Tesla Model S se osvědčila jako policejní auto, měla nižší náklady na provoz

2
Tesla Model S se osvědčila jako policejní auto, měla nižší náklady na provoz
Fotografie: electrek.co
  • Policie ve Fremontu si pořídila starší Teslu Model S, aby otestovala elektromobil
  • Po roce provozu porovnala výsledky se standardním policejním Fordem
  • Provozní náklady vyšly lépe pro Teslu, přestože její servis byl dražší

Policie ve Fremontu vyhodnotila provoz Tesly Model S ve svých službách a výsledek porovnala se standardním policejním autem, kterým je benzínový Ford PPV. Informaci o tom přináší electrek.co.

Tesla Model S 85 nahradila u policie Dodge Charger

V roce 2018 koupilo policejní oddělení ve Fremontu ojetý vůz Tesla Model S 85 z roku 2014 za přibližně 61 tisíc dolarů (včetně daní a poplatků), který nahradil konvenční Dodge Charger z roku 2007, jenž byl vyřazen z jejich flotily. Cílem bylo přestavět jej na policejní hlídkový vůz, aby se zjistilo, zda elektromobil vyhovuje potřebám hlídkového vozidla a snižuje náklady na palivo. Loni byl tento vůz uveden do provozu a po více než ročním používání máme k dispozici vyhodnocení.

Teslu srovnávali s Fordem PPV, což je běžné policejní vozidlo. První srovnání v lokálních emisích bylo jednoznačné, Tesla ušetřila 19 tun CO2. Pokud jde o náklady, lišilo se to podle kategorie. Pořizovací cenu měl nižší Ford, a to o 21 tisíc dolarů. Za rok ale spotřeboval benzín za 5 133 dolarů, zatímco elektřina do Tesly vyšla na pouhých 1 036 dolarů. V servisních nákladech opět vyhrál Ford, protože jeho servis stál pouze 2 915 dolarů, zatímco u Tesly to bylo 4 865 dolarů. Tesla ale něco ušetřila menšími prostoji, protože Ford strávil v servisu 66 dní a Tesla jen 39 dní. I bez vyčíslení hodnoty ušetřeného času ale v provozních nákladech vyhrála Tesla, která za rok ušetřila 2 147 dolarů, tedy v přepočtu přibližně 47 tisíc korun.

Po stránce dojezdu naprosto dostačovala, neboť jejích přibližně 425 kilometrů bohatě stačilo na průměrnou směnu s nájezdem 65 až 115 kilometrů u hlídkového vozu. Ostatně Ford na tom nijak výrazně lépe není, když má dojezd cca 550 kilometrů na natankování.

Související články
Diskuze ke článku
Ivan Hoe
Ivan Hoe
:-D to je zase demagogie od prvního a nejdůležitějšího údaje - kupní cena... Na start se nám postavila 4letá EV ježděnka (čili pěkných pár set tisíc z ceny dolů), proti funglovce v benzínu. Pak už je jedno jakými čísly se operuje, protože údajná úspora cca 50tis vlastně není za proklamovaný rok, ale třeba v řádu 8~10let když se koupí nová Tesla. Nebo je třeba koupit srovnat s vstupní cenou 4letého Forda, ale to už by zase Tesla v nákladech projela takže to se taky nesmí srovnávat... Prostě zase článek o 💩 a zbytečně hloupá masírka. Srovnávejte si třeba kondici/vizáž manželky po dětech s o pár let mladší svobodnou milenkou, vyjde vám to na stejno :-D ego vám to pošimrá, ale tím to končí ;-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze