Honda e Advance
test

Honda e Advance

Technologická hračka, kterou je radost řídit

Honda sice už měla ve výrobě elektromobily, například Jazz nebo elektrickou verzi modelu Clarity, ale žádný z nich se neprodával v Evropě. Honda e je tedy prvním elektromobilem značky na starém kontinentě a je naopak určená pouze pro evropský trh. Vychází ze studie Honda Urban EV Concept a je inspirovaná legendární první generací Civicu.

Během testu Hondy e za mnou chodili lidé, když jsem někde nabíjel, a vyptávali se na auto. To se mi nestává rozhodně tak často, jako když jsem řídil Hondu e, která rozhodně budí pozornost. Dělí ale lidi na dvě skupiny. Jedni ji milují, jiným se vůbec nelíbí. A jak tento vzhled vlastně vznikl?

Test stylového elektromobilu Honda e. Je radost jej řídit a je nabitý technologiemi – test

Technické parametry Honda e advance

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 894 × 1 752 × 1 512 mm, 1 617 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon113 kW, 154 koní, točivý moment: 315 Nm
Baterie35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 66 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 220 km
Cena od976 900 Kč

Design: je to retro, nebo futuristické auto?

Honda e přináší od každého trochu a podle mého názoru je to geniálně skloubené. Patřím rozhodně mezi ty, kterým se toto auto líbí. Jak zmíněná studie, tak i později sériový model, totiž jasně nesou odkaz legendární Hondy Civic první generace z roku 1973, kterou u nás proslavil hlavně seriálový primář Blažej. Studie Urban EV Concept byla také třídveřová, jako první Civic. Siluetou i přední maskou jasně na první Civic ukazovala. Uvnitř ale měla spoustu displejů a byla plná technologií, jako jsou virtuální zpětná zrcátka. Většina těch, kdo ji ve Frankfurtu 2017 viděli, včetně mě, ji považovali za jednu z mnoha studií, na kterých se designéři vyřádí, ale do výroby se nedostane, nebo jen pár detailů z ní. O to větší překvapení přišlo o dva roky později na témže místě, když se představila sériová verze Hondy e. Nejenže zachovala rysy zmíněné studie, a tedy i první generace Civicu, ale i zmíněné technologie a displeje uvnitř.

Vše dohromady působí tak trochu jako hračka.

Dostala sice jeden pár dveří navíc, ale ten je vtipně maskovaný schovanými klikami v rozích oken, jak to Honda dělala například u osmé a deváté generace modelu Civic. Ty se ale mísí s technologiemi, jako jsou třeba LED světlomety nebo kamery místo zrcátek. Vše dohromady působí tak trochu jako hračka, zvláště ve druhé z komunikačních barev Hondy – zeleno-žluté. I bílá perleť, kterou jsme na test měli my, autu sluší, ale působí trochu decentněji. Interiér možná ještě více odráží design Civicu ze sedmdesátých let a zároveň ten kontrast s technologiemi je ještě výraznější. Ale o tom až později.

Technika a výbava: od základů elektromobil s neuvěřitelnou výbavou

Honda e je auto, které bylo od základu konstruované jako elektromobil. Má tedy motor uložený na zadní nápravě a na rozdíl od předlohy pohon zadních kol. To je jedním z příslibů zábavy za volantem. Baterie jsou uložené v podlaze, což snižuje těžiště vozu a pomáhá k rozložení hmotnosti mezi nápravy 50:50. Je škoda, že i přesto výkonová elektronika a jiná technika zabrala místo pod kapotou, a nezbyl tak prostor pro přední kufr, alespoň malý na kabely.

Honda e

Honda e v Česku začíná na ceně 899 900 Kč, což není na auto této velikosti málo, a testovaná verze Advance navíc stojí o 80 tisíc více. I základ má ovšem v ceně technologie, o kterých se ani nesnilo mnohým autům o několik tříd výše. Jsou to například virtuální zpětná zrcátka, která najdeme jen u Audi e-tron a i toto luxusní SUV prémiové značky je má za příplatek. Kromě kamer a displejů místo zrcátek má Honda e opravdu nadstandardní výbavu a ve své třídě i nadstandardní výkon. Základní verze má 100 kW a námi testovaná verze Advance dokonce 113 kW (154 koní) a krouticí moment 315 Nm. Připočtěte to k pohonu zadních kol, ideálnímu rozložení hmotnosti i výbornému podvozku a dostanete parádní kombinaci.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze