpracování interiéru je opravdu skvělé a volba materiálů si nezadá s německou konkurencí. Na levný plast zapomeňte. Celá palubní deska je potažena alcantarou, a to včetně středového tunelu. Zvolit lze také kůži. Místa je pro posádku dostatek vpředu i vzadu. Samozřejmostí je možnost elektrického nastavování předních sedadel i jejich masážní funkce. Méně obvyklé je pak nastavování sklonu zadních opěradel – v DS 7 to provádíte ovladačem v zadních dveřích, podobně jako byste si stahovali okno, k čemuž je určen onen druhý ovladač.

Pod kapotou testovaného kousku byl naftový dvoulitr HDI, který si k plnění emisních norem pomáhá vstřikováním močoviny. Výkon je slušných 130 kW a točivý moment 400 Nm. V nabídce je ještě slabší diesel 1,5 s výkonem 95 kW a benzín 1,6 o výkonech 133 a 165 kW. V průběhu roku přibude hybridní varianta s výkonem 300 koní. Nejsilnější diesel o sobě umí dát za studena pořádně vědět, ale jakmile se dostane do optimální teploty, budete ho pod kapotou spíš tušit. Pochválit také musím kultivovanost a pohotovost v nízkých otáčkách. Na diesel opravdu dobře reaguje na plynový pedál a má slušný zátah. Se spotřebou se lze dostat pod 7 litrů na 100 kilometrů, což je na těžké SUV přijatelná hodnota.

DS 7 je doslova prošpikováno moderní technikou. Byl kladen velký důraz na pohodlí cestujících. Auto skutečně pohodlné je a podvozek je skvěle nastavený. Díky moderním displejům a asistentům si z počátku budete připadat, jako byste řídili nějaký koncept, který právě opustil brány výstaviště. Cílem automobilky DS je zaujmout své místo v prémiovém segmentu, být takovým Louisem Vuittonem mezi automobily. Použitými materiály a řešeními se to u modelu DS 7 Crossback zcela jistě povedlo. Pokud se chcete odlišit a vlastnit ojedinělé a zcela jistě zajímavé auto, pak jsou vozy DS právě pro vás.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze