Peugeot 508 GT
test

Peugeot 508 GT

Zaostřeno na technologie
2
  • Automobilka Peugeot po dlouhé době přišla s vozem střední třídy
  • Nová 508čka dostala nové technologie, dynamičtější tvary a agresivnější design
  • Automobilka se snaží modelem 508 posunout směrem k prémiové třídě
  • Luxusními prvky na palubě Peugeot nešetřil

První pohled na nový Peugeot 508 nejde shrnout jinak než slovem „famózní“. Karoserie fastback lahodí oku díky skvělým proporcím a dynamickému vzhledu. Ten jasně dává najevo, že lev je král zvířat. Na zcela nové 508čce je hned několik nezvyklých a extravagantních prvků. Ty dohromady působí velmi vkusně a skvěle dotváří celkovou vizáž. Výška vozu 1 408 mm dodává, v návaznosti na snižující se profil karoserie ve stylu kupé, dravost a sportovní šmrnc. Záď však klesá na úkor pohodlí cestujících na zadních sedadlech. Nám to ale u sportovně střiženého kupé vůbec nevadilo.

Silueta vozu působí futuristicky. Příď vozu odlehčují svislé proužky denního LED svícení. Díky nim si 508 určitě na silnici s ničím nespletete. Působivé jsou také chytré zadní LEDkové svítilny umístěné v černém pásu linoucím se přes celou šířku zádi. Jsou složeny z několika malých destiček a umí měnit intenzitu jasu s ohledem na venkovní světlo a třeba také na intenzitu brždění. Sportovní design pak podtrhují bezrámová boční okna, která ještě dokreslují sportovní šmrnc vozu.

Nový Peugeot 508 je nízký nejen na pohled zvenku, ale i v kabině. Se svými 190 cm jsem měl za volantem problém s prostorem nad hlavou. Ale to bylo způsobeno přítomností panoramatického okna, které prostor výrazně zmenšuje. Důvodem je také to, že se tu sedí opravdu nízko nad zemí. To má za následek příjemný sportovní posed za volantem. Vliv na to měly také pohodlné kožené sedačky, které mají velmi dobré boční vedení a poměrně široké možnosti nastavení. Červená kůže na sedačkách dodává vozu luxusní střih.

Horší to ovšem bylo s dílenským zpracováním. Zde nemůže být o luxusu vůbec řeč. Přihrádka ve středovém tunelu, který je mimochodem poměrně široký, neseděla při otevření a zavření na každé straně cca o jeden centimetr. Při nástupu do vozu jsem si toho okamžitě všiml. Dalším prvkem, který okamžitě v negativním směru upoutá vaši pozornost, je středový reproduktor audio systému umístěný v horní části palubní desky, i když celkově příplatkový audiosystém Focal hrál velmi uspokojivě.

Pracovna řidiče se nese v duchu posledních modelů francouzské značky a drží se konceptu, s nímž přišla nová generace crossoveru 3008, tedy takzvaného iCockpitu. Přístrojová deska je čistě digitální a jednotlivé obrazovky se dají měnit jednoduše tlačítkem na volantu. Dotykovou obrazovku multimediálního systému s úhlopříčkou 8, respektive 10 palců u vyšších verzí (včetně testované), doplňují klavírními klávesami inspirovaná tlačítka. Ta umožňují přímý vstup do vybraných částí menu a navíc tvoří praktickou poličku, která umožní opřít si dlaň a snadno tak ovládat displej multimediálního systému.

Pro hlavní volby přibyly mechanické ovladače, což kvitujeme, ale to zásadní je pak stejně potřeba udělat přes displej. Potěšilo že alespoň pro ty nejrychlejší volby je displej upraven a po svých bocích má třeba indikátor teploty. Pro deaktivaci systému Start/Stop je samostatné tlačítko a není třeba se k němu složitě proklikávat přes menu, jako tomu bylo u předchozí generace. Celkově je ovšem obsluha systému složitější a hlavně pomalejší. Hlavně odezva nám občas dělala vrásky, zejména při použití navigace v kombinaci třeba s masážní funkcí sedaček. Na konkurenci z Německa v tomto ohledu zkrátka Peugeot stále ještě ztrácí.

