Carsharing re.volt už zpříjemňuje pohyb Prahou. Spustil sdílení elektroautíček

Carsharing re.volt už zpříjemňuje pohyb Prahou. Spustil sdílení elektroautíček
2
  • Nový carsharing avizoval svůj příchod v květnu
  • Žlutá dvousedadlová autíčka na baterie už fungují na Praze 1 a 2
  • Odemykání vozítek i platba za jízdu probíhá přes aplikaci revolt carsharing

Autíčko City Spirit z produkce čínského výrobce Jia Yuan Electric Vehicles si může půjčit každý, kdo má řidičský průkaz skupiny B, bylo mu 21 let a zaregistruje se do aplikace revolt carsharing (zatím jen pro Android). Každá jízda se platí zvlášť v aplikaci přes platební bránu GoPay. Odemknutí vozidla probíhá také přes aplikaci, která kontaktuje firemní server. Ten ověří zákazníka a otevře vybrané vozidlo. Od té chvíle se mu účtují 4 koruny za každou minutu užívání do doby, než auto opět zaparkuje a pomocí aplikace zamkne. Aplikace nepočítá ujeté kilometry, ale čas, po který vozidlo používáte. Ve stejné aplikaci si můžete půjčit i elektrickou motorku, na níž stačí řidičské oprávnění skupiny B. Její maximální rychlost je 45 km/h. Vozy mají k dispozici klimatizaci, dotykový palubní počítač či dokonce i malý kufr a na jedno nabití ujedou až 120 km.

Prozatím v Praze funguje několik carsharingových společností. Nejznámější je HoppyGo, která se nedávno spojila se SmileCar. Dalším je třeba projekt CAR4WAY.

Velkou devizou je velikost auta spolu s možnosti parkování v rezidentských zónách a v neposlední řadě možnost výměny baterií, která nám zajišťuje časovou nezávislost na nedostatečné síti nabíjecích stanic,“ vysvětluje Pavel Kuchta, spoluzakladatel a generální ředitel firmy. „V tuto chvíli plánujeme hlavně dobře podchytit start s 20 auty a pokud se služba bude využívat, budeme ji samozřejmě rozšiřovat a vylepšovat,“ doplňuje. Maximální rychlost vozidla je 78 km/h. Jakmile kapacita akumulátoru poklesne pod 35 procent, zmizí z mapy a nelze si jej tak zapůjčit. V tu chvíli pro něj z centrály re.voltu vyrazí pracovník a odveze jej nabít, respektive vymění vybitý akumulátor za jiný, plně nabitý. Akumulátor je v boxu pod sedadly a jeho výměna je otázkou pěti minut.

Diskuze ke článku
Jiří Švarc
Jiří Švarc
Bohužel tato čínská autíčka jsou uzpůsobena průměrné výšce v jejich domovině. Mých 193 cm je úplně bez šance pro bezpečné řízení, odhadem pro jízdu s narovnanou hlavou a nohama pod volantem je potřeba max. výška 170 cm a stejně tak objemnější lidé mají smůlu.
Domnívám se, že těch 20 aut bude na centrum zbytečně moc a projekt do roka krachne stejně jako eMuj, už jen proto, že s cenou 4 Kč/min. je to v oblasti, kde má re.volt zónu (tedy širší centrum) nesmysl - auta budou 90 % času stát v koloně a vyjde to dráže než taxík a normální člověk když už, tak využije 450 aut car4way za 6 Kč/min, které je možné nechat kdekoli v Praze a pokud by chtěl být eko, mají luxusní eGolfy, což je úplně jiná liga (adaptivní tempomat apod.). Nicméně vám i přesto fandím a pokud bych mohl radit, tak se zaměřte na ty elektrický motorky, ty vypadají fakt dobře a dovedu si představit nejen návratnost, ale i ziskovost, což se vsadím, že brzy sami zjistíte, že se vám s těma čínskejma krabicema nepodaří ani pokrýt náklady.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze