Minulý týden se nám do rukou dostala nová Honda CR-V v hybridní verzi a s pohonem všech čtyř kol. Hned po jejím vrácení jsme klíče od ní vyměnili za stejný model v provedení plug-in hybrid. To nabízí ještě nižší spotřebu za pomoci stejně výkonné techniky. Bohužel zájemci o „čtyřkolku do zásuvky“ mají smůlu, kvůli technické zástavbě totiž nelze CR-V PHEV pořídit s ničím jiným než s pohonem přední nápravy. Současně je potřeba počítat s nižší světlou výškou oproti zmíněnému hybridu. Výhodou je naopak vyšší maximální rychlost, vůz bez problému umí dosáhnout 195 km/h. Nejvýraznějšími změnami jsou nabíjecí zásuvka nad levým předním blatníkem a decentní logo e:PHEV na pátých dveřích zavazadlového prostoru.
Velmi nás těší, že v nejvyšší výbavě Advance je plug-in hybrid jako jediný v nabídce vybaven adaptivními tlumiči. Ty mají komfortní a sportovní režim a musíme uznat, že po přesednutí z „obyčejného“ CR-V Hybrid je znát mnohem vyšší jízdní pohodlí. Další výhodou u plug-in hybridního provedení je možnost využívat mobilní aplikaci My Honda+, díky které můžete sledovat stav nabití akumulátoru, používat váš mobilní telefon jako digitální klíč nebo s ním odemknout/zamknout vozidlo. Trošku nečekaně jsme zírali na objem zavazadlového prostoru, který má 617 litrů. To je totiž více než v případě hybridu a ve většině případů to bývá přesně naopak. Baterie vozu ale byla šikovně ukryta pod zadní sedadla.
Kombinovaný výkon činí opět 184 koní a ani sportovnější tempo neznamená, že by průměrná spotřeba rostla přes hranici 9 l na 100 km. Zatím jsme s vozem ujeli středně rychlým tempem 160 km a palubní počítač hlásí spotřebu 4,2 l na 100 km. V elektrickém režimu lze jet rychlostí až 135 km/h a baterie s troškou snahy ze strany řidiče poskytne dojezd okolo 65 až 70 km. I když se pak baterie umí nabíjet výkonem jen 6,8 kW, i tak její plné nabití vyžaduje maximálně 3 hodiny. V testu se budeme věnovat spotřebě v kombinovaném režimu a prozradíme, zda nové Hondě vadí sportovní jízda na okreskách.
Technické parametry Honda CR-V (2023) e:PHEV
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 706 × 1 942 × 1 673 mm, 1 916 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 135 kW, 184 koní, točivý moment: 335 Nm |
Baterie | 17,7 kWh |
Nabíjení | palubní: 6,8 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 0,8 l / 100 km |
Cena od | 1 394 900 Kč |