Porsche Taycan, zvláště ve variantě Turbo S, má výborné jízdní vlastnosti. Patří v tomto směru nejen mezi nejlepší elektromobily, ale mezi nejlepší cestovní vozy obecně. Podle informací teslarati.com se mu ale v losím testu už tolik nedařilo.
Tento test simuluje náhlý úhybný manévr a už název napovídá, že je potřeba například při setkání s losem na silnici. Provádí jej organizace km77.com, která takto prověřila i nejvýkonnější Porsche Taycan, tedy verzi Turbo S. Právě vzhledem k výborným jízdním vlastnostem a ovladatelnosti Taycanu byla očekávání vysoká.
Vzhledem ke své velikosti a hmotnosti si Taycan vedl docela dobře, ale až po několika neúspěšných pokusech se dvěma různými řidiči se podařilo losí test zvládnout rychlostí 78 km/h. To je pěkný výsledek, ale pořád je to o 5 km/h méně, než je rekord Tesly Model 3 z loňského roku, která losí test zvládla v rychlosti 83 km/h!
Je ale potřeba se na to dívat i z pohledu velikosti auta. Porsche Taycan se často srovnává s Modelem 3, ale velikostí se blíží více Modelu S. Nedávno byly oba vozy postavené proti sobě v losím testu, byť evidentně v jinak nastaveném než u km77.com, a Porsche Taycan bylo lepší.
Technické parametry Porsche Taycan Turbo S
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 963 × 1 966 × 1 381 mm, 2 295 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 560 kW, 761 koní, točivý moment: 1 050 Nm |
Baterie | 93,4 kWh (83,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 270 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 26,9 kWh / 100 km, dojezd: 412 km |
Cena od | 5 270 000 Kč |