Cílem strategického projektu na veřejné sdílení elektromobilů není jen vybudování dostatečné infrastruktury dobíjecích stanic. Je to také o zabezpečení dostatečného počtu vozidel. „My tímto projektem chceme dosáhnout toho, aby se snížily emise skleníkových plynů a současně CO2, aby se na území Prahy zlepšilo ovzduší,“ řekla Adriana Krnáčová, primátorka hl. m. Prahy. „Je to velmi důležitá věc, protože se vlastně dostáváme do pozice, kdy veřejná doprava bude hromadná i individuální. Takže poprvé v historii Prahy bude město podporovat elektromobilitu ve sdílené službě. To znamená, že budou na ulicích k dispozici auta, které budou součástí veřejné dopravy. Bude to placeno z rozpočtu hl. m. Prahy,“ doplnil primátorku Ondřej Mirovský, zastupitel hl. m. Prahy.
Zadávací dokumentace k výběrovému řízení, kterou schválilo zastupitelstvo hl. m. Prahy, mimo jiné počítá s tím, že služba veřejně sdílených elektromobilů bude realizována ve 2 fázích. „Prakticky to znamená, že v následujících měsících budeme v rámci koncesního řízení hledat provozovatele této služby. Současně bude město intenzivně budovat síť nabíjecích stanic pro tuto službu. Těch stanic by měly být stovky. Budou muset odpovídat poptávce těch vozidel, kterých má být 600,“ řekl Vladimír Zadina, ředitel Smart Prague, Operátor ICT.
„Carsharing funguje v evropských městech na benzinových motorech. To, že jdeme dál, chceme elektromobily, ukazuje, že chceme čistší ulice. Obecnou výhrou sdílených aut je to, že šetří prostor v ulicích, protože mnoho lidí si spočítá, že se jim nevyplácí kupovat auto, že si ho mohou půjčovat a nemusí si tak pořizovat nové,“ dodal Ondřej Mirovský.
Celkové realizační náklady na službu veřejného sdílení elektromobilů jsou v současné době odhadovány pro hl. m. Prahu na 200 milionů korun.