Krásný, stylový a s velkou mírou zdravého sebevědomí, o kterém se nebojí mluvit. Na Peugeot 508 lidé na ulici koukají ještě více než já, když ho Peugeot poprvé odhalil. Myslete si o francouzské automobilce co chcete, ale Peugeot 508 je krásný kus auta. Alespoň já si za tím stojím. Líbí se mi sportovní silueta, bezrámová okna či dvě koncovky výfuku, které podtrhují sportovnost, ačkoli o žádného velkého sportovce nejde. Dokonce i testovaný červený lak v kombinaci s 19palcovými koly o rozměrech 235/40 vypadá dobře.
Podobně na mě působí i interiér, kde se cítím velmi dobře. Příjemné jsou sedačky, které mají i slušné boční vedení a dokonce disponují i masážní funkcí. To není v tomto segmentu zrovna dvakrát vídaná věc. Že je francouzský interiér jiný – tedy aspoň ten v případě Peugeotu 508, abych byl konkrétní – poznáte už když si sednete za volant. Právě volant je stejně kulatý, jak já chodím rovně, když si dám šest piv. Na budíky se nedíváte skrz volant, ale nad ním, kde je zajímavý infotainment. Peugeot svému digitálnímu řešení interiéru říká i-Cockpit a v modelu 508 je použitý v té nejnovější generaci. A jaký je?
Infotainment je jiný. Zapomeňte na zvyklosti z koncernových aut – Peugeot na všechno jde trošku jinak, ať už co se designu, nebo i fungování infotainment systému týká. Chvilku mi trvalo, než jsem se v něm zorientoval. Systém se dělí na několik hlavních položek, jako je navigace, audio, klimatizační podmínky, nastavení auta, telefon a služby jako například CarPlay. Do těchto nabídek se dostáváte pomocí hardwarových tlačítek, která s trochou nadsázky mohou připomínat klavír. To ostatní řešíte na dotykovém displeji. Občas systém neměl zrovna tak rychlé reakce, jak bych si představoval.
V čem Peugeot oproti konkurenci rozhodně neztrácí jsou asistenční systémy. Ba co víc, v některých věcech svojí konkurenci dokonce převyšuje, třeba jako systémem nočního vidění, které v tomto segmentu rozhodně není samozřejmostí. Ten pracuje s infračervenou kamerou, která umožňuje při jízdě v noci nebo za snížené viditelnosti lépe rozpoznat chodce nebo zvěř na vozovce. Obraz se promítá na štítu nad volantem. Jinak je to taková osvědčená klasika v podobě adaptivního tempomatu, hlídání jízdního pruhu a samozřejmě i nouzového brzdění.
Peugeot 508 si můžete koupit s naftovým i benzinovým motorem a také ve variantě liftback i kombi. Plug-in hybridní verze dorazí až později. My jsme v testovaném kusu měli pod kapotou benzinovou šestnáctistovku s výkonem 225 koní. Výkonu máte dostatek, ale nejlépe se Peugeot stejně cítí při klidnější jízdě, kdy nemá problém využít veškerý svůj výkon pro pohodlné předjetí. Vrásky na čele mi občas dělala převodovka, která na můj vkus držela otáčky vysoko o několik vteřin déle, než by bylo potřeba. Naštěstí to jde vyřešit tak, že si vyšší převodový stupeň zvolíte pomocí pádla pod volantem. Abych nezapomněl, Peugeot využívá osmistupňovou automatickou převodovku.
Peugeot 508 je krásný a hlavně pohodlný designový kousek na čtyřech kolech. Odpustit mu musíte trošku pomalejší infotainment. Dostanete však zajímavý interiér, kterému Peugeot říká i-Cockpit. Největší překážkou může být cena. Ta startuje na částce 730 tisíc korun.