Polestar 2 má být nejbezpečnější elektromobil na trhu

1
Polestar 2 má být nejbezpečnější elektromobil na trhu
Fotografie: polestar.com
  • V případě nehody se baterie elektronicky ihned odpojí od zbytku auta
  • Polestar 2 má také airbagy pro cestující na předních sedadlech či druhou generaci ProPilota
  • Cena v USA startuje v přepočtu na 1,5 milionech korun

Volvo bylo vždy považována za průkopníka v bezpečnosti. Poslední dobou se však rozdíl smazával a podobně, ne-li stejně, bezpečná auta vyrábějí i konkurenční automobilky. Určité věci však Volvu nemůžeme upřít. Například to, že právě tato švédská automobilka, kterou nyní vlastní čínské Geely, byla první, která zavedla tříbodové bezpečností pásy.

Polestar 2

My však poskočíme od Volva k Polestaru. Zatímco dříve se jednalo o tuningovou společnost, která vylepšovala sériové vozy Volvo, nyní jde o automobilku, která se věnuje primárně elektromobilům. A Polestar 2, který je prvním modelem této automobilky, má být nejbezpečnější elektromobil na světě, jak píše carbuzz.com.

Pro zvýšení ochrany při nehodě má baterii uloženou v podlahové konstrukci platformy CMA (Compact Modular Architecture) a uzavřenou v hliníkovém pouzdře. Polestar tvrdí, že se snižuje riziko poškození a celá struktura je daleko pevnější. V případě nehody by tato konstrukce měla držet baterii víceméně nepoškozenou. Dalším bezpečnostním bodem je, že automaticky při nehodě dojde k elektronickému odpojení baterie od zbytku vozidla.

Polestar přidal také vnitřní airbagy pro řidiče a spolujezdce. Prvkem bezpečnosti je i produkovaný zvuk při nízkým rychlostech, což je například v USA vyžadováno legislativou. „Chtěli jsme velmi přirozené zvuky, které informují chodce, že auto se pohybuje. Zároveň jsme chtěli, aby Polestar 2 zněl poněkud jedinečně a byl identifikovatelný jako Polestar,“ řekl Thomas Ingenlath, generální ředitel Polestaru.

Všechny dostupné bezpečností systémy a asistenční funkce jsou standardně součástí Polestaru 2 Launch Edition. Nechybí ani druhá generace ProPilota, který dočasně zvládne převzít řízení za vás, ale rozhodně se nejedná o autonomní řízení. V interiéru je pak displej infotainmentu postavený na výšku a běží na novém systému, který Polestar vyvíjel se společností Google. Polestar má ambice systém otevřít pro všechny vývojáře, takže by se mohlo jednat o řešení, které nabídne nejvíce aplikací v automobilovém světě.

Polestar 2 má v útrobách baterii o kapacitě 78 kWh, výkon činí 402 koní a papírový dojezd dle WLTP je 500 kilometrů. Potěší přítomnost tažného zařízení, které zvládne až 1 500 kilogramů. Cena v USA startuje v přepočtu na 1,5 milionech korun. Připlatit si však můžete například za balíček Performance. Ten zahrnuje brzdy Brembo či barevné bezpečnostní pásy. K dispozici je i interiér v koženém provedení Nappa nebo 20palcová kola. Na evropské trhy má Polestar 2 zamířit letos v létě. Avšak kvůli koronaviru je nejisté, zda to Polestar stihne.

Polestar 2 je hlavním konkurentem Tesle Model 3

Technické parametry Polestar 2

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 607 × 1 985 × 1 478 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon402 koní, točivý moment: 660 Nm
Baterie78 kWh
Nabíjeníkonektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 500 km
Cena od
Diskuze ke článku
M
Tak jsem nejak v tom vyctu bezpecnostnich prvku nenasel nic co by uz nemela Tesla nebo i jini.
No i tak se tesim na dalsi prirustek do stale vetsi rodiny elektromobilu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze