Reálný dojezd městského elektromobilu Honda e v kombinovaném režimu
test

Reálný dojezd městského elektromobilu Honda e v kombinovaném režimu

Opravdu je jen do města?
6

V redakci máme městský elektromobil Honda e na dlouhodobý test a kromě režimu, který tomuto auto vyhovuje nejvíce, zkusíme i něco jiného. Při reálné jízdě jsme například vyzkoušeli, v jakém okruhu se dokáže pohybovat bez nabíjení.

Honda e je primárně městský elektromobil. Díky svým rozměrům a bezkonkurenční obratnosti v džungli velkoměsta těžko hledá přemožitele. Zároveň díky nadprůměrnému výkonu, pohonu zadních kol a úžasnému podvozku je radost s ní jezdit po okreskách. Pokud tedy bydlíte v okolí města a dojíždíte tam denně, je toto auto skvělá volba. Zvláště pro technologické nadšence, které potěší i technologie uvnitř. Jak to je ale v případě, kdy potřebujete jet někam dál? Jelikož toto vůz máme na dlouhodobý test, vyzkoušel jsem si to na reálné cestě.

Test stylového elektromobilu Honda e. Je radost jej řídit a je nabitý technologiemi – test

Technické parametry Honda e advance

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 894 × 1 752 × 1 512 mm, 1 617 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon113 kW, 154 koní, točivý moment: 315 Nm
Baterie35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 66 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 220 km
Cena od976 900 Kč

Bydlím v Berouně a několikrát týdně jezdím do Prahy, přičemž do redakce to mám z domova asi 40 kilometrů. To je režim, ve kterém Honda e funguje ideálně. Nebaví mě s ní jízda po dálnici, ale jelikož D5 bývá často ucpaná, stejně mě Waze často vede po vesnicích a okreskách okolo, kde si i užiju jízdních vlastností auta. Minulý týden jsem ale potřeboval jet na pracovní schůzku do Benešova, což je na odvrácené straně Středočeského kraje. Kdybych v místě jednání měl možnost nabíjení, nebylo by co řešit, ale tak to v tomto případě nebylo. Napadla mě otázka, jestli zvládnu těch cca 160 kilometrů bez zastávky, když je většina trasy po dálnici, kde je spotřeba elektromobilů nejvyšší.

Honda e

Z domova vyjíždím s plně nabitou baterií, to je podle mě základ pro pohodové používání takového auta. Mít možnost nabíjet doma a vyjíždět vždy s nabitým autem znamená, že ušetřím čas, který jsem s běžným autem trávil zajížděním k čerpací stanici a tankováním. Takto jen ráno odpojím auto ze zásuvky a odpoledne ho po příjezdu připojím, čímž běžné trasy zvládnu bez nutnosti nabíjet někde jinde. Maximálně využívám čas, když se stavuji na nákup v obchodě, který má nabíjecí stanici.

Po dálnici jedu rychlostí okolo 110 km/h, jakou většinou jezdím, když nepospíchám, a to nejen s elektromobily. Je to úspornější a tak jedu „na pohodu“. Jelikož mě ale Waze vede kvůli koloně na D5 a D0 klasicky přes Rudnou a Ořech, jedu naopak trochu svižněji a užívám si klikaté okresky. Následně pokračuji po Pražském okruhu a D1 svojí obvyklou dálniční rychlostí, než sjíždím na Benešov a po silnici číslo 3 pokračuji na horní hranici rychlostních limitů až do Benešova, kam přijíždím po ujetí 80,2 kilometrů se spotřebou 16,7 kWh/100 km a zbývajícím dojezdem 100 kilometrů. Kapacita baterie je na 54 %.

Honda e

Zpátky jedu už jen po silnici číslo 3 a následně po D1, D0 a D5, opět rychlostí okolo 110 km/h. První varování, že mám vybitou baterii, přichází po přibližně 140 kilometrech, kdy stav nabití klesá na 15 % a zbývající dojezd je okolo 25 kilometrů. Pak ale ještě následuje klesání směrem do Berouna. Po ujetí 163 kilometrů přijíždím domů se zbývajícím dojezdem 9 kilometrů a kapacitou baterie 5 %. Spotřeba podle palubního počítače je 16,2 kWh/100 km, tedy dokonce trochu nižší, než byla v Benešově. Abych opravdu vyzkoušel dojezd, dávám si ještě okruh přes Králův Dvůr, kde se při 4 % v baterii zobrazuje známá „želvička,“ a poté zpět do Berouna po dálnici D5, opět rychlostí 110 km/h na tempomat. Jelikož mě auto nechává až do konce dálnice jet touto rychlostí, evidentně ještě Honda e moc výkon neomezuje, jako to dělají některé elektromobily.

K nabíjecí stanici v Berouně přijíždím po ujetí 171,3 km s 1 % v baterii a zbývajícím dojezdem 2 kilometry. Lze tedy říci, že okolo 170 kilometrů se dá ujet i s nějakou menší rezervou. Tentokrát jsem nezkoušel, jestli zvládne něco ujet i „pod nulu,“ ale i k tomu určitě příležitost bude. Podle toho, že mě auto nechalo jet na želvičku i 110 km/h, předpokládám, že by něco pod nulu Honda e určitě zvládla.

Honda e

Jelikož máme Hondu e na dlouhodobý test, můžete do komentářů napsat, co vás na tomto autě zajímá. Máme v plánu nějaké konkrétní testy, ale rádi otestujeme i to, co zajímá vás. Možná ale odpověď naleznete v našem běžném testu Hondy e nebo testu reálné spotřeby. A pokud vás zajímají technologie na palubě, i na ty jsme se detailně podívali.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

honda-e
Klady
  • ani na želvičku nijak výrazně neomezuje výkon
  • ukazatel dojezdu je poměrně přesný
Zápory
  • při maximální povolené dálniční rychlosti se dojezd zkracuje
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Honda je taková stylovka, pro spoustu lidí jezdících město okolí stačí, samozřejmě v zimě je ten dojezd tak o 30% nižší. Ideální spotřeba je do 90 km/h, těch 110 km/h je maximum, pak začne lézt spotřeba rychle nahoru i 25 kWh/100 km není nic zvláštního při dodržení dálniční rychlosti..
Adalberto Sarto
Adalberto Sarto
Na městský a příměstský provoz pro jednoho asi slušný, ale cenově samozřejmě zcela mimo. Ostatně jako u většiny BEV to zabijí jediné rozumné uplatnění.
Stanislav Vondraš
Stanislav Vondraš
Toto autíčko se mi zpočátku velmi líbilo. Ovšem po zhlédnutí jízdních testů a zveřejnění jeho ceny se to trochu obrátilo. Na cestování to není a do města je to opravdu drahé.
Co se týká testování, tak mi naprosto stačí spotřeba, jízdní vlastnosti a bezpečnostní asistenty.
Pak při jízdě potřebuji spolehlivé mapy. V zimě topení.
Filip Es
Filip Es
Malé BEV, s malou baterii do 30kWh, po 8i letech provozu, 160 tis. Km, jaký bude mít v zimě na dálnici při 120km v h dojezd?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze