Právě testujeme Toyotu C-HR 2.0 HEV AWD-i

4
Právě testujeme Toyotu C-HR 2.0 HEV  AWD-i
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Cena testované verze je bez akčních bonusů 1,2 milionu Kč
  • Hybridní provedení má výkon 200 koní a pohon všech kol
  • Novinka nás zatím těší kvalitními předními sedadly a nízkou spotřebou

Druhá generace Toyoty C-HR je tady a jako první z variant jsme si na test vzali hybridní provedení. To má dvoulitrový atmosférický motor, pohon všech kol a soudě podle prvních ujetých kilometrů dokáže být japonská novinka hodně úsporná. Pro dodržení průměrné spotřeby okolo 5,5 l na 100 km se ale doporučujeme vyhnout častým dálničním přesunům. Jedině tam si nové hybridní C-HR vezme přes 7 l na 100 km. Novinka má hodně futuristický design, za kterým se otáčí nejen příznivci značky Toyota. Úzké zadní světlomety propojené pásem se svítícím nápisem C-HR jsou skvělým módním doplňkem. Toyota si pro další vydání svého bestselleru připravila i prvek v podobě vyklápěcích klik dveří. Jejich „klapnutí“ je ovšem dost výrazné a v kabině to při každém uzamčení před jízdou vypadá, jako by někdo do vozu kopnul.

V tom vidím snad jediné větší negativum. Nejnovější C-HR nabízí luxusně vypadající kokpit, kvalitní materiály a zcela nový pořádek v oblasti tlačítek. Zcela digitální je přístrojový štít před řidičem, jenž nabízí několik možností zobrazení a krásnou grafiku. Dost mě překvapují přední sedadla, která nejenže mají vynikající boční oporu, ale již ujetých 80 km mě utvrdilo v tom, že nebude problém v nich trávit celý zbytek týdne. V testu se zaměřím na praktičnost, místo pro cestující vzadu a samozřejmě se dostane taktéž na funkčnost pohonného ústrojí. Testovaný vůz má pohon všech kol, takže jsem zvědavý, jak si povede v lehce náročnějším terénu.

Výkon pohonné soustavy činí v tomto případě 200 koní. Zadní elektromotor se na tom podílí výkonem 45 koní a maximální nejvyšší rychlost může dosáhnout hranice 180 km/h. Trošku problémem může být cena, jež bez akčního bonusu a bonusu za výkup vašeho starého vozu činí 1,2 milionu Kč. Mluvíme zde o výbavě Executive Premier Edition, která je vidět na snímcích. V nabídce jsou samozřejmě i levnější varianty, které ale nenabídnou tak dobrá sedadla vpředu či velmi bohatou výbavu.

Technické parametry Toyota C-HR (2023) 2.0 Hybrid AWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 360 × 1 830 × 1 570 mm, 1 575 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon145 (112 + 83) kW, 198 (152 + 111) koní
Baterie?
Nabíjení
SpotřebaKombinovaná: 4,8 l / 100 km
Cena od1 049 900 Kč
Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
Tu cenovku nechápu. Vždyť je to v podstatě nákupní taška nic moc velká, nic moc dynamická. Plně vybavená CX-5 s opravdovým AWD mě vyšla o dost levněji (stejně tak třeba Tucson). Ale zřejmě nejsem cílová skupina tohoto auta...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze