Populární Hyundai Ioniq 5 dostal facelift. Změnila se baterie, nárazníky i výbava

2
Populární Hyundai Ioniq 5 dostal facelift. Změnila se baterie, nárazníky i výbava
Fotografie: Hyundai
  • Modernizovaný Ioniq 5 má prodloužený dojezd díky větší baterii
  • Novinkou je výbava N Line
  • Facelift lze poznat podle nových nárazníků a jiného typu kol

Značka Hyundai dnes odhalila vylepšení modelové řady Ioniq 5 a nové výbavy N Line. Modernizovaný elektromobil od Hyundai nabízí prodloužený dojezd, mnohá zásadní vylepšení, nové prvky výbavy a osvěžený design. Modernizovaná verze má nyní zvýšenou čistou kapacitu baterie ze 77,4 kWh na 84,0 kWh. Mezi vylepšení vnějšího designu patří nově tvarované nárazníky vpředu a vzadu. Vnější délka modelu se v důsledku toho prodloužila o 20 mm na 4 655 mm, zatímco ostatní vnější rozměry zůstávají beze změn.

Hyundai Ioniq 5 (2021)

Zadní spoiler byl prodloužen o 50 mm a elektricky poháněný model se nyní může pochlubit novými aerodynamicky tvarovanými koly. Tyto změny rovněž přispěly k ještě dynamičtějšímu vzhledu a zlepšily aerodynamické vlastnosti modelu. Na středové konzole je nyní v horní části „univerzálního ostrůvku“ umístěno fyzické tlačítko, jímž lze ovládat často používané funkce, například vyhřívaná a odvětrávaná sedadla v první řadě, vyhřívaný volant a funkci parkovacího asistenta. Využitelnost přihrádky pro bezdrátové nabíjení chytrého telefonu byla výrazně vylepšena jejím přemístěním ze spodní do horní části. Volant obdržel nový design s interaktivními pixelovými světly a ergonomicky lépe řešené uspořádání ovládacích prvků umožňuje praktičtější ovládání informačního a zábavního systému a klimatizace.

Hyundai připravil pro uživatele modernizovaných vozů ještě více komfortu a pohodlí. Do jejich výbavy zařadil novou generaci informačního a zábavního systému s označením ccNC (connected car Navigation Cockpit). Modernizovaný Ioniq 5 je vybaven také systémem OTA pro bezdrátové aktualizace softwaru, který zajistí průběžnou aktuálnost hlavních elektronických řídicích systémů vozidla. Hyundai navíc zavádí do výbavy několik nových bezpečnostních a komfortních funkcí, které usnadní řidičům ovládání i jízdu. Mezi ně patří volant s detekcí držení věnce HOD (Hands-On Detection), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA 2 (Lane Keeping Assist 2), chytrý parkovací asistent s dálkovým ovládáním RSPA 2 (Remote Smart Parking Assist 2) a asistent pro předcházení kolizím při parkování vpředu/po stranách/vzadu PCA-F/S/R (Forward/Side/Reverse Parking Collision-Avoidance Assist).

Prodejní atraktivitu omlazeného Ioniqu 5 vylepšuje také několik zákazníky preferovaných prvků výbavy včetně inteligentních předních světlometů IFS (Intelligent Front-Lighting System), digitálního klíčku, integrované kamery a dálkově ovládaného sklápění sedadel ve druhé řadě. S cílem zvýšit úroveň bezpečnosti a jízdního komfortu v porovnání s předchozím modelem byla realizována i další produktová opatření. Nový Ioniq 5 má vylepšené tlumiče, které minimalizují přenos vibrací z vozovky, a zajišťují tak klidnější jízdu. Zvýšená tuhost příčného nosníku v motorovém prostoru minimalizuje vibrace ve volantu. Výztuhy v prostoru zadní nápravy a podlahy vozidla byly zdvojeny. Výsledkem je ještě vyšší stabilita a agilita. Vyšší tuhost karoserie vozu snižuje výskyt nízkofrekvenčního hluku. Současně byla optimalizována regulace hlučnosti elektromotoru.

K celkové tichosti v interiéru přispívá také dodatečná akustická izolace elektromotoru pohánějícího zadní kola. V oblasti bezpečnosti byla vyztužena struktura karoserie spolu s předními a zadními dveřmi a prvky střešních sloupků B, aby se zvýšila ochrana posádky při bočním nárazu. Vůz je vybaven také systémem 8 airbagů včetně bočních airbagů ve druhé řadě, který rovněž zvyšuje úroveň bezpečnosti. Novinkou je taktéž výbava N Line. Ta uspokojí rostoucí poptávku po sportovním vzhledu a osloví zákazníky, kteří vyhledávají zážitky z dynamické jízdy. Toto provedení se může pochlubit agresivnějším, sportovnějším designem přídě a zádě s jedinečnými nárazníky, elegantními bočními prahy a sadou speciálních 20“ kol z lehké slitiny. Rovněž interiér má řadu prvků exkluzivního designu N Line. Mezi ně patří specifický volant a přístrojová deska N Line, exkluzivní kovové pedály N Line, černé čalounění stropu a speciální sportovní sedadla s logem N ve dvou variantách čalounění s červeným kontrastním prošíváním.

Na cestující díky tomu čeká atraktivní prostředí, v němž si budou užívat podmanivou dynamickou jízdu. Vylepšený model Ioniq 5 a současně i nová výbava N Line bude pro korejské zákazníky k dispozici od března letošního roku. U nás v České republice se s prvními vozy setkáme na konci prvního pololetí tohoto roku.

Diskuze ke článku
Dini Dini
Dini Dini
Jj, taky si myslím, že současný dojezd ještě pořád není ono a nemám tím ny mysli jednotlivou dlouhou nepřerušovanou jízdu. 84kWh se počítá a doufám, že v budoucnu to bude i víc -stejný objem i hmotnost, jen vyšší hustota.

Díval jsem se, že nový Peugeot 3008 bude mít snad volbu až 95kWh a ID.7 snad taky nezakrní na 86.

ID.7 se svou efektivitou pohonu s baterkou 100kWh (která se mu do podlahy vejít mohla) by byla pecka.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Krásná práce, pokud auto ještě trochu zlevní, bude to příjemá kombinace / nabídka v roce 2024.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze