Už když se představily vozy Volkswagen ID.4 a ID.5 ve variantě GTX, mluvilo se o tom, že by v budoucnu měl dorazit i Volkswagen ID.3 GTX. A to se právě stalo, což značí, že se podíváme na to nejlepší z nabídky ID.3, na verzi s nejvyšším výkonem, nejrychlejší akcelerací i nejvyšší maximální rychlostí. Jednou vlastností ale velmi překvapil. Někomu to bude vyhovovat, ale mnozí budou zklamaní, že nemá to, co se od označení GTX automaticky očekávalo.
Nový Volkswagen ID.3 GTX skrývá jedno nečekané překvapení
Technické parametry Volkswagen ID.3 facelift (2023) ID.3 GTX Performance
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 562 mm, 1 817 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 240 kW, 326 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 84 kWh (79 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 175 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,4 kWh / 100 km, dojezd: 600 km |
Cena od | 0 Kč |
Tuto variantu odlišuje od standardního ID.3 na první pohled hned několik věcí. Jako první si všimnete nového designu přední části. Přední nárazník je kompletně nový, má tedy jiný tvar. Vidíme tu typický tvar mlhovek, který známe už z Volkswagenů ID.4 a ID.5 GTX. Nárazníku dominuje velká mřížka pro nasávání chladícího vzduchu. Zajímavým detailem je pak kamerka nad registrační značkou, která vyčnívá na jinak rovné ploše předního nárazníku.
Pro Volkswagen ID.3 DTX je charakteristická červená a černá
Barva je dalším faktorem, který nelze přehlédnout. Červená barva, typická pro řadu GTX, dělá z tohoto vozu okamžitě rozpoznatelný model. Samozřejmě si můžete vybrat i z jiných barevných variant, ale tento odstín červené v kombinaci s černou je prostě něco, co k vozům Volkswagen z řady GTX neodmyslitelně patří. Volkswagen ID.3 GTX má také 20" kola speciálního designu, která kombinují černou a stříbrnou barvu. Je to další detail, který zdůrazňuje sportovní charakter vozu.
Technické parametry Volkswagen ID.3 facelift (2023) GTX
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 562 mm, 1 817 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 545 Nm |
Baterie | 84 kWh (79 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 185 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,4 kWh / 100 km, dojezd: 600 km |
Cena od | 1 244 900 Kč |
Když se podíváme do interiéru, na první pohled zaujmou sportovní sedačky s výrazným bočním vedením. Ty jsou z kombinace syntetické kůže a alcantary. Na opěrkách hlavy pak mají vyražené logo GTX. Jak na sedačkách, tak i na jiných částech interiéru nalezneme prošívání koženého potahu červenou nití, což opět zdůrazňuje sportovní styl auta.
A teď se dostávám k překvapení, o kterém jsem hovořil na začátku. Mnozí by možná očekávali, že GTX znamená pohon všech kol, tedy konkrétně písmenko X na konci. Původně byla sportovní verze Golfu s benzínovým motorem označena jako GTI. Později se přidal diesel GTD a plug-in hybridy GTE. Elektromobily dostaly označení GTX a vzhledem k tomu, že ID.4 i ID.5 mají v tomto provedení pohon všech kol, předpokládalo se, že písmeno X značí právě to. Volkswagen ID.3 GTX je ale ve skutečnosti vybaven pouze zadním pohonem. Pro mě je to skvělá zpráva, protože jízda s vozem, který má pohon zadní nápravy, má jedinečné kouzlo. A trochu mi to chybí v záplavě sportovněji zaměřených elektromobilů s pohonem všech kol. Tato konfigurace tedy nahrává jízdním vlastnostem se zcela odlišným zážitkem z jízdy.
Výkon až 240 kW
Pokud jde o výkon, ID.3 GTX Performance disponuje motorem s výkonem 240 kW, což je zárukou skvělé dynamiky. Verze Performance zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 5,6 s, zatímco základní provedení Volkswagenu ID.3 GTX o výkonu 210 kW by stejnou akceleraci mělo zvládnout okolo 6 s. Varianta Performance pak má maximální rychlost 200 km/h, zatímco základní GTX 180 km/h jako ostatní vozy Volkswagen s označením GTX. Zajímavé pak je, že Volkswagen ID.3 GTX dostal i větší baterii o využitelné kapacitě 79 kWh, díky které by podle předpokladu měl dosahovat dojezdu v cyklu WLTP okolo 600 km.
Jak se vám Volkswagen ID.3 GTX líbí? Patříte mezi ty, které potěšil pohon pouze zadní nápravy, nebo jste zklamaní, že nemá pohon všech kol? Rád si přečtu vaše názory v komentářích a těším se, až se Volkswagenem ID.3 GTX budu moci projet, ideálně někde na okruhu.