Ve voze najdete rovněž celou řadu odkládacích přihrádek. Ty jsou rozmístěny po celé kabině. Je zde k dispozici také velké množství zásuvek: 4 USB porty pro nabíjení přístrojů, 1 jack v loketní opěrce a 2 zásuvky 12 V, kdy jedna je umístěna v zavazadlovém prostoru. Velmi bohatá je výbava vozu. V základu testované edice GT máte k dispozici kromě adaptivního tempomatu, systému nočního vidění a několika dalších drobností prakticky vše: asistent pro sledování mrtvého úhlu i pozornosti řidiče, automatické přepínání dálkových světel, zdravotní, elektronicky nastavitelná a vyhřívaná sedadla i adaptivní tlumiče, za které si u konkurence těžce připlatíte.

U několika vychytávek bych se rád zastavil, zejména u možnosti nočního vidění. Tato funkce je totiž v tomto segmentu velmi unikátní. Většinou touto výbavou disponují vozy o dvě třídy výše. Zdejší zcela nový systém nočního vidění používá infračervenou kameru a umožňuje rozpoznat osoby a zvířata před vozem ve tmě nebo v podmínkách s nízkou viditelností. Systém funguje na dálku až 250 metrů, tedy více než je dosah potkávacích světel. Infračervené záběry zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu v zorném poli řidiče a přidá se také akustická výstraha. Systém funguje velmi dobře, zejména při noční jízdě v lese oceníte detekci srnek a jiné vysoké zvěře.

Peugeot 508 GT

V městském provozu má řidič pro určité manévry k dispozici další podpůrné prvky řízení, jako je Visiopark 2 a poslední generace systému Full Park Assist s perimetrickou funkcí Flank Guard. Na rozdíl od konkurence, kdy musíte pedál plynu ovládat vy, tento systém během parkování nebo vyjíždění z parkovacího místa automaticky ovládá řízení, zrychlení a brzdění. Za zmínku stojí ještě hlídání jízdních pruhů. U Peugeotu 508 jsou k dispozici dva oddělené asistenty. První jen pasivně varuje před opuštěním pruhu. Toto hlídání se aktivuje po každém nastartování. Pokud chcete systém vypnout, musíte sáhnout po hardwarovém tlačítku na levé straně u dveří. Zde se také kromě vyhřívání čelního okna zapíná aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu. Ten umí jemně korigovat jízdu v pruzích a aktivně zasahuje do řízení.

Samozřejmostí je funkce Mirror Screen kompatibilní s protokoly MirrorLink, Android Auto aApple CarPlay. Toto propojení umožňuje také hlasové ovládání prostřednictvím připojeného telefonu. Prostor pro indukční nabíjení telefonů pro přístroje kompatibilní s normou Qi je pak umístěno neobvykle za středovým tunelem. Peugeot umí také číst dopravní značky, a to nejenom ty s rychlostními limity, ale také třeba umí přečíst a zobrazit značku Stop.

Peugeot 508 GT

Peugeot aktuálně nabízí benzinové a naftové motory s výkony od 130 do 225 koní. Později v tomto roce ještě přijde plug-in hybridní verze, na kterou se v redakci moc těšíme. Pro verzi GT jsou k dispozici výhradně ty nejvýkonnější motory z nabídky. Na výběr je 225koňová benzinová jedna šestka, anebo jako v případě testovaného auta 180koňové dvoulitrové nafty. Motor je po startu i při klidné jízdě příjemně tichý. Pokud přepnete na sportovní režim, pak se zvuk motoru sice nezmění, ale do interiéru se dostane zvuk z reproduktorů. Našemu uchu to sice moc nelahodí, ale setkali jsme se i s opačnými reakcemi. Sportovní režim navíc přitvrdí podvozek, změní chování převodovky a nechá více vytočit motor, ale také změní účinek posilovače řízení. Vlajková loď dostala také novou osmistupňovou automatickou převodovku. Její nastavení je typicky francouzské, tedy váhavé a nejisté. To je nejvíce citelné při přepnutí do sportovního režimu.

Jízdní vlastnosti vozu jsou po designu exteriéru a bohaté výbavě dalším nesporným plusem testovaného modelu 508 GT. Podvozek je velmi dobře nastavený a není mu co vytknout. Po novém Peugeotu sáhnou zejména lidé, kteří chtějí vystoupit z koncernové šedi Octavií a Passatů. Pokud jste schopni oželet pár nedostatků ve prospěch extravagantního designu a bohaté výbavy, je nová 508čka právě pro vás.

Diskuze ke článku
jarda
světlá výška 1403 mm je unikátní i ve třídě traktorů...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze