Volvo bylo vždy považována za průkopníka v bezpečnosti. Poslední dobou se však rozdíl smazával a podobně, ne-li stejně, bezpečná auta vyrábějí i konkurenční automobilky. Určité věci však Volvu nemůžeme upřít. Například to, že právě tato švédská automobilka, kterou nyní vlastní čínské Geely, byla první, která zavedla tříbodové bezpečností pásy.
My však poskočíme od Volva k Polestaru. Zatímco dříve se jednalo o tuningovou společnost, která vylepšovala sériové vozy Volvo, nyní jde o automobilku, která se věnuje primárně elektromobilům. A Polestar 2, který je prvním modelem této automobilky, má být nejbezpečnější elektromobil na světě, jak píše carbuzz.com.
Pro zvýšení ochrany při nehodě má baterii uloženou v podlahové konstrukci platformy CMA (Compact Modular Architecture) a uzavřenou v hliníkovém pouzdře. Polestar tvrdí, že se snižuje riziko poškození a celá struktura je daleko pevnější. V případě nehody by tato konstrukce měla držet baterii víceméně nepoškozenou. Dalším bezpečnostním bodem je, že automaticky při nehodě dojde k elektronickému odpojení baterie od zbytku vozidla.
Polestar přidal také vnitřní airbagy pro řidiče a spolujezdce. Prvkem bezpečnosti je i produkovaný zvuk při nízkým rychlostech, což je například v USA vyžadováno legislativou. „Chtěli jsme velmi přirozené zvuky, které informují chodce, že auto se pohybuje. Zároveň jsme chtěli, aby Polestar 2 zněl poněkud jedinečně a byl identifikovatelný jako Polestar,“ řekl Thomas Ingenlath, generální ředitel Polestaru.
Všechny dostupné bezpečností systémy a asistenční funkce jsou standardně součástí Polestaru 2 Launch Edition. Nechybí ani druhá generace ProPilota, který dočasně zvládne převzít řízení za vás, ale rozhodně se nejedná o autonomní řízení. V interiéru je pak displej infotainmentu postavený na výšku a běží na novém systému, který Polestar vyvíjel se společností Google. Polestar má ambice systém otevřít pro všechny vývojáře, takže by se mohlo jednat o řešení, které nabídne nejvíce aplikací v automobilovém světě.
Polestar 2 má v útrobách baterii o kapacitě 78 kWh, výkon činí 402 koní a papírový dojezd dle WLTP je 500 kilometrů. Potěší přítomnost tažného zařízení, které zvládne až 1 500 kilogramů. Cena v USA startuje v přepočtu na 1,5 milionech korun. Připlatit si však můžete například za balíček Performance. Ten zahrnuje brzdy Brembo či barevné bezpečnostní pásy. K dispozici je i interiér v koženém provedení Nappa nebo 20palcová kola. Na evropské trhy má Polestar 2 zamířit letos v létě. Avšak kvůli koronaviru je nejisté, zda to Polestar stihne.
Polestar 2 je hlavním konkurentem Tesle Model 3
Technické parametry Polestar 2 základní
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 607 × 1 985 × 1 478 mm, ? kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 170 kW, 231 koní, točivý moment: 450 Nm |
Baterie | 78 kWh (75 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 150 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 500 km |
Cena od | 1 156 000 Kč |
No i tak se tesim na dalsi prirustek do stale vetsi rodiny elektromobilu.