Range Rover Evoque D200 SE (MHEV)
test

Range Rover Evoque D200 SE (MHEV)

Modýlek, co se nebojí zašpinit

Nejmenší model z nabídky značky Range Rover nedávno prošel modernizací a my jsme se podívali na jeho mild-hybridní variantu. Pod kapotou pracoval naftový čtyřválec s výkonem 204 koní a nechyběl propracovaný pohon všech kol. Za kolik malé SUV dokáže jezdit? A neztratí se v terénu?

I když je Evoque naprostým základem nabídky, rozhodně se nemá za co stydět. Vývoji první generace pomáhala Victoria Beckham, i další generace vozu vypadá velmi dobře. Nedávné omlazení přináší některé působivé změny nejen ve vzhledu. V nejvyšší výbavě HSE či Autobiography lze získat přední Pixel světlomety LED s charakteristickým světelným podpisem a funkcí vykrývání překážek před vozem. Tento typ světlometů jsme ale v testované verzi neměli. I s obyčejnějšími LED světly však dokáže současný Range Rover Evoque dostatečně osvítit vozovku a snad jen absence mlhových světlometů nám ztížila noční pohyb po polních cestách. Další změnou je mřížka chladiče, která je nyní vytvořena v obdélníkovém vzoru, aby napodobila mnohem větší a ještě luxusnější modely v řadě.

Technické parametry Land Rover Range Rover Evoque D200 MHEV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 371 × 1 895 × 1 649 mm, 1 941 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 430 Nm
Nádrž65 l
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 580 819 Kč

Změny se dočkaly taktéž zadní svítilny s upraveným vzorem a novinkou jsou dvě pořádné koncovky výfuku, které by zde člověk čekal snad jen v případě nejsilnější verze. V rámci faceliftu lze navíc volit nový vzor 19" disků a přibylo i pár nových laků karoserie. Změn je zkrátka dost a další novinky lze nalézt v kabině. Ta mě hodně zajímala, protože jsem dopředu tušil, co na mě čeká. Aktuální modelový rok totiž přináší minimalistické řešení kabiny, které se podepsalo na tom, že zmizely pro mě dost důležité kruhové ovladače pro volbu terénních režimů. Ty se navíc daly během chvíle proměnit na ovladače klimatizace, jenže to již neplatí. Střed palubní desky je dokonale vyhlazen a pokud chce řidič na něco sahat, jedinou volbou je volič automatické převodovky.

Musím říci, že jsem potřeboval pár dní, abych se naučil vše ovládat skrze novou dotykovou obrazovku. Změna je ale život a zákazníci značky Range Rover to nejspíše kvitují. Hodně příjemně mě překvapily měkké materiály všude v kabině, tmavší chromované prvky a i přes naprosto černý interiér to v něm nevypadlo fádně. Tady se nedočkáte povrzávání materiálů, jako je tomu v aktuálních modelech značky Mercedes-Benz. Dokonce nic z dílů v kabině není laciné na dotek, o čemž by v malém procentu případů (modelů) mohlo vyprávět BMW. Je sice pravdou, že koncern Jaguar Land Rover v současné době vlastní indická Tata Motors, ale že by to bylo znát na kvalitě produkce, tak to ani náhodou. Po zavření dveří jsem se v kabině cítil velmi komfortně a nebýt malého prostoru pro mé pravé koleno, neměl bych si na co stěžovat.

S pořízením modelu Evoque vlastně kupujete auto jen pro dva. Dozadu se totiž vejdou jen menší děti, a to hlavně kvůli nedostatku místa pro nohy. Ani kufr není zrovna velký a maximem, co do něj v pořádku naložíte, bude středně velký rodinný nákup. To ale nejsou nevýhody, to prostě k modelu Evoque patří a kdo chce něco víc, musí sáhnout po větších a dražších autech. V rámci změn cením nový 12,3" displej před řidičem, který má výbornou grafiku, zpracování a široké možnosti individuálního nastavení. Navíc už ve střední výbavě SE máte standardně automatické světlomety, audio Meridian, vyhřívaná přední a zadní sedadla, dvouzónovou klimatizaci, vzduchový filtr PM2.5 a bezdrátový Android Auto/Apple CarPlay. Nechybí ani populární systém Terrain Response. Díky němu lze s Evoquem projet i hodně těžký terén.

O pohon se v tomto případě staral naftový čtyřválec s obchodním označením D200. Ten nabízí výkon 204 koní, točivý moment 430 Nm a automatickou převodovku s devíti stupni. Standardem je pohon všech kol a mild-hybridní technika pro co největší úsporu paliva. Velmi mě překvapilo, jak moc je vlastně tento čtyřválec tichý. Na to, že jde o naftový motor, bych jeho utlumený zvukový projev tipoval spíše na nízkoobjemový benzin. O to lepší je pak jízdní zážitek, vozu nechyběl tah a dostatečná dynamika i ve vyšších rychlostech, to vše bez přehnaného jekotu motoru a dunění v kabině. Škoda jen, že zatímco mild-hybridy u zmíněné dvojice BMW/Mercedes-Benz umí za jízdy vypínat motor a vůz nechají plachtit, tady to nejde a Ranger Rover Evoque D200 umí plachtit vlastně jen v případě, že dojíždíte na křižovatku či parkovací místo. Pod rychlostí 18 km/h se deaktivuje spalovací motor a vůz je plně ovladatelný až do zastavení.

Na sportovní jízdu auto rozhodně není, i když by se mohlo zdát, že 204 koní je celkem dost. Podvozek zde není adaptivní a ani ve sportovním režimu převodovky se výrazného zlepšení dynamiky nedočkáte. Evoque cílí na klidnější řidiče, kteří rádi tráví svůj čas na dálnicích či ve městech. Za týden jsem s vozem jezdil průměrně rychlým tempem a často se pohyboval v městských zácpách. I tak mi palubní počítač ukázal po ujetí 840 km spotřebu 6,6 l na 100 km. V jeden den pak došlo na test terénních dovedností, kde (nejen motor) dostal celkem zabrat. Evoque se ale ukázal jako velmi schopné terénní náčiní, jehož jediným limitem je absence vzduchového podvozku. Jinak si ale dovolím tvrdit, že za jeho volantem dokáže velmi zkušený řidič ztrapnit v terénu i vyhlášená konkurenční SUV.

Omlazený Range Rover Evoque zkrátka dokázal, že je velmi schopným malým SUV, které dokáže svou posádku rozmazlit, hýčkat a v případě potřeby projede takřka všude. 204 koní neznamená příliš velkou spotřebu, pohon všech kol je jistotou za všech okolností a kvalitně zpracovaná luxusní kabina je velkým pozitivem pro každodenní pobyt za volantem.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

land-rover-range-rover-evoque
Klady
  • luxusní výbava u stupně SE
  • pohon všech kol
  • kvalitně zpracovaná kabina
  • luxusní design a jeho znatelná vylepšení
Zápory
  • z kabiny zmizela většina fyzických tlačítek
  • menší prostor pro pravé koleno řidiče
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze