Porsche zveřejnilo první pohled do kabiny nadcházející generace modelu Cayenne

Porsche zveřejnilo první pohled do kabiny nadcházející generace modelu Cayenne
Fotografie: Porsche
  • K premiéře celého vozu dojde na konci letošního roku
  • První pohled do kabiny naznačuje záplavu luxusu a hromadu dotykových ploch
  • Chybět nebudou Google Mapy či Google Play

Nová generace Porsche Cayenne je doslova za dveřmi a ještě před koncem letošního roku se dočkáme jeho premiéry. Ta nejprve ukáže plně elektrickou verzi, ke které se nyní vážou první oficiální snímky kabiny. Ta prozrazuje výrazně změněný design ovládacích prvků a kdo detailněji zná menší Macan EV, tomu bude kabina většího Cayennu povědomá. Hlavní dominantou jsou v novém Porsche dvě dotykové obrazovky, které se nacházejí na středu palubní desky a před spolujezdcem. Středová obrazovka je pak umístěna svisle a má zaoblenou spodní část. Tím je plocha rozdělena na horní zobrazovací plochu a spodní ovládací plochu. Porsche to celé nazývá „Flow Display“ a nechybí zde ani „polštářek“ pro opření ruky. Nové Porsche Cayenne využívá operační systém založený na Android Auto a řidič dostane možnost využívat například Google Mapy, Asistenta Google či obchod Google Play.

Výrobce také zdůrazňuje konfigurovatelné widgety a funkci „Osobní nastavení“. Některá nastavení vozu je totiž nutné vždy změnit po opětovném nastartování. Sekce „Osobní nastavení“ ale aktivuje individuální režim, který lze aktivovat pouhými dvěma kliknutími skrze speciální tlačítko. Novinkou je taktéž systém hlasového ovládání, jenž bez problému odpovídá na složité dotazy typu: „Chci se najíst v italské restauraci s vegetariánskými pokrmy a dobrými online recenzemi.“ Systém může také pomoci s otázkami týkajícími se ovládání vozidla. Vůz půjde odemknout i pomocí digitálního klíče, jenž se snadno uloží do „digitální peněženky“ systému Apple nebo Android. Díky tomu půjde vůz odemykat nejen chytrým telefonem, ale třeba i hodinkami s příslušným operačním systémem.

Zpět ale ke kabině samotné. Nový Cayenne dostane v základu elektricky nastavitelná sedadla vpředu i vzadu. Řidič se spolujezdcem bude moci využít masážní program a zadní sedačky, které jsou dělitelné v poměru 40:20:40, půjde posouvat v rozmezí 15 cm. Na obou řadách se pak objeví třístupňový výhřev a ventilace. Zavazadlový prostor chystané novinky pojme 553 až 1 588 litrů. Standardem je dále frunk, jehož objem ale zatím výrobce neupřesnil. Za zmínku stojí taktéž možnost táhnout bržděný přívěs o váze až 3,5 tuny a fakt, že k dostání budou opět dvě karosářské verze. Nejdražší (a současně nejvýkonnější provedení) Turbo nabídne v základu výkon 835 koní, avšak v případě potřeby půjde využít funkci „push-to-pass“, která krátkodobě přidá dalších 136 koní. Komu by to snad nestačilo, hodně odvážní řidiči dostanou možnost aktivovat režim Launch Control. Ten na deset vteřin zvedne výkon na 1 088 koní a 1 500 Nm. To jsou naprosto šílené hodnoty, které z nového Cayennu EV dělají supersportovní SUV.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze