Carsharing re.volt
test

Carsharing re.volt

Po Praze stylově
5
  • Auto má dojezd až 120 kilometrů na jedno nabití
  • Zážitek z jízdy v autíčku City Spirit se nedá přirovnat k ničemu jinému
  • Vše, co potřebujete, je jen mobilní aplikace

O carsharingu re.volt jste od nás už slyšeli. A jestli ne, možná jste si v pražských ulicích všimli žluto-černého miniautíčka a říkali jste si, o co tak může jít. My jsme si ho vyzkoušeli a nyní pro vás máme kompletní informace. Chcete vědět, jak na to? Co vše je potřeba vyřídit? Jak probíhá vypůjčení? Jaké je elektrické autíčko City Spirit? Jak probíhá platba? Čtěte dál a všechno se dozvíte.

Jako první je potřeba nainstalovat si aplikaci re.volt carsharing do vašeho telefonu (verze pro iOS dorazí později) a tam se zaregistrovat. Registrace je velmi snadná, stačí pouze vyplnit e-mail i telefonní kontakt, poté přiložit aktuální fotky vaší občanky i vašeho řidičáku z obou stran a doplnit je dvěma autoportréty, abyste prokázali, že jde skutečně o vás. Poté je potřeba počkat na validaci ze strany re.voltu, což u mě zabralo necelé dvě hodinky. Pak už je všechno připraveno a dobrodružství může začít.

Validací se vám otevře přístup do hlavního menu aplikace, kde se můžete proklikat k mapě vozidel, osobním údajům a k občance i řidičáku. To hlavní, co vás pak zajímá, je právě mapa vozidel, na níž máte zobrazeno, kde přesně jsou autíčka nebo motorky zaparkovány. Stačí pouze na jednotlivé body kliknout, načež se vám nejprve ukáže číslo autíčka nebo motorky, SPZ a stav baterie. Při druhém kliknutí se už dostanete k možnosti si vámi zvolený prostředek odemknout.

Autíčka nebo motorky, jejichž baterie klesne pod 35% nabití, z mapy zmizí a nejsou do provedení výměny akumulátoru k mání. To ovšem netrvá dlouho, protože z centrály v tu chvíli vyjíždí technik a akumulátor vymění za plně nabitý během minut. Stejně tak zmizí z mapy, když jsou zrovna obsazeny. V současné době jsou v Praze k dispozici 2 autíčka, což se ale s koncem měsíce změní – od září bude k dispozici autíček 20 a k tomu ještě 2 motorky, které po vypůjčení musíte vždy zaparkovat zpět do parkovací zóny, která se rozpíná přes větší část centra Prahy a kterou při vypůjčení můžete opustit. Stejný systém funguje i v Ostravě, ovšem tam je k dispozici jen jedno autíčko a jedna motorka.

A teď už k samotné jízdě v autíčku City Spirit z portfolia čínského výrobce Jia Yuan Electric Vehicles. Já jsem si vybral autíčko zaparkované na Korunní ulici poblíž Vinohradské vodárny, které bylo nabito na 89 %. Když jsem k němu přišel, rozklikl jsem ho v aplikaci a zvolil „odemknout“. To se během deseti vteřin otevřelo a mně se v aplikaci začal počítat čas. Klíčky už jsou v zapalování a vy se o nic starat nemusíte. Prvních pár minut jsem strávil seznamováním se s fungováním všech „hejblátek“. Jako jednu z prvních věcí jsem se pokusil nastavit si sedadlo trošku příjemněji, protože se svými více jak 190 centimetry jsem se nejdříve koleny opíral o palubní desku. Pak jsem konečně vyrazil. S odstupem musím s naprostou upřímností říct, že jsem se v autě asi ještě nikdy tak nebavil.

Nevím, k čemu to přesně přirovnat, ale je to něco mezi jízdou v motokáře, na motorce a na koni. Pokusím se o vysvětlení. Autíčko je hbité a má skvělou manévrovatelnost, díky jeho velikosti je všechno v okolí obrovské a hrozně blízko. Vlivem maličkých koleček se natřásáte. A kombinace toho všeho je naprostá legrace. Navíc jsem asi nikdy ještě nejel v ničem, za čím by se lidé tak moc otáčeli. Maximální rychlost je necelých 80 km/h a dojezd někde mezi 100 až 120 kilometry. Jako auto každodenního využití to nevidím, ale jako možnost rychlého a stylového přesunu pražským centrem si snad neumím představit nic lepšího a zábavnějšího.

Moje spanilá jízda trvala 47 minut a z původní 89% míry nabití jsem se dostal na 77%. Stálo mě to pouhých 188 korun. Bomba. Když autíčko zaparkujete a chystáte se ho opustit, musíte zatáhnout ruční brzdu, zavřít okna, zařadit neutrál, opsat do aplikace stav baterie, vypnout motor otočením klíčků v zapalování, nechat klíče v zapalování a pak už jen vystoupit, zabouchnout a kliknout v aplikaci na „Ukončit jízdu“. Autíčko se během chvilky zamkne a pak už jen zbývá jízdu zaplatit.

Platba probíhá přes platební bránu GoPay (registrace zabere necelou minutu), kde zadáte své platební údaje a potvrdíte je. Po odeslání platby se můžete opět vrátit do hlavního menu.

Carsharing re.volt má ve své flotile taky elektrickou motorku Super Soco TS 1200 R, na jejíž test se můžete brzy těšit. Má dojezd 60 kilometrů, dosahuje maximální rychlosti 45 km/h a za běžných okolností se dá řídit od patnácti let, ovšem aplikaci re.volt můžete používat až od 21 let a musíte vlastnit řidičské oprávnění skupiny B.

Diskuze ke článku
Pavel
Motorku zatim nevidim ? uzje nabizeji ? Dekuji.
Jiří Paroubek
Od září budou v Praze 2 motorky, v článku je to zmíněno.
LEON
Jak je Jiayuan Lingzu použitelné pro rozměrnější osoby? Vejde se tam pohodlně třeba i 192cm člověk s nadváhou? Jak moc se dá ta sedačka nastavovat?
Ondra
O víkendu vyzkoušeno na sedadle spolujezdce - musím říct že je to super zábava, auto jede svižně, ale perování není nic moc a tak se auto na kostkách dost natřásá. Mám 194 cm a je to tedy trošku jak ve svěráku. Sedačka nejde dát moc dozadu takže drhnu kolenama o palubní desku. Každopádne na jízdu po centru a okolí super věc - levnejší jak taxík nebo i Uber....

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze