Mazda vždy dělala věci jinak než zbytek světa, proto lze její první elektromobil Mazda MX-30 rovněž jen velice těžko přirovnat k čemukoliv konkurenčnímu. Její ideje se blížila snad jen k BMW i3, rovněž velmi výstřední auta, jenže ta už se přestala vyrábět, navíc na celokarbonovou konstrukci zase nemá odpověď Mazda. Aktuálně jde tedy na trhu o naprostý solitér. Těžko říci, jak ji vlastně brát; ačkoliv svým po čertech dynamickým designem a koneckonců i jménem evokuje sport, výkon motoru ani naladění podvozku o něčem takovém slyšet nechce. A i když se dovnitř bez problémů vejde pět lidí i se zavazadly, atypické otvírání bočních dveří bez B-sloupku, z nichž ty zadní jsou zkrácené (podobně jako u Mazdy RX-8), přeci jen klade jisté praktické překážky.
Takže je to prostě pohodlné a stylové cestovadlo pro dva, případně mladou rodinu, které jezdí suverénně, je tiché, velmi pohodlné a stylové. A vzhledem k tomu, že Mazda nekopíruje svými cenami aktuální krizi, stalo se poznenáhlu jedním z vůbec nejlevnějších elektromobilů českého trhu a co se týče poměru ceny, výbavy a celkové úrovně je jednoznačnou jedničkou. Jenže má poměrně malou baterii a pomalu se nabíjí. Tak to bylo aspoň donedávna, aktuální vylepšení by mělo nabíjecí křivky o něco vylepšit. Chystáme se tedy toto tvrzení ověřit v praxi a pokud možno si všímat i detailů, na které v nedávném dlouhodobém testu původního provedení nedošlo. A jako vždy – pište si, co vás zajímá a nedočetli jste se to v původních testech.
Technické parametry Mazda MX-30 (2020) EV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 395 × 1 795 × 1 570 mm, 1 660 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 107 kW, 145 koní, točivý moment: 265 Nm |
Baterie | 35,5 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 19 kWh / 100 km, dojezd: 200 km |
Cena od | 949 000 Kč |