Unikátní elektrická Honda e je v Česku. Svezli jsme se s ní
test

Unikátní elektrická Honda e je v Česku. Svezli jsme se s ní

3

Na český trh vstupuje první čistý elektromobil od japonské Hondy a my jsme měli možnost se s ním v Praze krátce svézt. Jaký je? Unikátní. Designově velmi zajímavý městský elektromobil s neméně zajímavými technologiemi uvnitř, mezi kterými nechybí třeba virtuální zpětná zrcátka, zasouvací kliky nebo ohromné displeje v interiéru zabírající celou šířku vozu. A hlavně se s ním skvěle jezdí!

Hondu e si pořídíte, pokud se budete chtít odlišit a rozhodně si ji na silnicích s ničím jiným nespletete. Má jedinečný design navazující na ikonickou první generaci modelu Civic. Vypadá skoro přesně jako koncepční auto, které Honda ukazovala dříve na veletrzích a podařilo se jí ho převést do reality a na běžné silnice. Za design získala Honda ostatně i prestižní cenu Red Dot design award a není se co divit.

Projeli jsme unikátní elektrickou Hondu e v Česku! – první dojmy

6 displejů v interiéru

Zvnějšku zaujmou kulatá LED světla, vysouvací kliky nebo kamery místo zpětných zrcátek. Je to teprve třetí auto na trhu (po Volkswagenu XL-1 a Audi e-tron), které toto řešení nabízí. A pozor, virtuální zpětná zrcátka a vůbec vše, co v článku a videu uvidíte, je součástí základní výbavy. To platí i pro interiér, který vypadá jako z budoucnosti. Celkem v něm najdete 6 displejů (jeden před řidičem, dva velké 12palcové v prostřední části, dva displeje pro vnější kamery a jeden pro vnitřní zpětné „zrcátko“). Vše je úhledně zakomponováno do jednoduché a čisté přístrojové desky s dřevěným dekorem a naprostým minimem tlačítek. Měl jsem zde podobný pocit jako v BMW i3 a Honda šla s minimalismem interiéru skutečně hodně daleko.

Honda e
Interiér působí útulně a díky šestici displejů zároveň futuristicky

Zároveň je vše kombinováno s textilními sedačkami a výplněmi dveří, interiér vypadá velmi útulně, zároveň je díky velkému střešnímu oknu nad předními sedačkami i hezky prosvětlený. Zapomeňte tedy na interiéry dosavadních vozů Honda, tohle je zcela něco jiného a nám se to hodně líbí.

S virtuálními zpětnými zrcátky jezdím už dlouho v Audi e-tron, takže to pro mě nebyl nezvyk, Hondu ale musím pochválit za jejich zpracování. Displeje jsou výše a jsou větší než u Audi, také úhel záběru je širší a nechybí ani speciální širokoúhlý mód. Delší dobu budu potřebovat na zvyknutí si na vnitřní virtuální zpětné zrcátko, ale také nabízí jemný obraz a poskytuje dobrý přehled o situaci za vozem. Jeho hlavní výhoda je, že vidíte přímo dozadu a nepřekáží vám pasažéři vzadu nebo malé zadní okno.

Honda e

Hlavní displeje mají kvalitní rozlišení i zobrazení. Prostředí je u Hondy e zcela nové a zapomeňte na starý neohrabaný systém ze starších vozů Honda. Tohle je zcela jiná káva, ale na ovládání si chce chvilku zvykat, má stále svoje japonská specifika. Zajímavou funkcí je možnost spolujezdce samostatně ovládat displej před ním a posílat z něj informace na ten hlavní prostřední.

Textilní sedačky jsou tvarovány spíše na městský provoz, jsou ale pohodlné. Přístup na zadní sedadla je dobrý skrze zadní dveře a jde o jednu z hlavních konkurenčních výhod oproti elektrickému MINI Cooperu. Místa na zadních sedadlech moc není, ale pokud před vámi nesedí vepředu někdo vysloveně vysoký, vejde se tam pohodlně i dospělá osoba.

Pochválit musím vestavěnou datovou konektivitu a mobilní aplikaci pro vzdálenou správu auta, zaujme také bezdrátové Android Auto i bezdrátové Apple CarPlay. V autě je možné využívat i Wi-Fi hotspot, k tomu si ale musíte aktivovat datový tarif pro vestavěnou e-SIM kartu u operátora Vodafone.

Dvě verze na výběr

Hondu e si budete moci koupit ve verzi Advance, která má vyšší výkon elektromotoru (113 kW), parkovací asistent, vyhřívané čelní sklo a volant, lepší audio nebo právě vnitřní virtuální zpětné zrcátko či další maličkosti, jako je 230V zásuvka. Stojí 976 tisíc korun, přičemž základní verze se 100kW elektromotorem vyjde na 900 tisíc Kč.

Pohled na mobilní aplikaci k Hondě e

Obě verze mají stejnou baterii s kapacitou 35,5 kWh. Potěší fakt, že baterie má tepelný management, včetně chlazení a vyhřívání, tepelné čerpadlo však vůz nemá. Papírový dojezd podle cyklu WLTP činí 220 kilometrů, v reálu to bude při běžném ježdění spíše 150 až 180 kilometrů. Při našem testu vůz ukazoval dojezd kolem 200 kilometrů v provozu kombinující dálnici a městský provoz. Rychlonabíjení probíhá výkonem maximálně 66 kW (ne 100 kW, jak se tvrdí v některých materiálech), naopak mírným zklamáním je jednofázová palubní nabíječka o výkonu jen 6,6 kW.

Konektor nabíjení je umístěn v kapotě

Jak jezdí?

Na tiskové konferenci v Praze jsme měli možnost Hondu e také krátce projet. A stálo to za to. Elektromotor je uložen nad zadní nápravou, slyšet je pouze při silnějším přidání plynu (podobně hlasitě jako v BMW i3) a poháněna jsou zadní kola. A to společně s nízkým těžištěm, rozložením hmotnosti 50:50, výkonem 150 koní a hmotností 1,6 tuny slibuje poměrně svižnou jízdní charakteristiku. A Honda e v praxi nezklamala. Je to velmi živé a zábavné auto, které se svým charakterem blíží právě BMW i3. To je ale přeci jen svižnější, obzvláště ve variantě i3s, ovšem Honda není daleko a projíždět s ní ostře zatáčky je radost. Podvozkově je oproti i3 a zejména oproti MINI Cooperu SE měkčí a řízení není tak strmé. S BMW má Honda e společný i velmi malý poloměr otáčení jen 4,3 metru. To se do města velmi hodí.

Začátek prodeje je plánován v Česku na srpen 2020 a čekací doba bude velmi krátká. Za několik týdnů od objednání tak může být vaše.

Technické parametry Honda e advance

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 894 × 1 752 × 1 512 mm, 1 617 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon154 koní, točivý moment: 315 Nm
Baterie35,5 kWh, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,8 kWh / 100 km, dojezd: 220 km
Infotainment24" dotykový displej
Cena976 000 Kč
Diskuze ke článku
Hyundai is dead
Milá redakce :-)
Co třeba ukázat jak je to pod kapotou nebo v kufru !!!!!!!
10 fotek s displejem.
Hmm.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze