Nejnižší spotřebu měla Škoda Citigo-e iV, ale Eco Energy Rally Bohemia vyhrála Kia

Nejnižší spotřebu měla Škoda Citigo-e iV, ale Eco Energy Rally Bohemia vyhrála Kia
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Bezkonkurenčně nejnižší spotřeby na ECO energy Rally Bohemia dosáhla posádka vozu Škoda Citigo-e iV
  • Vítězství i druhé místo ale získaly posádky vozu Kia e-Soul, protože pořadatelé nepočítali s energií v baterii na startu

O nepovedeném hodnocení spotřeby na soutěži ECO energy Rally Bohemia jsme již psali. Místo hodnocení spotřeby šlo spíše o hodnocení dojezdu, protože pořadatelé v pravidlech nepočítali s energií v bateriích na startu. Teoreticky tedy bylo možné s některými vozy absolvovat soutěž i bez nabíjení. Díky velké baterii a relativně nízké spotřebě tak první a druhé místo braly vozy Kia e-Soul, přestože nejnižší spotřebu rozhodně neměly.

Stupně vítězů v hodnocení spotřeby ECO energy Rally Bohemia

Nejnižší spotřeby dosáhla posádka Ondřej Hunčovský – Tereza Hunčovská s vozem Škoda Citigo-e iV v barvách Teslicka.cz. Jejich palubní počítač ukazoval neuvěřitelných 8,9 kWh/100 km a podle neoficiálního dopočtu na základě nabíjení v uzavřeném parkovišti a kapacity baterie vyšla jejich spotřeba na pořád krásných 11,2 kWh/100 km. Jejich baterie má ale využitelnou kapacitu pouze 32,3 kWh/100 km, zatímco vozy Kia e-Soul mají využitelnou kapacitu 64 kWh, tedy dvojnásobnou. I přes nízkou spotřebu tak museli manželé Hunčovští více nabíjet na uzavřeném parkovišti a jejich elektroměr ukázal 41,24 kWh/100 km. Skončili tedy na třetím místě.

Škoda Citigo-e iV

Vozy Kia e-Soul ale mají dlouhý dojezd a relativně nízkou spotřebu, čehož jejich posádky správně využily a nemusely moc nabíjet na uzavřeném parkovišti. Z vítězství se tak radovala posádka Huňáček / Formánek, jejíž Kia e-Soul odebrala pouhých 32,53 kWh a stříbro získala posádka Nývlt / Nývltová, kteří odebrali 35,96 kWh.

Naše posádka fDrive.cz #EcoRallyTeamCZ ve složení Tomíšek / Tomíšek s vozem Hyundai Ioniq Electric odebrala podle elektroměru na uzavřeném parkovišti 41,58 kWh. Souboj o třetí místo byl tedy těsný, přestože naše skutečná spotřeba byla o cca 1 kWh/100 km vyšší než u třetí posádky. Odběr na uzavřeném parkovišti se lišil minimálně a rozdíl 0,34 kW tedy znamenal, že by nám stačilo ukončit poslední nabíjení o 10 minut dříve a vyšlo by to místo „brambory“ na „bednu“. Je ale smutné, že nerozhodovalo to, jak kdo jel úsporně, ale spíše, kolik měl na začátku v baterii energie, případně o kolik minut dříve odpojil nabíjení.

Kompletní výsledky naleznete na webu ECO energy Rally Bohemia.
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze