Během testu Hondy e za mnou chodili lidé, když jsem někde nabíjel, a vyptávali se na auto. To se mi nestává rozhodně tak často, jako když jsem řídil Hondu e, která rozhodně budí pozornost. Dělí ale lidi na dvě skupiny. Jedni ji milují, jiným se vůbec nelíbí. A jak tento vzhled vlastně vznikl?
Test stylového elektromobilu Honda e. Je radost jej řídit a je nabitý technologiemi – test
Technické parametry Honda e advance
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 894 × 1 752 × 1 512 mm, 1 617 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 113 kW, 154 koní, točivý moment: 315 Nm |
Baterie | 35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 66 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 220 km |
Cena od | 976 900 Kč |
Design: je to retro, nebo futuristické auto?
Honda e přináší od každého trochu a podle mého názoru je to geniálně skloubené. Patřím rozhodně mezi ty, kterým se toto auto líbí. Jak zmíněná studie, tak i později sériový model, totiž jasně nesou odkaz legendární Hondy Civic první generace z roku 1973, kterou u nás proslavil hlavně seriálový primář Blažej. Studie Urban EV Concept byla také třídveřová, jako první Civic. Siluetou i přední maskou jasně na první Civic ukazovala. Uvnitř ale měla spoustu displejů a byla plná technologií, jako jsou virtuální zpětná zrcátka. Většina těch, kdo ji ve Frankfurtu 2017 viděli, včetně mě, ji považovali za jednu z mnoha studií, na kterých se designéři vyřádí, ale do výroby se nedostane, nebo jen pár detailů z ní. O to větší překvapení přišlo o dva roky později na témže místě, když se představila sériová verze Hondy e. Nejenže zachovala rysy zmíněné studie, a tedy i první generace Civicu, ale i zmíněné technologie a displeje uvnitř.








Vše dohromady působí tak trochu jako hračka.
Dostala sice jeden pár dveří navíc, ale ten je vtipně maskovaný schovanými klikami v rozích oken, jak to Honda dělala například u osmé a deváté generace modelu Civic. Ty se ale mísí s technologiemi, jako jsou třeba LED světlomety nebo kamery místo zrcátek. Vše dohromady působí tak trochu jako hračka, zvláště ve druhé z komunikačních barev Hondy – zeleno-žluté. I bílá perleť, kterou jsme na test měli my, autu sluší, ale působí trochu decentněji. Interiér možná ještě více odráží design Civicu ze sedmdesátých let a zároveň ten kontrast s technologiemi je ještě výraznější. Ale o tom až později.
Technika a výbava: od základů elektromobil s neuvěřitelnou výbavou
Honda e je auto, které bylo od základu konstruované jako elektromobil. Má tedy motor uložený na zadní nápravě a na rozdíl od předlohy pohon zadních kol. To je jedním z příslibů zábavy za volantem. Baterie jsou uložené v podlaze, což snižuje těžiště vozu a pomáhá k rozložení hmotnosti mezi nápravy 50:50. Je škoda, že i přesto výkonová elektronika a jiná technika zabrala místo pod kapotou, a nezbyl tak prostor pro přední kufr, alespoň malý na kabely.

Honda e v Česku začíná na ceně 899 900 Kč, což není na auto této velikosti málo, a testovaná verze Advance navíc stojí o 80 tisíc více. I základ má ovšem v ceně technologie, o kterých se ani nesnilo mnohým autům o několik tříd výše. Jsou to například virtuální zpětná zrcátka, která najdeme jen u Audi e-tron a i toto luxusní SUV prémiové značky je má za příplatek. Kromě kamer a displejů místo zrcátek má Honda e opravdu nadstandardní výbavu a ve své třídě i nadstandardní výkon. Základní verze má 100 kW a námi testovaná verze Advance dokonce 113 kW (154 koní) a krouticí moment 315 Nm. Připočtěte to k pohonu zadních kol, ideálnímu rozložení hmotnosti i výbornému podvozku a dostanete parádní kombinaci.