Hlavní město Praha včera podepsalo společně se zástupci Škoda Auto, a. s. a Českého vysokého učení technického memorandum o spolupráci v oblasti zavádění inovativních řešení v automobilovém průmyslu a především v oblasti autonomní dopravy, elektromobility a digitalizace pro celkovou podporu rozvoje mobility.
„Spolupráce mezi městem, soukromým sektorem a vědeckou obcí je nezbytná pro úspěšné zavádění inovativních řešení a umožňuje nám lépe reagovat na přelomové trendy například oblasti elektromobility. Hlavní město Praha chce podpořit rozvoj ekonomiky založené na vývoji, inovacích a nových technologiích a spolupráce se Škodou Auto a Fakultou dopravní ČVUT je z tohoto hlediska zcela zásadní,“ uvedla pražská primátorka Adriana Krnáčová. Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier k podpisu memoranda o spolupráci dodal: „Podpisem memoranda podnikáme další důležitý krok na cestě od výrobce automobilů k Simply Clever Company pro nejlepší řešení mobility. To je naše cílová fotografie, kterou jsme si definovali v rámci naší Strategie 2025.“
Deklarace podpory reflektuje koncepci Smart Prague 2030, která si jako jednu z klíčových priorit definovala oblast mobility budoucnosti a v níž si město vytyčilo za cíl učinit dopravu v Praze čistou, sdílenou, inteligentní a samořídící. „Vzájemná spolupráce je zcela v souladu s Koncepcí Smart Prague do roku 2030, která si stanovila učinit z Prahy významnou metropoli zajišťující svým obyvatelům, návštěvníkům i turistům komfortní dopravu, a právě spolupráce se Škodou Auto a ČVUT nám napomůže stanovené cíle naplnit,“ uvedl Michal Fišer, generální ředitel městské společnosti Operátor ICT, a.s., která má na starost rozvoj projektů inovativních řešení v hlavním městě.
Spolupráce mezi Prahou, Škodou Auto a ČVUT si klade rovněž za cíl snížení emisí pocházejících z dopravy, zlepšení mobility občanů a komfortu cestování v hlavním městě či zvýšení spolehlivosti a efektivity dopravy v Praze. „Jsme připraveni poskytnout maximální součinnost na globálních projektech Škoda Auto, například při zavádění autonomní mobility do praxe,“ dodala primátorka Prahy Adriana Krnáčová.
Jednou z oblastí, na kterou se chce hlavní město soustředit, je podpora elektromobility v Praze. Stávající síť nabíjecích stanic v Praze není pro očekávaný rozvoj elektromobility dostatečná. V tomto směru má Praha oproti jiným evropským metropolím co dohánět. Proto se budeme soustřeďovat na vybudování infrastruktury dobíjecích stanic. Do konce roku 2019 bude v ulicích Prahy vybudováno celkem 50 rychlonabíjecích stanic a 9 středně rychlých nabíjecích bodů. „Naše strategie spočívá v tom, že po vyhodnocení pilotních projektů bychom se měli zaměřit na plošné zavádění čisté mobility s přispěním zdrojů z evropských strukturálních fondů, komunitárních programů Evropské komise nebo využitím dalších finančních nástrojů,“ uzavírá Fišer.