Policejní Tesle během zásahu došla baterie. Byla to lidská chyba, tvrdí mluvčí

3
Policejní Tesle během zásahu došla baterie. Byla to lidská chyba, tvrdí mluvčí
  • V posledních dnech se v médiích a na internetu šíří zpráva o policejní Tesle, které došla baterie během zásahu
  • Policejní oddělení se snaží vyvrátit veškeré spekulace o technické chybě
  • Jedná se o první vůz tohoto druhu oficiálně ve službě

Vše se odehrálo o páteční noci v kalifornském Fremontu, kde bylo policii nahlášeno auto figurující ve zločinu v sousedním městě San José. Toho večera řídil strážník policejní Teslu Model S, kterou mají k dispozici v rámci 6měsíčního pilotního programu s cílem snížení emisí a zvýšení efektivnosti. Jakmile se strážník pokusil nahlášené auto zastavit, započalo pronásledování, kdy se podezřelý pohyboval po dálnici rychlostí přes 190 km/h, jak píše electrek.co. Ale co nikdo nečekal, bylo hlášení strážníka Hartmana po 8 minutách zásahu: „Mám posledních 6 mil (10 km) na baterii, budu muset zastavit, může to někdo za mě vzít?“ Následně bylo auto z akce odvoláno a o vše se postarala dálniční hlídka, která auto lokalizovala o tři kilometry dále. V tu dobu už se v něm ale nikdo nenacházel.

Jednalo se o lidskou chybu

Tato zpráva se okamžitě objevila ve světových médiích a stala se virální na internetu. Nicméně někteří tvrdili, že jde o obecný problém s elektromobily, ne o lidské zavinění. To se nyní rozhodlo fremontské policejní oddělení vyvrátit a naopak si vychvaluje výkon a funkčnost jejich Tesly. „Strážníci vetšinou ujedou mezi 110 až 150 kilometry za 11hodinovou směnu, takže auto zvládne 2 směny bez nabití, nicméně, když se pohybujete ve vysokých rychlostech, baterie má tendenci ubývat rychleji,“ říká mluvčí fremontské policie Geneva Bosques.

Při bližším zkoumání se zjistilo, že strážník, který měl auto na starosti den před, ho po výměně pneumatiky kvůli defektu zapomněl zapojit do nabíječky. Oddělení dále trvá na tom, že celá akce byla odvolána kvůli bezpečnostním podmínkám (doprava a ohrožení účastníků), nikoli kvůli nedostatku baterie. Za Teslou jely i další policejní vozy, které mohly situaci klidně převzít.

První policejní Tesla ve službě

Zatímco zmíněné policejní oddělení není první v USA vlastnící vůz tohoto výrobce, je první, které ho má v plné výbavě a zařazeno do služby. Auto koupili v lednu 2018 a trvalo jim více než rok, než byly provedeny všechny modifikace tak, aby bylo schopno vyjet na silnice. Fremont je také domovem továrny Tesly, takže jim bylo umožněno spolupracovat se samotnými inženýry na vypnutí některých funkcí: například senzorů, které se spouštěly, jakmile se pracovníci snažili nainstalovat rám na přední část auta.

Policisté jsou nadšeni

Vůz splňuje veškerá očekávání, která jsme od něho měli. Dokonce je i předčil. To, že při pronásledování autu dojde palivo, dostane defekt nebo prostě přestane fungovat, se stává běžně. Je rozhodně dobré vědět, že se něco takového může stát, nicméně to nebyl důvod toho, proč se akce přerušila,“ říká Bosques a dodává, že je to již druhý policejní zásah zmíněného vozu, ten předtím proběhl bez jakýchkoliv problémů a kriminálníka se povedlo dopadnout.

Budoucnost záchranářství

Se zvyšující se oblíbeností elektromobilů, jejich výkonu, dojezdu, spolehlivosti a stále se rozšiřující sítě nabíječek se tyto technologie pomalu dostávají i do záchranářského segmentu. Důkazem toho je třeba dánská firma Falck, která prodala přes 5 000 sanitek celosvětově, ale žádná z nich nebyla elektrická. Až doteď. Záchranářská auta vyžadují hodně výkonu, což bylo velké omezení kvůli kapacitám baterií u EV. Přesto společnost šla mimo komfortní zónu a vyvinula první plně elektrickou sanitku, jakožto modifikovanou Teslu Model X. To potřebovalo hodně chytrých řešení, například, že přístroje nejsou závislé na baterii z auta, ale nabíjí se zvlášť během jízdy. Falck již uzavřel dohodu s Kodaní a velice brzy toto město uvítá své první elektrické sanitky.

Technické parametry Tesla Model S Long Range

Konstrukceliftback, 4 970 × 2 037 × 1 445 mm, 2 316 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon580 kW, 789 koní, točivý moment: 1 140 Nm
Baterie100 kWh (95 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 150 kW, palubní: 17 kW, konektory: Supercharger, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 630 km
Cena od2 187 200 Kč
Diskuze ke článku
Ivan Vejmělka
Dobrý den, zajímavý článek. Zaráží mě ale informace která se ke mě dostala a to ta že p. Redaktor Zakrzewski nevlastní řidičský průkaz natož aby rozuměl fungování automobilu. Jak je možné ? Není to troch proti oné podstatě, co by měli redaktoři auto-moto fóru splňovat? Předem děkuji za odpověď. Váš Ivan
P.
Problém u elektromobilů je, že se o nich, jakožto o novém typu aut, ihned píše, ať jsou to lži, nebo ne. To, že někdo nenabije auto, není problém auta, ale člověka. Stejně jako by nenatankoval benzín a zůstal stát na cestě. Smutné je, jak jsou lidé zaostalí, staromódní a nepřejí si žádný pokrok. Libí se mi elektromobily ne jako "ekologičtější" cesta (auta jsou to menší zlo proti letadlům a lodím, které denně vyprodukují milionkrát více splodin, navíc o tolik ekologičtější zatím nejsou z hlediska výroby), ale jako dosavadní vrchol technologií. Článek pěkný, osobně si nemyslím, že by byla policejní Tesla nutná či užitečná, ale proč ne.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze