Peugeot 508 GT
test

Peugeot 508 GT

Zaostřeno na technologie
  • Peugeot po dlouhé době představil vůz střední třídy – novou 508ku
  • Ta dostala nové technologie, dynamičtější tvary a agresivnější design
  • Luxusními prvky se na palubě nešetřilo

Model Peugeot 508 na první pohled zaujme svými maskulinními proporcemi, dynamickými křivkami a extravagantními prvky. Nízká výška napovídá, že nepůjde o žádného lenocha, byť cestující vzadu nebudou nejspokojenější. To ale u sportovního kupé není nic překvapivého.

Silueta vytváří dojem futurističnosti a díky svislým proužkům denního LED svícení si Peugeot 508 jen tak s jiným autem nespletete, což lze rovněž říci o LED svítilnách vzadu, které při svitu berou v potaz okolní podmínky.

Peugeot 508 je nízký i v kabině a vyšší postavy mohou narážet hlavou do panoramatického okna, které prostor zmenšuje. Vliv na sportovní pocit měl nejen malý vnitřní prostor a nízký posed, ale také červené kožené sedačky s velmi dobrým bočním vedením a bohatými možnostmi přizpůsobení.

V případě dílenského zpracování ovšem o luxusu vůbec nešlo mluvit. Přihrádka ve středovém tunelu, který je mimochodem nezvykle široký, neseděla při otevření a zavření na každé straně cca o centimetr. Při nástupu do vozu jsem si toho okamžitě všiml. Dalším prvkem, který okamžitě v negativním směru upoutá vaši pozornost, je reproduktor audiosystému v horní části palubky, i když celkově příplatkový audiosystém Focal hrál velmi uspokojivě.

Pracovna řidiče následuje novou generaci crossoveru 3008 s iCockpitem. Obrazovky digitální přístrojovky se dají měnit tlačítkem na volantu. Dotykovou obrazovku multimediálního systému s úhlopříčkou 8, respektive 10 palců u vyšších verzí včetně námi testované, doplňují klavírními klávesami inspirovaná tlačítka, která dovolují přímý vstup do vybraných částí menu a tvoří praktickou poličku, která umožní opřít si dlaň a snadno tak ovládat multimédia.

Důležité úkony lze provést novými hardwarovými přepínači, což kvitujeme, ale mnoho voleb i tak vyžaduje přímou interakci s displejem. Systém Start/Stop má ale oproti předchozí generaci vyhrazené vlastní tlačítko. Odezva a celkové složitost nám však občas dělala vrásky, zejména při použití navigace v kombinaci třeba s masážní funkcí sedaček.

Ve voze najdete řadu odkládacích přihrádek, které jsou rozmístěny po celé kabině. K dispozici máte i velké množství zásuvek: čtyři USB porty pro nabíjení přístrojů, dvě 12V zásuvky (jedna v zavazadlovém prostoru) a jeden jack v loketní opěrce. Testovaná verze GT nabízí kromě systému nočního vidění, adaptivního tempomatu a několika drobností vše, co si může moderně smýšlející řidič přát.

U několika vychytávek bych se rád zastavil, zejména u možnosti nočního vidění. Tato funkce je totiž v tomto segmentu velmi unikátní – většinou touto výbavou disponují vozy o dvě třídy výše. Zdejší systém nočního vidění používá infrakameru a za zhoršených světelných podmínek vidí možné překážky před vozem. Systém funguje na vzdálenost přes 200 metrů, tedy více než je dosah potkávacích světel. Infračervené záběry vidíte na digitální přístrojovce ve svém zorném poli a nechybí ani akustická výstraha. Systém funguje velmi dobře, zejména při noční jízdě v lese oceníte detekci srnek a jiné vysoké zvěře.

Peugeot 508 GT

V městském provozu máte pro určité manévry k dispozici další podpůrné prvky řízení jako Visiopark 2 a poslední generaci systému Full Park Assist s perimetrickou funkcí. Na rozdíl od konkurence, kdy musíte pedál plynu ovládat vy, tento systém během parkování nebo vyjíždění z parkovacího místa automaticky ovládá vše za vás. Za zmínku stojí ještě hlídání jízdních pruhů. U Peugeotu 508 jsou k dispozici dva oddělené asistenty. První jen pasivně varuje před opuštěním pruhu a aktivuje se po každém nastartování. Chcete-li systém deaktivovat, musíte sáhnout po hardwarovém tlačítku na levé straně u dveří. Zde se také kromě vyhřívání čelního okna zapíná aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu, který jemně koriguje jízdu v pruzích a aktivně zasahuje do řízení. Peugeot umí také číst dopravní značky nejen s rychlostními limity.

Samozřejmost představuje funkce Mirror Screen s podporou protokolů Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Toto propojení umožňuje také hlasové ovládání prostřednictvím propojeného smartphonu. Prostor pro indukční nabíjení telefonů je pak umístěno neobvykle za středovým tunelem.

Peugeot 508 GT

Peugeot nabízí benzinové a naftové pohonné jednotky se 130–225 koni. Letos se dočkáme i plug-in hybridní verze, na kterou se v redakci moc těšíme. Pro GT jsou na výběr ty nejvýkonnější motory: 225koňová benzinová jedna šestka, anebo jako v případě námi testovaného kousku 180koňová dvoulitrová nafta. Ta je za běžných podmínek poměrně tichá, ale po přepnutí do sportovního režimu se aktivuje umělý motorový zvuk z reproduktorů. Vlajková loď dostala také novou osmistupňovou automatickou převodovku, jejíž nastavení je typicky francouzské, tedy váhavé a nejisté. To je nejvíce citelné při přepnutí právě do zmíněného sportovního režimu. Jízdní vlastnosti vozu jsou nicméně rovněž plusem. Podvozek má mimořádně dobré nastavení.

Po novém Peugeotu sáhnou zejména lidé, kteří chtějí vystoupit z koncernové šedi Octavií a Passatů. Pokud jsou schopni oželet pár nedostatků ve prospěch extravagantního designu a bohaté výbavy, je nová 508čka právě pro ně.