Zkratka DS se prvně objevila na autosalonu v Paříži před deseti lety, nepočítáme-li tedy legendární modely Citroënu z poloviny 20. století. Právě v roce 2009 byl na stánku Citroënu k vidění koncept DS 3 odkazující právě na legendární modely z minulosti a značka se začala prezentovat jako samostatný subjekt. V době prvních modelů DS 3, DS 4 a DS 5, které ještě nesly název Citroën, nejdřív zmizel název automobilky na zádi a později i logo. Poté vznikla značka DS Automobiles. První SUV, které od pohledu žádnou spojitost s automobilkou Citroën nemá, je námi testovaný model DS 7 Crossback.
Tento crossover přináší správnou dávku extravagance a stylu, jak je u francouzských aut zvykem. Extravagancí doslova překypuje. Velkou masku chladiče doplňuje svislé denní svícení v nárazníku. Když ke Crossbacku přicházíte, připraví vám ony světlomety zajímavou světelnou show. Každý reflektor má tři segmenty připomínající diamanty, které se postupně otáčejí. Během toho je krásně podsvěcuje fialový tón. V této třídě se takový důraz na detail jen tak nevidí, ostatně názor si můžete udělat sami podle videa níže. Zadní světla mají zase zajímavý trojrozměrný efekt.
V interiéru najdete zajímavé výstřelky včetně výsuvných hodin, ale vše má svůj praktický význam. Symbol kosočtverce lze nalézt nejen na některých ovladačích, ale hlavně na obou displejích. Řidič má dobrý výhled a na dostatek místa si nemůže stěžovat nikdo z posádky, i když je třeba vyššího vzrůstu.
Co se týče obrazovek, jedna je před řidičem a jedna uprostřed. Obě disponují úhlopříčkou 12 palců. Řidič má možnost si přímo před sebou zobrazit mapu a další užitečné informace. Kvalita grafiky doznala stejně jako rychlost odezvy vylepšení. Na umístění některých ovladačů si je ale potřeba nějaký čas zvykat – nenajdete je prostě na místech, kde byste je očekávali. Tlačítka pro otevírání a zavírání oken třeba nenajdete na dveřích, stejně tak ta pro nastavení zpětných zrcátek.
Krom úrovně výbavy Performance je vůz standardně vybaven funkcí DS ACTIVE SCAN SUSPENSION. Ta kombinuje obraz z kamery za čelním sklem (systém proto nefunguje v noci) a data z adaptivních tlumičů. Tlumiče pak upravují svoji funkčnost podle aktuální situace před autem – třeba se změní jejich, aby měla posádka maximální komfort i při projetí výmolů.
Zpracování interiéru je opravdu skvělé a volba materiálů si nezadá s německou konkurencí. Na laciný plast zapomeňte. Celá palubní deska je potažena alcantarou, a to včetně středového tunelu, ale zvolit lze také kůži. Místa je dost pro všechny, ať už sedí vpředu či vzadu. Pochopitelně nechybí elektrické nastavování předních sedadel i funkce masírování. Neobvyklá je změna sklonu zadních opěradel ovladačem v zadních dveřích.
Pod kapotou předl naftový dvoulitr HDI s výkonem 130 kW a točivým momentem 400 Nm. Zvolit můžete i diesel s výkonem 95 kW a benzín se 133, respektive 165 kW. Těšit se můžeme i na 300koňový hybrid. Pochválit musím kultivovanost a pohotovost v nízkých otáčkách. Na to, že jde o diesel, vůz hbitě reaguje na plyn. Se spotřebou se lze dostat pod 7 litrů na 100 kilometrů, což je na těžké SUV přijatelná hodnota.
DS 7 je prošpikováno moderní technikou, kdy byl kladen velký důraz na pohodlí cestujících. Podvozek je skvěle nastavený. Díky displejům a asistentům se zprvu budete cítit jako za volantem konceptu. Cílem automobilky DS je zaujmout své místo v prémiovém segmentu, být takovým Louisem Vuittonem mezi automobily. Použitými materiály a řešeními se to u modelu DS 7 Crossback zcela jistě povedlo. Chcete-li se odlišit a vlastnit ojedinělé a zcela jistě zajímavé auto, pak jsou vozy DS právě pro vás.