Porsche poprvé půjčilo Taycan Turbo novinářům. Zaujala je především akcelerace

Porsche poprvé půjčilo Taycan Turbo novinářům. Zaujala je především akcelerace
  • Zákazníkům budou zprvu nabídnuty 3 varianty Taycanu: základní, 4S a Turbo
  • Cena bude začínat na částce asi 2 miliony korun
  • Taycan bude hlavním konkurentem pro Model S od Tesly

Automobilka Porsche udělila časopisu Automobile Magazine tu čest projet se jako první v elektromobilu Taycan Turbo, nejvýkonnější variantě prvního elektromobilu této automobilky, a sepsat o něm prozatím nejpodrobnější reportáž. Jak napovídají dojmy amerických kolegů, Porsche vytvořilo další automobil, který se může stát legendou.

Novinka od Porsche vyznává stejnou filosofii jako všechny předchozí modely tohoto německého výrobce. Jedná se o luxusní vozidlo uvnitř i zvenku, které je extrémně rychlé a má perfektní jízdní vlastnosti. Web teslarati.com poukazuje na to, že právě rychlost je tím, co novináře z Automobile Magazine zaujalo na voze nejvíce. Především je uchvátila akcelerace, která Taycanu Turbo umožňuje vystřelit z 0 na 100 km/h za rovné 3 sekundy. Novináři zároveň poukazují na to, že svým projevem se Taycan více blíží spíše legendární 911 než modelu Panamera, ke kterému má blíže co do váhy i velikosti.

Již na první pohled je Taycan působivým automobilem. Prozatím však stále není vyjasněna situace okolo jeho akumulátoru. Prý by jej mělo jít nabíjet až 250 kW na 800V dobíjecí stanici, ovšem takových míst je momentálně jen málo a i 400V stanic, které dokáží nabíjet Taycan výkonem 150 kW, není zrovna mnoho. Proto můžeme jen doufat, že Porsche bude schopné zajistit dostatečnou infrastrukturu pro nabíjení, ještě než produkční verze elektromobilu dorazí na trh.

Co se výbavy týče, tak všechny verze modelu Taycan nabídnou svým majitelům PSCB brzdy, které jsou jakýmsi mezistupněm mezi klasickými ocelovými kotouči a karbon-keramickými brzdami, které budou za příplatek také k dispozici. Kromě brzd potažených karbidem wolframu bude vůz vybaven i systémem rekuperačního brždění a vyšší modely dostanou i vzduchové odpružení a řiditelnou zadní nápravu.

Podle nejnovějších dokumentů, které Porsche zveřejnilo, bude základní verze Porsche Taycan vybavena pohonem zadních kol a baterií o kapacitě 80 kWh. Výkon bude záležet na zvolené motorizaci, která bude naladěna na 240, nebo 280 kW. Cena vozu by se měla držet pod hranicí 90 tisíc dolarů (asi 2,5 milionu korun s daní).

Střední varianta Porsche Taycan 4S bude nabízet 96kWh baterii a výkon 320 či 360 kW. Její cena se bude pohybovat v rozmezí od 90 tisíc do 140 tisíc dolarů (necelé 4 miliony korun s daní), což je suma, na které bude začínat prodejní cena i poslední a nejvýkonnější varianty Taycanu s přízviskem Turbo. I ta nabídne baterii o kapacitě 96 kWh, která bude dodávat energii 300 kW elektromotoru v zadní části a 160 kW elektromotoru v přední části vozu.

Porsche plánuje odhalení sériové podoby Taycanu na září tohoto roku a nejprve půjde objednávat pouze základní variantu a dále 4S a Turbo. Později Porsche plánuje odhalit minimálně další dvě varianty: Turbo S o výkonu 540 kW a lehčí RWD GTS verzi, která bude určená především pro hrátky na okruhu.

Porsche Taycan je jedním z nejočekávanějších elektrických modelů tohoto roku a má velkou šanci sesadit z trůnu segmentu prémiových elektromobilů Model S od Tesly. Aby výroba probíhala bez jakýchkoliv problémů, v německém Zuffenhausenu, kde se bude Taycan vyrábět, již čile probíhají přípravy.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze