Poprvé byl Range Rover Evoque představen v roce 2010. Po dlouhých (a úspěšných) osmi letech přišel čas na druhou generaci. Samozřejmě si nejmenší z Range Roverů nechal svoji nezaměnitelnou siluetu. Celkové proporce zůstaly, vzhledem se však malé SUV přiblížilo stylovému Velaru. Důležitým údajem je prodloužení rozvoru o 21 mm, čímž se určitě vylepšil prostor pro posádku.
Uvnitř se po vzoru větších brášků klade důraz na intuitivní technologie. Dva výrazné displeje a ovladače multimediálního systému Touch Pro Duo jsou středobodem interiéru. Zajímavostí je funkce ClearSight Ground View. Jde o sériovou verzi systému „průhledné kapoty“, kterou automobilka Land Rover poprvé ukázala na konceptu Discovery Vision. Obraz kamer umístěných v masce chladiče a ve zpětných zrcátkách je skládán na centrální dotykový displej. Tím je vytvářen virtuální pohled před vůz a pod jeho přední část s šířkou záběru 180°. Systém usnadňuje řidičům manévrování v náročném terénu, stejně jako kolem vysokých městských obrubníků.
Samozřejmostí jsou systémy Apple CarPlay nebo Android Auto. Pro zadní cestující jsou připraveny držáky tabletů s možností jejich dobíjení, nechybí ani Wi-Fi hotspot a šest USB konektorů rozmístěných po celém interiéru. Navíc jde o první model značky Land Rover vybavený technologií Smart Settings využívající pokrokové algoritmy umělé inteligence, která se učí zvyky řidiče v průběhu času. Technologie rozpozná konkrétního řidiče za pomoci klíčku i chytrého telefonu a na základě této identifikace nastaví sedadlo i volant. Celkem může být uloženo až osm profilů.
Po několika jízdách si Evoque začne pamatovat obvykle nastavenou teplotu klimatizace konkrétního řidiče, preferovaná média přehrávaná během jízdy a často vytáčená čísla v určitý čas i v určitý den v týdnu. Vůz dokonce rozpozná také preferovaný program masážních sedadel.
Nová platforma byla vyvinuta s ohledem na elektrifikaci pohonných jednotek. Mild-hybrid, který pracuje s napětím 48 V a stane se pro automobilku premiérou, bude k dispozici hned od uvedení vozu na trh, ale přesné datum nevíme. O 12 měsíců později bude následovat plug-in hybridní model. Spalovací motor může být vypnut už při rychlosti 17 km/h a nižší. Čistě na elektřinu však vůz nebude umět jezdit.
Úspornější bude plug-in hybridní model, který dorazí do nabídky příští rok. Elektromotor bude kombinovaný s tříválcovým motorem, avšak přesné údaje o baterii ani výkonu zatím nejsou jasné. Jisté je pouze to, že se nebudete muset bát terénu. Evoque si stejně jako ostatní vozy značky Land Rover zakládá na průchodnosti terénem. Budete tedy moci například přebrodit vodní plochu hlubokou až 600 mm. My se těšíme na verzi bez střechy, i když ještě nebyla oficiálně potvrzena.