Brzy se dočkáme světové premiéry elektromobilu od automobilky MINI a svůj malý elektromobil krom koncernu VW letos ukáže také Honda. Ta už prototypy svého elektrického auta ukazovala na nejednom autosalonu a postupně odkrývá i technické specifikace.
Honda e, jak se bude elektromobil nazývat, bude mít elektromotor naladěný na 150 koní výkonu a 300 Nm točivého momentu. Poháněná budou zadní kola. Baterie o kapacitě 35,5 kWh má zajistit dojezd více jak 200 kilometrů, což není příliš mnoho.
Inženýři automobilky Honda se snažili, aby jejich elektromobil nabízel i nějakou tu radost za volantem. Umístění baterie v podlaze vás asi nepřekvapí, ale co vás může potěšit je rozložení hmotnosti 50:50. Zajímavý je i poloměr otáčení, který činí přibližně 4,3 metrů. Nabízí se myšlenka, že v kombinaci s dojezdem se elektrická Honda bude hodit primárně do města a úzkých uliček.
Podobně jako Nissan Leaf nabízí i Honda ovládání auta jedním pedálem. Nissan svému systému říká e-Pedal, zatímco u Hondy půjde o Single Pedal Control. Jedná se o totéž: jakmile uvolníte plynový pedál, tak auto bude rekuperovat, a tak s trochou předvídání zvládnete auto ve spoustě případech ovládat pouze jedním pedálem.
Sériová výroba prvního akumulátorového elektromobilu Honda pro evropský trh, který byl představen v prototypové podobě na ženevském autosalonu v roce 2019, bude zahájena v průběhu tohoto roku.
Ale tohle auto by mi jako náhrada iona stačilo. Velikostně mi auto vyhovuje v 95% jízd. 35kWh baterie už by taky vystačilo pro 95% jízd bez zastávky na nabíjení. A jestli se dobře koukám, tak i 5 dveří.
Záleží na cenovce.