Právě testujeme velmi úsporný a luxusní Mercedes-Benz EQE 350+

3
Právě testujeme velmi úsporný a luxusní Mercedes-Benz EQE 350+
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Jde o nejúspornější variantu z celé modelové řady
  • V testu kombinované spotřeby jsme dosáhli průměru 16,8 kWh
  • Baterie verze 350+ nabízí čistou kapacitu 96 kWh

Do testu jsme přebrali Mercedes-Benz EQE 350+, což je to nejúspornější, co lze v této modelové řadě zakoupit. Jednomotorové provedení se zadním pohonem nabízí 96kWh baterii, přičemž se zde bavíme o čisté kapacitě. A jelikož již brzy tenhle německý prémiový elektromobil porovnáme s novou Audi A6 e-tron a BMW i5, nejdříve jsme zkusili zajet trošku netradičně koncipovaný test kombinované spotřeby. Na jeho detailní výsledky se můžete těšit již brzy, ale jen prozradíme, že po ujetí více jak 300 km dlouhé trasy vůz hlásil průměrnou spotřebu 16,8 kWh na 100 km. Rozhodně jsme se přitom nesnažili zlomit rekord ve spotřebě a nikterak se neomezovali v teplotním komfortu. Nové EQE 350+ je zkrátka úsporné auto a do testu dorazilo ve výbavě Electric Art Edition.

Ta stojí dle ceníku 1 858 560 Kč, za což zákazník dostane audiosystém Burmester® 3D, 19" disky kol z lehké slitiny (v našem případě vůz obouvá větší 20" disky), celokožená sedadla s ventilací a výhřevem, aktivní ambientní osvětlení kabiny, chytré přední světlomety Digital Light a nebo tepelné čerpadlo. Mnohem důležitější je, že vůz v této specifikaci nabízí výkon 215 kW a zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 6,1 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost činí 210 km/h a díky zmíněné velké baterii lze ujet klidně i 500 km v rámci jednoho nabíjecího cyklu. A jaké jsou naše prozatímní dojmy z testovaného vozu? V bílém laku se nám EQE náramně líbí, což platí taktéž o jeho kabině, která je vyvedena v bílé kůži.

Ve výbavě nechybí adaptivní odpružení, které i ve spojení s 20" disky stále umí vykouzlit dostatečně plavnou a komfortní jízdu. Problémem jsou pouze krátké příčné nerovnosti, které „vzduch“ nestíhá odfiltrovat a do kabiny se tak tu a tam dostane ostrá tupá rána. V kabině je dostatek místa pro čtveřici průměrně vzrostlých cestujících a i tohle základní provedení dokáže díky natáčecí zadní nápravě vykouzlit úsměv na tváři těm, kteří patří mezi náročnější řidiče. Na zbytek dojmů si počkejte do velkého srovnávacího testu, kde poměříme, kdo ze zmíněné trojice je nejkomfortnější, má nejlépe zpracované materiály a stranou nezůstane ani spotřeba a jízda po dálnici.

Technické parametry Mercedes-Benz EQE 350+ (2024)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 946 × 1 961 × 1 510 mm, 2 415 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon235 kW, 320 koní, točivý moment: 565 Nm
Baterie100 kWh (96 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 688 km
Cena od1 858 560 Kč
Diskuze ke článku
Daniel
Daniel
bez toho aby som čítal test - problém bude v prežitej 400V architektúre ktorá bude zúfalo nekonkurencieschopná oproti 800V. Tam kde Audinka bude mať 80% a majiteľ bude prášiť z nabíjačky preč bude mať MB horko ťažko 60%...ak vôbec

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze